[IM] Hebben jullie dat ook overvallen met een gevoel van gemis???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beccz

Re: Hebben jullie dat ook overvallen met een gevoel van gemis???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:46

Als er mensen zijn die een mooi filmpje willen hebben en minimaal 15 foto's hebben, ben ik best bereid om dat te maken.. pb maar even..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:48

Dan gaat het een tijd goed... Kijk je terug naar fotos, herinneringen, filmpjes met een lach... En de volgende dag wordt je besprongen met een ontzettend 'paniek achtige' gevoel van verdriet... Het wordt wel minder na de jaren, maar heb het nog steeds...

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:14

Ja ik vind het ook echt een rotgevoel..

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:48

Ik heb mijn paard een paar weken geleden moeten weg brengen
en ik heb het er best moeilijk mee, als ik een mooie foto van hem zie ofzo..

gister ging ik mn nieuwe paardje poetsen (vrij snel nieuw paard, maar dat vind ik wel fijn)
ik lette niet op en ging automatisch met mn borstel ter hoogte van mn oude paard dus ik knalde keihard tegen zn kont aan (kan het niet duidelijker uitleggen)
toen moest ik wel weer even 3 keer slikken

wil mn zo graag nog een keertje knuffelen.. Vriendjes zijn?

Jiviejik

Re: Hebben jullie dat ook overvallen met een gevoel van gemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:51

Ja.. veel te vaak..
bijna 2 jaar geleden mijn fjordenpaard verkocht..
1 van de redenen was dat ze niet meer zo lief was(licht uitgedrukt)

maar ik mis haar sirieus elke dag..
ik vind het ronduit vreselijk..

en waarom? geen idee..
Ja tuurlijk het was mijn eerste paard en we hebben veel meegemaakt..

Maar ze heeft het nu ook niet slecht.. en ik heb een geweldig nieuw paard..

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:35

ik ken het gevoel ook mijn pony is 3,5 jaar geleden overleden, en soms heb ik nog steeds dagen dat ik zomaar moet huilen als haar naam valt of ik een foto van haar zie. ook moet ik nog steeds huilen als "ons" nummer op de radio wordt gedraait. ik denk dat ik het nog steeds niet het verwerkt om dat ik geen afscheid heb kunnen nemen.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:03

Ik heb ook nooit goed afscheid kunnen nemen

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:34

Mijn paard is 3 weken geleden overleden, ik mis haar ook verschrikkelijk. Ik zou haar graag nog een keer vast willen houden.....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:44

ik hbe vandaag weer zo'n dag en waarom? gewoon omdat ik haar mis Verdrietig

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:45

Ja, sorry, ik weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is om een "oude" topic omhoog te halen maar ik doe het toch! Ik kan m´n ei niet kwijt in andere topics en er zelf 1 aan te maken, ligt me nu niet...
Dat terzijde!

Ja, ook ik ken dat gevoel Huilen . Gister was het 3 maanden geleden dat ik mijn grote scheet heb laten inslapen.
En soms gaat het "goed" maar ook vaak niet.
Ik rij nu een paard van iemand anders en als ik aan het rijden ben, mis ik mijn kanjer gigantisch; dan brul ik de ogen uit m´n hoofd. Ik vond het toen allemaal moeilijk gaan het rijden maar nu weet ik wel beter...

Ik word er zo moe van dat gemis, dat gebrul en om te merken dat ik over het algemeen nog niet vrolijk ben. Bah.
Op zo´n dag wil ik eigenlijk het liefst niets.... maar ja, dat gaat natuurlijk niet....

Herkennen andere bokkers dit misschien ook?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:40

Heb ik ook veel... Soms ben ik er zo nuchter over.. Andere keren stort ik weer helemaal in Verdrietig
Zeker omdat ik met mijn huidig paard geen 'klik' heb, en als er dan weer iets niet goed gaat ofzo dan stort ik weleens in...

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:29

het lijkt wel of het met de dag erger word het gemis.
soms zou ik wel willen schreeuwen, maar het helpt niks.
En ik heb nog steeds de vraag WAAROM? (ookal krijg ik daar nooit antwoord op)

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:34

Ik heb het vaak
het is alweer 2 jaar geleden dat mijn maatje gestorven is
elke keer als ik 's avonds in bed lig en ik denk eraan barst ik weer in trainen uit

4 jaar geleden is mijn andere pony heen gegaan ook dat gemis blijft
het maakt me bang en voel me vaak schuldig wanneer ik met mijn nieuwe paarden dingen doe die ik met hun had willen doen

klinkt mischien dom maar ik zat daarstraks in de klas me te vervelen en was op een cursus blad aan het kribbelen bacardi is een nieuw paard van me heb hem van veulen af en we voelen elkaar goed aan ik wou bacardi mij number one schrijven ik had my number op me papier staan maar die one kreeg ik niet over mijn hart om te schrijven omdat ik weet dat er voor mij maar 1 paard telt en dat was me trouwe sander Verdrietig

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:50

Ik ga er nu wel goed onder. Maar als ik er plotseling op wordt aangesproken, of aan wordt herrinerd, wordt het wel behoorlijk moeilijk.......

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:59

Ik kan er ook wel redelijk mee omgaan nu, voor de buitenwereld. Maar het gebeurt ontelbaar vaak dat ik thuis kom (van mijn nieuwe paardje) en dat ik in huilen uitbarst. Ik mis haar zo. We hebben haar 29 juni '06 in laten slapen.. Echt ik wou zo graag dat ik haar nog een kus kon geven op haar warme neus. Nog even lekker met haar buiten rijden, met haar wandelen... Maar helaas dat zal nooit meer gebeuren. Al vrij snel heb ik een ander paardje gekocht, en ik merk dat als ik met haar bezig ben mij vaak het gevoel overrompelt van tsja jij bent heel erg lief het is echt een schatje, maar dan mis ik Jessie zo.. Maar voel me dan weer schuldig tov Wendie. Maar dit gevoel moet groeien en het verdriet van Jessie moet slijten. Ik geef het de tijd en doe alles rustig al met Wendie. En een keertje lekker janken mag best. Het heeft tijd nodig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:04

ik weet welk gevoel je bedoeld...
heb dat heel erg vaak... dat ik ineenkeer aan toeter moet denken of ineenkeer wil gaan huilen.
maar dat vind ik dan weer 'raar' staan en doe het toch maar niet en dan voel ik me af en toe gewoon echt ellendig!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:07

Ik heb dat zeker. Gizmo is nu drie maanden dood. Er zijn dagen dat ik er niet aan denk. In het begin zat ik dagelijks achter de PC op Bokt te kijken en lezen op "in memoriam". Na een tijdje ging ik hien niet meer heen. Maar nu had ik weer sterk het gevoel van ik moet weer even over Gizmo praten.
Gizmo stond bij ons thuis en ik heb wel vaak dat als ik langs de stal loop dat ik haar in mijn oog hoeken zie staan in de paddock. En dan kijk ik onbewust even en dan denk ik weer : o, nee ze is er niet meer.
Van de week heb ik voor het eerst de foto's gezien van toen ze dood was. Dan gaat er wel even een shock door je heen hoor.
Ja ik mis haar ontzettend nu op dit moment en de tranen komen nu ook weer opzetten.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:52

Nou, dat van In Mermoriam inkijken en van die foto´s, héél herkenbaar! Zo had ik een aantal weken geleden al z´n foto´s verzameld om mooi in te plakken, daar had ik echt behoefte aan. Bloos
Nou, dat lukte aardig maar toen kwam ik bij: de allerlaatste x in de wei, de allerlaatste x op stal, de allerlaatste x in de trailer, de allerlaatste zoen, de allerlaatste x in levende lijve..... Het heeft lang geduurd voordat ik ze echt in kon plakken Huilen .
Zeker toen er na de allerlaatste x foto´s de foto´s kwamen van toen ie ingeslapen was en ik erbij zat. Nou had ik deze foto´s gelukkig al vaker gezien (net zoals de video waarop je hem ziet gaan...) maar het blijft toch confronterend en verdrietig.
Gelukkig heb ik wel vrede met z´n dood en heb ik weer een hele fijne nieuwe aanwinst maar pijn blijft het doen....

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:01

Ik ken het ook al is dat van mij veel korter geleden. 'Mijn' paard is vorige week vrijdag opgehaald door verzekering en het is allemaal nog zo onwerkelijk. Ik stond in de kroeg (was natuurlijk nog wel verdrietig die dag) en begon zo te huilen. Ik huil anders nooit en al helemaal niet in een kroeg:S
Ook mijn andere paardjes die ik daar verzorgde gaan weg, dus ben ineens 'paardloos'. Het is eigenlijk zo onwerkelijk dat ik het niet steeds wil beseffen, maar die momenten dat ik het besef zijn wel moeilijk. Ook al ben ik ook zo'n een die naar de biutenwereld wel nuchter is.. het doet je wel wat hoor zoiets!

lonneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:24

het word minder, morena heb ik vorig jaar in laten slapen en bij moonlight is het nu al bijna drie jaar geleden.....

bij het liedje Youre beautifull van james blund word ik helemaal week, als dat op stal op de radio was zong ik dat refrein voor moreentje..... en bij liedjes waar moonlight in voorkomt ook. zo kan ik de ene keer met een glimlach terug denken aan mijn maatjes als ik die liedjes hoor. echter als ik ze op stal hoor dan laat ik me gaan....

ik mis mijn meiden zo, kon ik ze nog maar 1 keer zien en nog een keer en nog een keer.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:21

Ik mis mijn merrie ook heel erg...

Sommige dagen veel meer dan anderen dagen...

Maar ik denk dat mijn vedriet niet slijt... ik zal haar elke dag blijfen missen, ik zal hier mee moeten leren leven.... ookal weet ik dat ze geen pijn meer heeft, en dat dit de aller beste keuze was... ik weet dat ik uit liefde voor me paard heb gekozen... en dat liefde loslaten is....

Ze is altijd bij me, maar het stukje stastbaar mis ik... Verdrietig

Darktears

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:29

Bij alles heb ik gewoon wel iets dat me aan haar doet denken, een bepaald stukje in het bos, de wei, de stal, dekens, ga zo maar door. Het is al een tijd geleden, maar ik denk minstens 1 keer per dag aan haar.

Meygan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:49

Nou nee niet echt. Ik heb nog nooit echt een pony verloren die me heel dierbaar was, of me eigen ofzo.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:48

Ik heb dat nog steeds met Esprit, de moeder van Tolstoj. Dat paard was echt mijn vriendinnetje. Ze is nu bijna 6 jaar dood maar er zijn gewoon dagen dat ik haar erg mis.
Zoon lief staat nu in haar stal.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:01

Mijn paard is zo goed als helemaal blind...
Omdat ie daar enorm angstig van wordt en dat wil ik hem niet aandoen, ga ik hem binnenkort in laten slapen.
Hij is er nu nog gewoon, maar als ik alleen al denk aan de dag dat ie er niet meer is dan wordt ik al gek...

Ook zijn er de laatste 4 weken 3 paarden ingeslapen bij ons op stal...wordt je ook niet vrolijker van...