[IM] Mariska en ik (1986 tot 2007)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Re: Mariska en ik (1986 tot 2007)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:24

ook ik heb je verhaal gelezen en daar een traantje bij weggepikt, echt mooi geschreven, geweldig al die streken en die dingen waar je blij aan terug kan denken Huilen van het lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:06

Citaat:
Bedankt dat je zo voorzichtig bent geweest met mijn kindjes.
Bedankt voor de keren dat je me in mijn dromen hebt opgezocht om weer fijn samen te rijden.

En toen hield ik het niet meer droog..

Je hebt een prachtige tijd gehad met haar, das toch geweldig om mee te nemen in je verdere leven...

Maar afscheid blijft moeilijk.. gun jezelf de tranen en de tijd..
En dan zal het verdriet omgezet worden in een prachtige herinnering aan een prachtig dier, waar je heel veel plezier mee hebt gehad en veel liefde van hebt teruggekregen... en dan verandert je traan in een glimlach..

sterkte!

karen_ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:36

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het doet me allemaal zo goed. Laatst brak ik weer (huilen doe ik haast altijd alleen) en mijn jongste kwam naar me toe. Hij is net 3 jaar geworden. Eerst vroeg hij "mama ziek?", ik antwoordde met nee. Toen vroeg hij "Mariska is dood?". Ja, schatje, en mama heeft nog heel erg veel verdriet. Hij gaf me een stevige knuffel.
Mijn verhaal van 20 jaar Ris wordt steeds langer. De verhalen blijven komen. Het kost me mijn nachtrust omdat ik er zoveel mee bezig ben. Vergeet zelfs eten te koken. Ik ben van plan om het te laten bundelen tot een echt boek.
Ik mis haar zo!! Ondanks dat ik haar het laatste jaar niet veel heb gezien. Ze zit zo verweven in mijn hart dat het pijn doet.

Liefs, Karen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:12

jemig zeg! wat een verhaal, en wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik heb het ook niet droog kunnen houden. nog heel veel sterkte! en veel succes met je bundel.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:00

Wat verschrikkelijk mooi geschreven!

Kon nog net mijn tranen bedwingen..

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:16

JeetJe ik heb een brok in mijn keel. Echt een heel mooi ondroerend verhaal!

Super veel sterkte in iedergeval! Ach gut

karen_ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 07:15

Bedankt weer.
Van het weekend kon ik mij ineens herinneren dat ik, toen ik op de MAVO zat, eindexamenjaar, een verhaal moest schrijven.
Het verhaal ging over een jong meisje en haar paard. Op een gegeven moment moest ze haar paard laten gaan en had ze hem verkocht. Jaren later, toen ze op pad was, hoorde ze een paard roepen. Er werd een paard bij het slachthuis uit geladen. Dit paardje zag er heel erg uit en hij was nauwelijks te herkennen maar het was zeker haar paard!! Hij had haar herkent en haar geroepen. Met tranen in haar ogen, wetende dat ze niets anders meer kon doen, heeft ze hem naar binnen geleidt. Zo kon hij uit zijn lijden verlost worden en afreizen naar de groene weide.
Het laatste gedeelte heb ik toen huilend geschreven, wetende dat er geen ander einde mogelijk was dan dit. De leraar was best verbaasd dat het geen happy end was.
Nu, jaren later, maak ik weer hetzelfde mee maar dan in het echt.....