20 jaar intense vriendschap, zo ineens voorbij...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 23:04

Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies!
Het verliep niet zoals je het vooraf misschien had voorzien, maar door de sedatie is het overlijden aan jou paard waarschijnlijk in een roes voorbij gegaan.
De dierenarts heeft je waarschijnlijk willen afschermen voor de puur lichamelijke reacties van jou geliefde dier welke op dat moment al geen controle meer had over zijn spieren.
Dat ziet er veel dramatischer uit dan het eigenlijk is.

Ik hoop dat je troost vind in de wetenschap dat hij bij jou een volwaardig en fijn leven heeft gekregen.
Ooit stopt het, dat is onoverkomelijk.
En dan laat dat een gat achter in het leven van de achterblijver(s)… Y;(

rien10

Re: 20 jaar intense vriendschap, zo ineens voorbij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 23:06

Getver, wat naar. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 23:28

Ach nee wat erg, heel veel sterkte! Zo onwerkelijk he als ze het ene moment nog kerngezond zijn en het volgende doodziek. Dat is echt niet mooi.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 00:31

Heel veel sterkte Y;(

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 06:26

Hele dikke knuffel. :knuffel:
Zo verschrikkelijk verdrietig om je maatje te verliezen, en dan ook nog zo onverwacht.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 07:49

Heel veel sterkte!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:03

Wat heftig, heel veel sterkte met dit verlies.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:23

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Wat een schrik en een verdriet. Je hebt hem gelukkig nog kusjes op zijn neus kunnen geven. Het is schrikken dat het zo snel ging maar aan de andere kant misschien maar beter, dan is hem lijden bespaard gebleven. Was het toch koliek of had hij iets anders?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:44

Heel veel sterkte, vreselijk om op deze manier het door te maken. Hopelijk geven die 20 mooie jaren met hem wat troost mettertijd.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:48

Wat ontzettend verdrietig, veel sterkte!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 08:54

Suzanne F. schreef:
Heel veel sterkte met dit grote verlies. Wat een schrik en een verdriet. Je hebt hem gelukkig nog kusjes op zijn neus kunnen geven. Het is schrikken dat het zo snel ging maar aan de andere kant misschien maar beter, dan is hem lijden bespaard gebleven. Was het toch koliek of had hij iets anders?

Bedankt allemaal, jullie lieve woorden doen me goed.

Suzanne, hij had waarschijnlijk een interne bloeding. Maar hij liet aan de buitenkant niks zien. Zelfs de dierenarts dacht toen ze hem zag dat het wel mee zou vallen. En toen ik hem van de trailer haalde en hij begon te briesen en hinniken en de kop erop zette dacht ik het ook even. 15 minuten later was het al gebeurd.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:59

Het was een prachtig paard, wat een eer om hem te hebben gekend en mooie ritten met hem gemaakt. Sterkte nogmaals met het grote verlies...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:50

ach, wat verdrietig. Heel veel sterkte!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:32

Mijn pony heeft ook door het sedeer middel een shock gekregen, wees blij dat je dat niet mee hoefde te maken, heel veel sterkte, het doet zoveel pijn ze te verliezen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:25

Achjee wat een achtbaan dan toch ineens, super veel sterkte met het verlies :(:)

Waar raar sowieso dat ze je paard meenemen zonder jou erbij, was dat echt hun bedoeling dat je daar even niet bij zou / mocht zijn en je geroepen zou worden of kwam dat toevallig zo uit...?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 12:36

pmarena schreef:
Achjee wat een achtbaan dan toch ineens, super veel sterkte met het verlies :(:)

Waar raar sowieso dat ze je paard meenemen zonder jou erbij, was dat echt hun bedoeling dat je daar even niet bij zou / mocht zijn en je geroepen zou worden of kwam dat toevallig zo uit...?

Hij was zo ziek dat ze eigenlijk verbaasd was dat hij nog stond.
Dus ze heeft me uitgelegd dat het misschien niet zo fijn kon gaan. Ze zei letterlijk: we moeten snel zijn anders ben ik bang dat hij hier neervalt.

Zijn slijmvliezen in de mond waren donkerpaars, ik heb zelf zijn lip op getild om ook even te kijken en daardoor wist ik eigenlijk ook heel goed dat het snel moest gebeuren.

Ik ben blij dat ze mij in bescherming heeft genomen door het zo te doen.

Ze heeft ook zo vaak sorry gezegd dat het zo snel ging.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:42

Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:46

Nouja al met al is het dan toch zo gegaan dat je geen heel vervelend beeld op je netvlies hebt gekregen. En je hebt wel nog ervoor en erna wat tijd gekregen gelukkig. Hopelijk heeft hij niet teveel geleden en wordt het gevoel voor jou ook zachter in de loop der tijd. Je bent een liefdevol baasje geweest :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:47

Jeetje, wat ontzettend verdrietig!!
De tranen staan in mijn ogen, wat is het hard gegaan zeg.
Zo triest, heeeel veel sterkte gewenst! ;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:18

Heel veel sterkte en dat de mooie herinneringen op den duur sterker mogen zijn dan je verdriet.

Mariella1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:00

Mellow schreef:
Juut schreef:
Je hebt ze er bij, die doodziek zijn en nauwelijks wat tonen... Je hebt al het mogelijke voor Mellow gedaan :(:)
Dat inslapen zonder jou er bij, begrijpelijk dat het nu zo gelopen is, het dier gaat voor, maar ook begrijpelijk dat het voor jou enorm heftig is er niet bij te hebben kunnen wezen. Heb je hem nog wel daarna kunnen zien, voor je eigen afscheid?

Heel veel sterkte!

Ik heb nog een half uur bij hem gezeten. En ze gaven me alle tijd.
Ik snap het volledig hoor dat ze de beslissing hebben gemaakt door te pakken. De manier waarop het is gegaan dan had mijn aanwezigheid voor hem niets uitgemaakt.
Maar de verwachting dat je je paard rustig ziet inslapen en dat proces kan mee maken is er gewoon niet geweest.
Maar wat ze vertelde dat had ik ook echt niet willen zien.

De dierenarts was zelf volgens mij ook echt wel geschrokken. Ze heeft zo vaak sorry gezegd dat het zo snel ging. En het is ook onwerkelijk zo snel als het ging.

Gosh ... vorige zondag op maandag nacht nog maar ... ook mijn oude trouwe viervoeter moeten laten inslapen ... darmtorsie en ik ben er wel helemaal bij geweest ... die shock ... echt waar, dat was verschrikkelijk om te zien, want je kunt er niets maar dan ook niets tegen doen, je staat daar machteloos te janken. Nu, het ging snel hé, de dierenarts heeft ons goed bijgestaan en de shock was nog niet eens heftig te noemen. Je ziet het paard gewoon strijden tot de laatste snik. Met andere woorden... je herinnert je hem zoals je hem altijd gekend hebt. Dat ene moment had je geen beter gevoel gegeven, integendeel.
Veel sterkte, ik huil met je mee!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:19

Heel veel sterkte met dit verlies :(:) Wat een shock dat het zo snel kan gaan. Zo te lezen was Mellow een taaie. Misschien biedt dat in combi met dat het snel is gegaan toch wat troost.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:21

Afscheid nemen na zo'n heel leven wat je met elkaar hebt gedeeld is al moeilijk, maar zeker wanneer het zo plotseling gaat. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je straks met een glimlach terug kan kijken op alle mooie herinneringen en deze laatste een plekje kan geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:49

Heel veel sterkte, wat kunnen ze toch hard voor zich zelf zijn.

In shock gaan is echt heel naar om te zien, mijn Dennis is eens in shock tegen de grond geklapt door een spuit buscopan/darm-ontspanner bij koliek. Die was te goed om op te geven en is er nog, maar ik was er van overtuigd dat dat het einde was op dat moment.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:55

Heel veel kracht en sterkte met het plotselinge verlies van je maatje.
Verwijt jezelf niets hè. Afscheid nemen is sowieso intens verdrietig en als het dan ook zo snel gaat allemaal……