Voor altijd had nog te kort geweest…

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Re: Voor altijd had nog te kort geweest…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:22

Je zou die vriend maar zijn die voor die paarden moest zorgen en dit even in de schoenen geworpen krijgt.

Ik denk ten eerste dat een paard niet dood gaat door 8 dagen heel weinig eten, zo lang het kan drinken.

Maar als jij weet dat de merrie die er bij staat zoooo dominant is dan zorg je toch dat het niet fout kan gaan door een hooi ruif of meerdere voerplekken, hoe dan ook ben je altijd zelf verantwoordelijk voor jou paarden. Als jij 8 dagen op vakantie gaat dan is het niet dan je, je voor die periode van alle verantwoordelijkheden kan onttrekken.
Als je op een vriend vertrouwd moet dat er of 1 zijn met verstand van zaken of je moet wel echt heel goed uitleggen hoe je ALLES wilt hebben. Of je moet het zo doen dat het niet mis kan gaan.....

Ik vind het toch wel heel fout dat iemand die jou helpt hier zo de grond in wordt getrapt en wordt beschuldigd. Behalve wanneer hij of zij die ECHT expres heeft gedaan vind ik dat je gelijk hebt anders is het toch echt niet zijn fout.
Hoe vervelend het ook is, want het is en blijft verschrikkelijk maar dit de verzorger in de schoenen schuiven gaat wel heel ver.

Maar ik vermoed dat er al wat speelde met dit paard, een paard gaat niet zo maar dood van een paar dagen weinig voer.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:42

Jeetje mensen...

Weleens bedacht dat een paard fiks koliek kan krijgen door te weinig voedsel? En door die koliek te overlijden is gekomen?

Ts heeft waarschijnlijk heel veel verdriet. En reageert vanuit die emotie. Ik vind dit wel begrijpelijk!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:51

Ts geeft veel te weinig informatie. Hoe weet ze dat er zo weinig gevoerd werd, hoe weet ze dat het overleden paard helemaal niets mocht eten van het andere paard. Wat was de exacte doodsoorzaak volgens de dierenarts? Is er sectie verricht? Is het geval voorgelegd aan andere dierenartsen?

Ik snap heus dat ze volledig van de kaart is, maar nu ik lees hoe die dingen kunnen gaan, zorg ik nooit meer voor andermans paard.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:52

Dat is mijn inziens niet aan ons over te speculeren.

Ts opent dit topic duidelijk vanuit gemis van haar dier.

Doordat bokt bokt is en gaat doorvragen komt er info waar weer vies op in word gegaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:53

DDDara schreef:
Je zou die vriend maar zijn die voor die paarden moest zorgen en dit even in de schoenen geworpen krijgt.

Ik denk ten eerste dat een paard niet dood gaat door 8 dagen heel weinig eten, zo lang het kan drinken.

Maar als jij weet dat de merrie die er bij staat zoooo dominant is dan zorg je toch dat het niet fout kan gaan door een hooi ruif of meerdere voerplekken, hoe dan ook ben je altijd zelf verantwoordelijk voor jou paarden. Als jij 8 dagen op vakantie gaat dan is het niet dan je, je voor die periode van alle verantwoordelijkheden kan onttrekken.
Als je op een vriend vertrouwd moet dat er of 1 zijn met verstand van zaken of je moet wel echt heel goed uitleggen hoe je ALLES wilt hebben. Of je moet het zo doen dat het niet mis kan gaan.....

Ik vind het toch wel heel fout dat iemand die jou helpt hier zo de grond in wordt getrapt en wordt beschuldigd. Behalve wanneer hij of zij die ECHT expres heeft gedaan vind ik dat je gelijk hebt anders is het toch echt niet zijn fout.
Hoe vervelend het ook is, want het is en blijft verschrikkelijk maar dit de verzorger in de schoenen schuiven gaat wel heel ver.

Maar ik vermoed dat er al wat speelde met dit paard, een paard gaat niet zo maar dood van een paar dagen weinig voer.

Dat heeft ts toch ook gedaan? Ts heeft ook gezorgd voor voldoende voeding + uitleg hoe beide dieren voldoende binnen kunnen krijgen.

Heel veel sterkte ts, wat ontzettend droevig om zo thuis te komen na een vakantie terwijl je ze goed en gezond achter hebt gelaten.

is je paard er nog, zou hij nog nagekeken kunnen worden door een dierenarts om de doodsoorzaak voor de zekerheid te kunnen vaststellen? Want waar ik aan denk, is dat dood door gebrek aan verzorging wel strafbaar zal zijn als dit kan worden aangetoond. Jouw paard krijg je er nooit meer mee terug, wellicht dat je troost kan vinden in eventuele gerechtigheid dat de persoon ook gaat boeten voor wat hij of zij heeft gedaan.

Sterkte, wat een ontzettend verdrietige situatie

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:55

Ben het met je eens PaulSimonFan. Daarbij kan het paardje ook andere dingen hebben gegeten. Het darmsysteem van paarden is best gevoelig.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:58

Hmm ja, misschien zie ik het niet goed door mijn angst iets verkeerd te doen in de zorg voor dieren en kinderen. Ik droom daar zelfs m'n hele leven al over.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:59

Ik snap jullie vragen en opmerkingen wel. Maar ga er niets meer aan toevoegen.

TS: dat is een nare en verdrietige thuiskomst . Sterkte met het verlies van je paard.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:00

Jeetje, wat een narigheid zo na je vakantie. Ik snap je verslagenheid en verdriet dan ook heel goed. Sterkte

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:06

Ik keek even in een eerder topic. Denk dat er misschien inwendig ook al iets niet goed was.
Veel sterkte met het verlies.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:15

TS vraagt niet om een mening of diagnose, ze vraagt om steun, omdat haar allerliefste paard dood is. Zomaar.
Ik krijg heel vaak het gevoel dat veel Bokkers - de goede niet te na gesproken - meteen het tegendeel willen 'bewijzen', m.a.w. als iemand iets zegt/beweert dan wordt daar heftig tegenin gegaan... maakt niet uit wat het is.

Van een sympathiek forum, waar je je ei kwijt kon zonder direct (be/)veroordeeld te worden is het nu een en al 'vliegen afvangen' en botheid. Ik vind dat heel erg jammer.

We delen met ons allen een passie, een liefde voor paarden en nog veel meer... steun elkaar, laat zien dat je het begrijpt. Behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:52

Hevonen schreef:
TS vraagt niet om een mening of diagnose, ze vraagt om steun, omdat haar allerliefste paard dood is. Zomaar.
Ik krijg heel vaak het gevoel dat veel Bokkers - de goede niet te na gesproken - meteen het tegendeel willen 'bewijzen', m.a.w. als iemand iets zegt/beweert dan wordt daar heftig tegenin gegaan... maakt niet uit wat het is.

Van een sympathiek forum, waar je je ei kwijt kon zonder direct (be/)veroordeeld te worden is het nu een en al 'vliegen afvangen' en botheid. Ik vind dat heel erg jammer.

We delen met ons allen een passie, een liefde voor paarden en nog veel meer... steun elkaar, laat zien dat je het begrijpt. Behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.

Exact! Zo jammer hoe bokt soms met dingen omgaat..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:56

Wat intens verdrietig dat het nu juist gebeurt als je er niet bent

Heel veel sterkte :knuffel:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:58

DDDara schreef:

TS geeft zelf aan een doemdenker te zijn, ik kan me voorstellen dat TS dan vanuit emotie alles op die vriend afschrift hoewel de feitelijke waarheid waarschijnlijk anders ligt.

Ik vind het ook een kwalijke zaak om het zo op iemand af te schuiven, toen mijn ouders op vakantie waren zorgde ik voor de vogels van mijn vader. Één van zijn paradepaardjes lag van de een op de andere dag dood, ik voelde me vreselijk schuldig en verdrietig. Mijn vader stelde me gerust dat dit altijd kon gebeuren en niet aan de overgenomen zorg lag, dat het waarschijnlijk ook zo gelopen was als hij een ze had verzorgd. Het was een geruststelling maar toch vond ik het sneu voor het beestje en mijn vader.

Zo ook de oude hond van een vriendin, die verbleef wel eens een weekend bij ons en zeker het laatste jaar was ze niet meer op en top gezond. We hebben erover gesproken, 'wat als'. Mijn vriendin gaf bij voorbaat al aan dat ze het me nooit kwalijk zou nemen als ze hier zou sterven, op een plek waar voor haar gezorgd werd, ze met liefde kwam en waar we net zo goed van haar hielden als thuis. Gelukkig is ze thuis mogen sterven.

Kortom, het kan altijd gebeuren als je je dieren achterlaat. De vriend was blijkbaar goed genoeg om het meest kostbare bezit aan toe te vertrouwen, dan kun je zo iemand toch niet kwalijk nemen dat hij moedwillig een paard heeft vermoord? Heb echt medelijden met die vriend.

Desalniettemin is het verdriet er niet minder om en wens ik je veel sterkte TS! Hopelijk kun je met die vriend erover praten als het verdriet gezakt is. :(:)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:59

Hevonen schreef:

Maar TS geeft wel iemand de schuld van de dood van haar paard wat hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak is van de dood van het dier. Dat is niet netjes.

Je ei kwijt kunnen is wat anders dan op een openbaar forum iemand uit te maken voor paarden moordenaar. Ook als je heel verdrietig bent dien je wel realistisch te denken.

TS: als je het zo zeker wil weten, moet je sectie laten uitvoeren.

Sterkte met het verlies.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:53

Heel veel sterkte, TS. Begrijp ik goed dat je paard tijdens je vakantie is overleden? Dat is absoluut traumatisch... :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:00

Internet doet rare dingen. En iemand beschuldigen van dingen die een persoon niet heeft gedaan of geen schuld aan heeft kan heel verkeerd uitpakken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:24

TS, wat verdrietig dat je paard zo plotseling is overleden. Ik kan mij de grote schok: het verdriet en de boosheid goed voorstellen...al denk ik ook dat het nog maar de vraag is waardoor het is gekomen.
Wanneer je je net thuiskomt van een vakantie is dit natuurlijk niet waar je aan denkt.
Veel sterkte gewenst bij dit grote gemis.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 07-01-25 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:37

PaulSimonFan schreef:
Jeetje mensen...

Weleens bedacht dat een paard fiks koliek kan krijgen door te weinig voedsel? En door die koliek te overlijden is gekomen?

Ts heeft waarschijnlijk heel veel verdriet. En reageert vanuit die emotie. Ik vind dit wel begrijpelijk!

Dit inderdaad.

Sterkte met het verlies.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:39

Heel veel sterkte. Dit topic is geopend om dit vervelende nieuws te delen niet om te speculeren over de oorzaak. Hier een slotje om verdere discussie te voorkomen.