[IM] The Miracle Pony Lotje - Goodbye for real this time

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: The Miracle Pony Lotje - Goodbye for real this time

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:27

Veel sterkte met het verlies van Lotje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:45

Heel veel sterkte. Wat heb je haar nog een mooi pensioen gegeven! Bedankt dat we hiervan mee mochten genieten. Rust zacht lieve Lotje.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:05

Altijd je topic gevolgd, wat een mooi verhaal en mooie foto's altijd.
En nu dit nieuws, je weet dat t een keer gaat komen, maar het is altijd onverwacht en te snel.

Heel veel sterkte!!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:07

Ach lieve centenbakje Lotje... <3 Ik vind het wel echt heel erg mooi dat jij het zelf hebt kunnen doen. En wat een heerlijke laatste jaren heeft ze gehad! Ik heb met plezier en liefde jullie topics gevolgd. <3

Heel erg veel sterkte met dit enorme verlies. :knuffel:

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:38

Och.... Wat een verhaal. Heel veel sterkte. Ze zal erg gemist worden. Bijzondere pony!

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:47

Ontzettend veel sterkte, dit verhaal is me altijd bijgebleven en wat heeft ze een fijn pensioen bij jou gehad.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:39

Ontzettend veel sterkte! Wat heeft ze het fijn bij je gehad nog.
Genoot altijd van de updates in je topic.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:07

Heel veel sterkte , heb vandaag je hele verhaal gelezen wat ben jij een doorzetter

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:32

Ik kan me de hereniging nog wel herinneren. Wat een mooie jaren heb je haar nog weer kunnen geven. Heel veel sterkte!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:09

Ah wat sneu.. maar 33 jaar is een prachtige leeftijd en je hebt haar nog 7 mooie jaren kunnen geven.

Heel veel sterkte met het verlies. :knuffel:

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:22

Heel,heel,heel veel sterkte!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:23

Och, wat verdrietig ;(
Heel veel sterkte, Emily.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:15

Ik heb jullie al die tijd stil gevolgd, ik vond het zo mooi dat ze weer bij jou kwam :). Sterkte met het gemis, maar je hebt het fantastisch gedaan.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 09:33

Wauw, wat veel lieve berichten van jullie, dankjewel daarvoor. :o Ook nog veel die haar nog herinneren.

Als antwoord op de vraag wat er is gebeurd:
Ik werd op maandag ochtend 1 juli gebeld door mijn staleigenaar dat er iets mis was met Lotje. Ze stak 1 been helemaal uit naar opzij en stond erg scheef. Ze kon wel erop lopen zei hij. Ik ben er gelijk naartoe gegaan en Lotje was inderdaad ontzettend atactisch. Als ze liep ging ze hartstikke schuin. Ze was echter wel alert, vrolijk en begroette mij. Ze had goede eetlust, stond gewoon te grazen. Als je haar met rust liet had ze niet door dat er iets aan de hand was, wij zagen dan alleen dat ze scheef stond.

Ik heb haar krachtige pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven met de hoop dat als er iets qua zwelling in de zenuwbaan zou zijn, dat ze zou verbeteren. Helaas werd ze alleen maar erger. Als ze gericht naar iets wilde lopen (dus niet rustig stap voor stap tijdens het grazen maar echt gericht naar een voerbak oid), kon ze dit niet recht vooruit, alles werd een rondje. Dit zag er niet goed uit en heb ik raad gevraagd aan mijn collega artsen, want mijn onderbuikgevoel was niet goed. Maar om de beslissing te nemen wilde ik toch eerst bevestiging hebben van anderen. Helaas kwamen mijn collega's met dezelfde conclusie, waarschijnlijk een tumor, hier is helaas niks meer aan te doen. Mijn collega's hebben dit vaker meegemaakt en de paarden werden alleen maar slechter dus dat was de teken om niet te lang te wachten en de beslissing te nemen.

We hebben mijn verzorgster afscheid laten nemen, we hebben Lotje nog 1 appeltaart gevoerd (krijgt ze normaal op haar verjaardag maar die hebben we maar 2 dagen naar voren gehaald). Lotje was tot het einde nog vrolijk en naar mijn idee had ze geen pijn, haar lichaam functioneerde helaas niet meer...

Ik heb de euthanasie inderdaad zelf uitgevoerd. Als paardenarts ontkom je hier niet aan in je beroep en voer ik deze altijd uit bij patiënten op een manier hoe ik zou willen dat het gedaan wordt. Dus was het voor mij alleen maar logisch dat ik dit ook voor Lotje en mijzelf zou doen. Ze is vredig gegaan.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:38

Heel veel sterkte met het verlies van Lotje, ze heeft nog prachtige jaren bij je gehad.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:31

Wat fijn dat je ons hier wil vertellen wat er aan de hand was. Klinkt inderdaad ongelofelijk neurologisch, wat de 'fijne' eigenschap heeft dat het vaak niet pijnlijk is. Goed om te weten dat ze geen angst of pijn heeft gehad en rustig heeft kunnen gaan ( na nog 1 heerlijke appeltaart). Je was ons natuurlijk niets verschuldigd, maar ik vind het toch fijn om te weten, heb haar/ jullie altijd met zoveel plezier gevolgd.

Kan me voorstellen dat het naast het verdriet, nu toch ook 'goed' voelt. Ze heeft uiteindelijk waardig oud mogen worden bij je, en heeft waardig mogen sterven.

Dat heb je wat mij betreft echt heel erg goed gedaan!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:39

Heel veel sterkte met het verlies van deze bijzondere pony; ze heeft geluk gehad met jou! Na al die jaren en belevenissen zal het niet meevallen om haar te moeten missen. Denk aan de goede tijden!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:58

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Lotje…..
Mooie leeftijd altijd te vroeg Y;(

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:41

Heel veel sterkte met het verlies van deze bijzondere pony. Jullie verhaal is prachtig!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:12

Heb jouw verhaal met Lotje altijd met veel plezier gevolgd. Wat fijn dat je haar nu ook een waardig einde hebt kunnen geven en dat ze geen pijn heeft gehad. Wat een mazzel heeft Lotje gehad met jouw als haar baasje <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:30

Wat mooi geschreven en verdrietig... Heel fijn dat je haar nog op het laatst bij je gehad hebt en een paard waardig afscheid hebt kunnen geven :knuffel:

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 00:28

Ik heb net jouw gehele topic doorgelezen.. Wat een verhaal. Maar met een mooi einde, want jij hebt Lotje echt nog wel de tijd van haar leven gegeven de afgelopen jaren. Je bent voor haar door het vuur gegaan en dat is prachtig.

Veel sterkte! En aan Lotje, ga maar lekker grazen meisje <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 00:52

Agh lotje
Ik ken haar vooral van het verhaal dat ze niet ingeslapen bleek te zijn. Ik vond ook via bokt mijn zogenaamd ingeslapen pony. Het geknaag kon ik me zo goed indenken en daardoor vergeet ik deze pony nooit meer.

Wat een prachtig laatste stukje heb je haar kunnen geven! Ingeslapen worden door je beste mensenvriend in alle rust en niet bang voor wat komen gaat.

Heeeeel veel sterkte! Als ik het goed heb heeft ze de 33 jaar mogen halen toch? Prachtleeftijd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:17

Wat ontzettend mooi dat je dit voor haar hebt kunnen doen en dat ze nog mooie laatste jaren heeft gehad bij jou. Sterkte met het verlies.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:33

Goh,Ja ik weet inderdaad nog de speurtocht van jou naar Lotje.
Toch fijn dat je haar wel een fijn laatste deel van het leven hebt kunnen geven en ook een waardig afscheid.
Ik wens jou heel veel sterkte toe