[IM] Aileen gaat naar de slacht; mijn derde keer in 6 jaar tijd..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Aileen gaat naar de slacht; mijn derde keer in 6 jaar tijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:35

Sterkte er mee, al begrijp ik dat ze er op de wei geen last van had, zag ik in een ander topic, waarom dan niet verkopen als fokmerrie? er zijn genoeg mensen die een paardje wel willen ondanks dat je er niet op kan rijden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:23

Nog even voor iedereen:
de reden om dit drastische besluit te nemen, is dat ze ronduit een ongelukkige uitstraling heeft.
het klopt dat ze het op de wei niet deed; dat heb ik wel gezegd. Maar ik zag haar ook nooit rennen in de wei.
Aileen shaket in de wei ook als ze draaft of galoppeert, maar dat doet ze echt alleen als je haar opjaagt.
Ze is in de koppel nu ook al in rang gedaald. Ze kan het blijkbaar niet opbrengen haar positie te verdedigen.
Is zo'n paard gelukkig als fokmerrie? Ik geloof er niks van.

Het heeft me 1,5 jaar gekost om naar dit moment toe te groeien. Nu is het zover maar het gaat wel snel.
Vandaag de brief van de DA binnengekregen (die hoefde haar helemaal niet meer te zien, na 1 telefoontje heeft hij het rapport geschreven)
Vanmiddag een telefoontje van de verzekering:'het kan morgenochtend al, of is dat te snel?'
ja, toen kwamen de tranen. Maar ik besloot toch maar door te zetten.
Vanavond is ze opgehaald door een vervoerder (ik heb haar zelf op zijn trailer gezet). Daar blijft ze vannacht op stal. Morgenochtend heel vroeg rijd ik naar hem toe en zet haar zelf weer op de kar en ga dan mee naar het slachthuis in Tolbert. Ik weet nog niet of ik ook bij het afschieten zal zijn maar ik wil haar in ieder geval zelf wegbrengen tot het laatste moment omdat ik weet dat ze op me leunt en omdat ik dan ook zeker ben dat alles netjes verloopt.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:26

Meid toch, wat ontzettend vervelend! Heel, heel veel sterkte morgen, en sta je paardje bij ze is jou maatje, jij bent haar maatje, sluit het ook zo af. Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:31

Veel sterkte, het zal niet meevallen.
Ondanks de goede bedoelingen van medebokkers ben ik er van overtuigd dat je voor haar de beste keus hebt gemaakt.
Ook een fokmerrie zal soms achter haar kind aanrennen oid, en dat zou voor haar niet fijn zijn.
Ik heb respect en ontzag voor deze moeilijke en moedige beslissing!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:45

Nogmaals heel veel sterkte.
Ik vind het zelf 1 van de dapperste beslissingen die je ooit kan maken ( en geloof me,ik weet waar ik het over heb helaas Verdrietig ).
De liefde voor je dier boven jouw geluk stellen,dat is echte liefde.
En ja,helaas is liefde ook loslaten....

Ik begrijp best dat iedereen het beste met je voor hebt.
Maar ik vond het toendertijd zelf erg moeilijk als mensen met goed bedoelde adviezen kwamen.
Net alsof je niet zelf alles al heel bewust overwogen hebt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:49

jeetje Beantsje....wat zullen de gevoelens en verdriet vanavond door je lichaam razen!!! Heel onwijs veel sterkte morgen!!!!!!!!!!!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:51

verschrikkelijk meis
headshaken is zo iets moeilijks.. bijna erger nog dan een zware hoefkatrol, dat kan je zien, dat kan je snappen, dit blijft altijd maar gissen naar de rede (vaak tenminste) en je paard ondertussen het naar zien hebben.

Ik denk dat je een dappere en goede beslissing genomen hebt. Headshaken is niet iets dat alleen onder het zadel voor komt, daar hebben ze vaak gewoon onder elke omstandigheid last van. Ik vind dus dat je knap gehandeld hebt, en wil je echt verschrikkelijk veel sterkte wensen Ach gut

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:59

Lieve beantsje, ik heb een diep respect voor de weloverwogen beslissing die je gemaakt hebt. Ik begrijp dat de andere opties in dit opic goedbedoeld gegeven worden maar als ik je verhaal zo lees en zie wat je allemaal geprobeerd hebt om je merrie een beter leven te geven dan denk ik inderdaad dat dit de enige juiste optie is. Nogmaals, petje af voor al je pogingen en je uiteindelijke beslissing, ik wens je ontzettend veel sterkte toe morgen.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:10

Jeetje meid.. wat heb jij een pech..
Heel erg veel sterkte, goed dat je er tot op het laatste moment voor haar bent Ach gut Niet iedereen kan dat.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:10

r0bijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:28

ahh, dat is niet zo fijn! ik hoop dat je een fijn paardje wat gezond is en wat je nog lang bij kan houden en niet dood gaat Ach gut

maar ik las dit en ik heb paard&co en daar stond iets over het head shaking syndroom in, een vrouw die een pony had en die dat ook ging doen en ze had een jaar lopen zoeken, alles heeft ze geprobeert.
de bleek een allergie voor de zon te hebben, halswervels en wervels op der rug vast zaten. dat hebben ze verholpen en is nu weer goed.

ik denk dat je dit allemaal heb geprobeert maar ik dacht ik zeg het toch maar even Bloos

groetjes, emilie

o, ik zie dat het paard al dood is! veel sterkte Ach gut

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:53

He getver, net of het niet rot genoeg is.. Ik denk dat je zeker de juiste beslissing hebt genomen, niet iedereen kan dat, afscheid nemen op deze manier. Als je beestje continu last en geen levensvreugde meer heeft is dit de minst egoistische beslissing. Succes Ach gut !

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:06

wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:19

ik wil toch nog even reageren Beantsje

ik vind dat je een vervloekt moedig besluit hebt genomen
zo sterk dat je bent, ik heb respect voor jou.

ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit verlies en ik wens je daarbovenop ook veel meer succes als je een nieuw paardje gevonden hebt. Dat dit nooit meer hoeft te gebeuren, 3 keer in zes jaar is veel te veel.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:37

beantsje schreef:
wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Daarom slotje hier op. Lachen