Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mazzel-meid schreef:Mijn Tinkermerrie is een week geleden overleden, en ik mis haar echt nog zo erg. Soms lijkt het wel alsof de pijn elke dag een beetje erger wordt![]()
Ik heb naast haar nog een merrie, een schat van een merrie ook, en zij heeft een veulen van 2 weken oud. Van de ene kant geeft het troost dat ik hen twee nog wel heb, maar anderzijds doet het me elke keer weer zoveel pijn om die twee te zien. Dan denk ik steeds "Zo hadden Shak en haar veulen ook kunnen staan" (veulen van haar is overleden tijdens de bevalling, en de merrie is een paar uur later ingeslapen).
En het valt me gewoon zo zwaar. Er zijn wel momenten dat ik van ze geniet, maar veel meer momenten dat het pijn doet.
Ik wil het liefst eventjes helemaal stoppen met de paarden, mijn passie ligt toch bij het fokken, iets wat nooit meer zo spannend en onbezorgd zal worden.
Anderzijds zijn er op dit moment zoveel emoties dat ik misschien overhaaste beslissingen ga nemen.
Wie herkent dit gevoel en hoe zijn jullie verder gegaan na het verlies van jullie maatje?
Veel steun gewenst!!
Dan heb ik eerst nog een kwartier naast haar gestaan.. ik kon het niet
Een eerste stukje heb ik met haar aan de hand gewandeld, maar dan heb ik mijn verstand op nul gezet, en ben ik opgestapt.. de tranen liepen over mijn wangen, maar in zekere zin, deed het ook wel "goed", de wind in mijn haren voelen, en even genieten van mijn merrie. aan mijn merrie heb ik gedurende deze weken nog heel veel steun gehad.. We hebben dan ook een hele speciale band..
Dit moment was heel zwaar, maar anderzijds ook een beetje 'verlossend'. Elke keer ik voorbij de stal fietste, kreeg ik een naar gevoel, ik voelde me zo slecht
Maar toch fietste ik er vaak langs.. Waarom, dat weet ik niet precies, het leek wel of het 'moest' van mezelf ofzo? Zijn stalmaatjes zien, viel me echt zwaar. Ben lang niet meer daar op stal geweest. En heb het daar vandaag de dag, nog steeds moeilijk mee
Ik kon dit gewoon niet aan.. ik wilde zelf niet meer rijden, en haar met haar pony bezig zien, bracht zoveel herinneringen met zich mee.. Zeker omdat daar waar haar pony stond, we onze laatste jumping ooit gereden hebben, waar we nog 7e van de 87 deelnemers waren geworden ook.. enkele dagen later werd hij doodziek..
en het lijkt wel of ze daar trots op is
maar ik denk zelf dat je het gewoon bij de andere 2 paardjes moet houden ik snap dat je nu wilt stoppen maar toch even door zetten!!
maar god, wat missen we d'r..
Mistralle schreef:Nou...
Mijn paard is net ingeslapen alles is in een week aan me voorbij gegaan en ik kan het nog
niet bevatten. Ik weet niet of ik nog wel een nieuw paard wil.