[IM] Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeszica

Re: Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:48

de mooiste herinnering aan sunny is zijzelf, en het moment dat wij +\- 1.20 sprongen (en dat voor een paardje van 1.37, zo trots)

Het mooiste moment van ginger was toen ze ergens van schrok, haar ruiter afwierp en keihard terug naar huis gallopeerde, ik met sunny rustig naar huis toe gereden ben, ginger heb opgehaald en haar toen zonder zadel rijdend met sunny aan de hand terug heb gebracht, terwijl ik altijd bang geweest ben voor haar.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:06

klinkt misschien raar maar bij mij is dat hoe ze na het rijden zo lief voor het hek bleef wachten hinnikend wachtend op haar 2 handjes biks als beloning

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:22

Als ik in de stal zat...En het vertrouwen gewoon voelde, die ze bij weinig mensen had

En buiten, met het crossen, was zo leuk...Ze wilde niet stappen, maar rennen, ondanks haar leeftijd..

Sheerza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:51

Mijn mooiste herinnering..
ALLES.. Ben altijd gelukkig met hem geweest... Zou niks gemist willen hebben..

Maar mijn allermooiste herinneringen..

De 1e keer dat hij naar me hinnikte...
De dag dat we hem gingen ophalen van de weide.. Hoe groot hij was geworden.. Hoe trots ik was, toen ik hem uit de veewagen haalde en iedere stalgenoot zag kijken..

2Dagen voor hij stierf... Nog in mijn armen gelegen.. Niet wetend dat een paar dagen later een brand uit zou breken..

Pfff tranen lopen weer over mijn wangen..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:34

Het mooiste moment vond ik de lessen die ik had met mijn draver,en dat ie gewoon zo geweldig zijn best voor me deed,ook met de galop,hoe moeilijk die het vond. En een buitenrit die ik 1 keer heb gemaakt met hem,dat we door het water aan een strandje galoppeerden

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:35

Mijn aller aller aller leukste herinnering was een rit op het strand. Hij ging helemaal uit zijn dak en voelde zich weer "paard". We hebben een heerlijk stuk gegallopeerd en meneer vond het geweldig. Wat hadden we het toen leuk..
Wat ik ook altijd super aan hem vond dat hij heel voorzichtig was met kleine kinderen en dat je echt werkelijk alles met hem kon doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 02:53

alles....................hij was gewoon een topper en bloedmooi

maar de tofste herrinering was een ren op militair oefenterrein...
ik was 1 met hem...we gingen loeihard (volbloed opa in zijn stamboom )
en we lagen op kop...
en zo leuk als dat hij het vond..hij bleef op mij letten en luisterde naar mij als ik hem vroeg te stoppen of links of rechts te gaan...

leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:44

onze Mellin.
het was zon lieve eigenwijze tinker!
we hadden haar voor 3 weken weg laten brengen om haar te laten dekken.

een week later op een zaterdag belde ze ons op.
je tinker moet ingeslapen worden.
zij had een buikvliesonsteking wat niet meer beter gemaakt kon worden.
we moesten haar in laten slapen tot onze spijt.

we hebben uren zitten huilen.
en we komen er nooit overheen ze zou altijd bij ons blijven ze was zo lief!
als wij hadden geweten dat ze dood zou gaan, hadden wij het nooit gedaan.

de mooiste herinnering aan Mellin was dat toen ze dood ging nog een laatste keer hinnekte!!!!

ze knokte echt voor het leven.

en jij nog veel sterkte!!!
met die shet!

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 04:28

Ik ben iemand die niet gauw iets aangeeft maar dat wat ik hier lees maakt toch iets los.

Het gevoel wat zich uitspreekt in andere reacties is echt en heeel veel.

Datgene wat mij heel erg aan mijn overleden paard herinnert is het eigenzinnige en eenkennige karakter van haar bv. mijn man kon haar niet eens op een fatsoenlijke manier afzadelen ( wat hij wel heel graag wilde ) want dan sloeg ze hem al bijna de stal uit en zo meer gedragingen.

Gelukkig heb ik nog een 2-jarige dochter van haar en een 6-jarige zoon en dat is al meer dan menigeen kan zeggen dus klagen nee maar wel een gemis wat heel ver gaat.
Wij hebben een groot aantal paarden en toch net die ene die mis je continu.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:50

natuurlijk blijven alle mooie bosritten me bij.
Die heb ik vooral veel gemaakt toen ik wist dat hij bronchitis had.

En de keer dat ik zijn hoeven stond uit te krabben en hij op me hoofd poepte, :S

en de keer dat ik op wou stappen en hij vrolijk aan de wandel ging en me op mijn knieen mee trok (toen was ik boos nu moet er hard om lachen)

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:06

Wat mij nog altijd bijblijft is die keer dat Goblin (altijd koel in zijn hoofd en nooit verstoorbaar als hij aan het grazen was) zijn hoofd optilde, hinnikte en als een jong paardje op me af kwam galopperen. Wat was dat prachtig

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:20

Altijd als hij me er weer af had gegooid (door zijn vrolijke gebok en geren) altijd naar me toe liep en dan altijd zo onschuldig keek van : wat doe jij daar op de grond? Dan was hij altidj zo knuffelig dat je gewoon niet boos kon wordne iop hem.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 23:23

Er is trouwens nog wel is iets wat me aan allerlei dingen doet denken, maar dat zijn de materiele dingen.. Ik was een maand na haar dood jarig en vriendinnen van de manege hadden gevraagd wat ik wilde hebben... Ik wist het totaal niet.. Na haar dood wist ik het ineens, ik wilde een tekening van Olymp hebben en die hangt nu aan mijn muur.. En die verhuisd ook gewoon mee.. Kan iemand hoog of laag springen.. Ik weet zelfs als ik op mezelf ga wonen waar ik hem wil hebben hangen.. Maar die tekening komt ergens te hangen in het huis (ben erg kieskeurig, heb nog 2 tekeningen van 2 andere paarden die me erg dierbaar zijn en die ook ergens in het huis komen te hangen)

Verder kreeg ik in dat jaar ook op mijn verjaardag een armbandje van mn nichtje.. En wat stond daar op : Olympia.. Zo'n klein iets en het betekende zoveel voor me.. En nu nog steeds.. Dat armbandje zit al 2,5 jaar om mn pols

Ook heb ik in hetzelfde jaar voor haar dood een kettinkje met hangertje met Olymp dr naam gekregen van iemand voor het slagen van mijn examens.. En betekent dus ook erg veel.. En die hangt ook nog steeds om mijn nek..

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:40

Aan de pony van mijn nicht een shetlander merrie Woepy

We waren 10en 9jaar en mijn nicht had een pony waar we de eerste jaren niet bijmochten omdat we nog nie groot genoeg waren, en toen we dan eindelijk erbij mochten wisten we niet of ze al zadelmak was (we wisten echt nog nix ervan en durvden er vooral niet opzitten)
hihi tot we gezegd hebben van nu kruipt een van ons erop en ik kroop er op vol angst weliswaar en toen ik erop zat, bleef ze gewoon staan.... ze was al lang zadelmak

Vanaf toen zijn ben ook inde wei met haar beginnnen springen en gewoon ongeveer 50 cm maar zeker niet hoger.
Dit lukte allemaal goed en we zoudene ens publiek vragen, zo gezegd zo gedaan.
Iedereen kwam kijken (zon 5-6tal mensen)
En toen daar kwma ik af hoor in galop naar de sprong en ik was ervan overtuigd dat ze zou springen en je hoort al aankomen..... Op het laatste moment schiet ze naar de andere kant op met haar staart in d elucht. En wie lag over de jump?
Het ruiterke... en iedereen ston te kijken! :p

dat zal ik toch nooit vergetn
en al de zotte dingen dat we ermee gedaan hebben...

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:46

Dat ik elke keer, nadat ellebel had gereden, hem mocht uitstappen. Van 10 minuuten tot een half uur. je zou denken 'Alweer dat zelfde rondje' Maar nee, lekker knuffelen tussen door.. En dan zat ellebel al in de kantine, blij met een kop koffie.. en ik blij op vos.
Daarna zelf afzadelen enzo. Kenetter mooi poetsen, en dan aan het einde 10 minuuten op z'n lekkere plekjes. Stond hij echt te genieten..

Ook het moment, dat ik hem mocht longeren. Hij was toen zo eigenwijs.. Andere kant op draaien enzo.. En een gilletje geven..

De 1e keer dat ik op hem mocht rijden. Super sloom. Ik kon doen wat ik wou, maar hij deed er niks op uit.. inib zei nog: Als hij begint te gillen, moet je even opletten... dan kan er eenbokje uit komen..

Die keer, dat we nog foto's gingen maken. Ik + hem op de foto. Zo eigenwijs doen.. dat was vos..

Het afscheid.. ik heb 2 uur lang in zijn stal zitten huilen.. En hij kwam mij troosten..

Toen bleek, dat hij pas over een week werd op gehaalt. ik had al afscheid genomen.. maar moest en zou nog naar hem moeten gaan. En toen ik aan kwam lopen, ging hij hinneken.. Dat had hij nog nooit gedaan!
En toen nog even lekker gepoetst.. stond hij echt te genieten!!

Ik mis hem echt..

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:43

mijn mooiste herrinering aan haar is het altijd zo hard mogelijk racen en altijd winnen wat voor partij dan ook ze ging altijd door. een wilskracht en doorzettingsvermogen ongeloofelijk.

primero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:48

Mij mooiste herrinering...waar zal ik beginnen.
Hij was mijn eerste eigen paard, bij ons geboren toen ik 10 was.
Mijn gesprekspartner toen ik in de pubertijd zat.
Als ik verdrietig was ging ik met hem naar het bos,uren rijden.
De keren dat ik met hem ging zwemmen.
Hij liep mee in de stoet toen ik ging trouwen.
Onze beide dochters hebben op hem leren rijden.
Hij voedde de jonge pony's op.
Alle fijne jaren dat hij bij ons was en alle verhuizingen waar hij altijd mee ging.
Alle hinnikjes als ik s'morgens wakker werd en hij hoorde me.
Alle knuffels als ik hem s'avonds voor ik naar bed ging nog een appel ging geven.
Kortom...30 jaar mooie herinneringen aan mijn paard.