[IM] Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Destiny22

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:04

Isabell wat een erg verhaal had je topic ook al gelezen.

Ik weet niet wat je beter kan hebben of ze kreupel of ziek zijn of dat ze zo dood neer vallen, maar als je er dan ook nog op zit op het moment dat het gebeurd is een nachtmerrie!! En ik denk voor de eigenaar het ergste!

Een haflinger die vroeger verzorgde is overleden (spuitje gehad) aan droes wat naar binnen geslagen was de lijdens weg die dat beest heeft moeten doorstaan wens je ook geen paard en eigenaar toe. Het was echt verschrikkelijk

En het oude paardje van mijn zus is ook ingeslapen. Die had een spiraalbreuk waar ze veel te laat achter zijn gekomen ze dachten eerst dat ze gewoon kreupel was dus mijn zus heeft elke dag gestapt met haar en afgespoten, maar ze vertrouwende het toch nog niet, maar de DA wilde niet komen en dat ze het nog maar aan moest kijken toen is ze zo uit haar plaat gegaan dat de DA toch maar gekomen is. Toen moest ze naar utrecht om foto’s te maken en toen ze die zagen mocht het paard geen stap meer zetten en is gelijk onder narcose gebracht en het been is ingegipst. Toen kwam mijn zus savonds op de kliniek en vond haar scheef staan toen heeft ze een papiertje gepakt en die kon ze zo onder het been door schuiven dus het hele been stond niet op de grond bleek het verkeerd ingegipst te zijn! het paard moest gelijk weer onder narcose om het gips goed te zetten.
Aangezien het heel zwaar is voor paarden een narcose was ze zo uitgeput dat ze niet meer op wilde staan en amper wakker kon worden. Ze hadden haar met een takelzak omhoog proberen te hijsen maar ze kon niet op haar benen staan. Toen hebben ze haar maar even laten liggen maar wel met die zak nog om (wat niet erg verstandig was) mijn zus mocht er niet bij blijven maar er werd geadviseerd dat ze naar huis (was ondertussen al middernacht) ging omdat ze toch weinig kon doen ze wilde liever blijven maarja dat mocht niet en er werd gezegd dat er goed op haar gelet zou worden. Toen is er ongeveer een uurtje later een spoedgeval met koliek binnen gekomen waardoor iedereen nodig was. Op dat moment is haar paard proberen op te staan, maar omdat ze die zak nog ophad ging dat moeilijk en is ze uitgegleden en op haar andere achterbeen terecht gekomen wat daardoor gebroken is en toen moesten ze haar in laten slapen ze hebben mijn zus toen wel gebeld en die is er snel heen gegaan maar toen ze aan kwam hadden ze haar al ingeslapen omdat ze teveel pijn had. Ze was toen ook helemaal overstuur en wilde die artsen wel wat aan doen!

En dit alles was ook nog op dierendag! + 4-10-2002

En nu hebben we samen een super geweldig mooi paardje (zie mijn profiel) die hopelijk nog heel erg lang bij ons blijft!!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:24

Jeetje Destiny22, wat een naar verhaal. Van allebei die paardjes. Heel rot. Ach gut

Het spijt me, maar ik wil nog wel even wijzen op de bedoeling van dit topic:

xjudithx schreef:
Heftige verhalen allemaal...
Maar met dit topic bedoel ik vooral verhalen zoals die van Horsewisper, Nicole288 en iSaBeLL. Ik ben benieuwd hoe paarden natuurlijk gestorven zijn, op wat voor manier. Niet dat ik andere verhalen niet wil horen, maar daar heb ik dit topic niet voor bedoeld.
Sterkte allemaal met het verlies van jullie paarden. Ach gut

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:45

idd. ik vond het echt super erg dat ik er op zat en dat ze dan opeens dood neer viel nou dat was verschrikkelijk en wens ik echt geen ennkele paarden liefhebber . maar volgens mij is dat nog niet zo veel gebeurt .

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:09

iSaBeLL schreef:
idd. ik vond het echt super erg dat ik er op zat en dat ze dan opeens dood neer viel nou dat was verschrikkelijk en wens ik echt geen ennkele paarden liefhebber . maar volgens mij is dat nog niet zo veel gebeurt .

Nee Isabell volgens mij ook niet nog nooit gehoord in iedergeval….. je zal wel heel erg geschrokken zijn denk dat je het de eerste paar seconde niet eens beseft wat er gebeurd!

En judith Sorry…. Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat je paard een leidingsweg ziet afgaan ook niks voor beide is. ik denk persoonlijk dat ik het liever zou hebben dat ze in 1 keer dood in haar stal of wei ligt. Want je beestje pijn zien hebben is het ergste wat er is!!

Groetjes Annemiek

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:08

Geeft niet Destiny22 en ik ben het helemaal met je eens.

Een hartaanval komt wel vaker voor natuurlijk, maar dat je paard een hartaanval krijgt terwijl je erop zit, dat is wel heel erg naar. Verdrietig
Ik vraag me af of FuRyoMaRLoeS op haar paard zat toen die een hartaanval kreeg?
FuRyoMaRLoeS schreef:
Mijn paardje is overleden na een hartaanval op het strand...

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:14

Destiny22 schreef:
iSaBeLL schreef:

Nee Isabell volgens mij ook niet nog nooit gehoord in iedergeval….. je zal wel heel erg geschrokken zijn denk dat je het de eerste paar seconde niet eens beseft wat er gebeurd!

En judith Sorry…. Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat je paard een leidingsweg ziet afgaan ook niks voor beide is. ik denk persoonlijk dat ik het liever zou hebben dat ze in 1 keer dood in haar stal of wei ligt. Want je beestje pijn zien hebben is het ergste wat er is!!

Groetjes Annemiek

ik kon alleen maar huilen huilen huilen . verder heb ik niks anders gedaan . alleen maar weer denken hoe het ging allemaal ! en ik als 14 jarig meisje beseft het gewoon neit waarom moest het ons overkomen Verdrietig

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:55

Ja 14 is inderdaad een moeilijk leeftijd en helemaal als je zoiets meemaakt is het moeilijk om het een plekje te geven.

Maar denk aan de mooie tijden en wat je allemaal voor leuke dingen met haar gedaan hebt.

En vind het ook goed van je dat je er hier over praat ik denk dat, dat ook erg helpt!?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:22

Ik heb het nog nooit meegemaakt gelukkig met een eigen paard. Maar wel met mijn verzorgpaardjes, eentje is ingeslapen en 2 zijn naar de slacht gegaan.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:39

Destiny22 schreef:
Ja 14 is inderdaad een moeilijk leeftijd en helemaal als je zoiets meemaakt is het moeilijk om het een plekje te geven.

Maar denk aan de mooie tijden en wat je allemaal voor leuke dingen met haar gedaan hebt.

En vind het ook goed van je dat je er hier over praat ik denk dat, dat ook erg helpt!?

idd. ik heb zo veel mooie dingen met haar mee gemaakt ze was gewoon zo lief kon alles met haar van haar kont af glijden enzo . en altijd gewoon altijd als ik klaar was met rijden ik gaf haar lange teugel ging ze altijd flemen . alle mensen lachte daar altijd om !
en er over praten hier op bokt kan ik wel maar met mensen oog in oog gewoon niet ! dan barst ik in tranen uit . en achter de computer kan dat wel ! ik vind het ook heel prettig als mensen hier op bokt er om vragen of het er over hebben . dan denk ik echt dat het die mensen aagegrepen heefT !

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:51

@Sharmila: Dit topic is, zoals ik al een paar keer gezegd heb, bedoeld voor verhalen over paarden die natuurlijk gestorven zijn:

xjudithx schreef:
Het spijt me, maar ik wil nog wel even wijzen op de bedoeling van dit topic:

xjudithx schreef:
Heftige verhalen allemaal...
Maar met dit topic bedoel ik vooral verhalen zoals die van Horsewisper, Nicole288 en iSaBeLL. Ik ben benieuwd hoe paarden natuurlijk gestorven zijn, op wat voor manier. Niet dat ik andere verhalen niet wil horen, maar daar heb ik dit topic niet voor bedoeld.
Sterkte allemaal met het verlies van jullie paarden. Ach gut