[IM] Slaap zacht baby opperhoofd <3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Slaap zacht baby opperhoofd <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:18

Wat een treurig verhaal. Sterkte!

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:19

Wil je heel veel sterkte wensen! Ook voor de andere paarden zal het gemis voelbaar zijn.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:35

Wat een ellende heb je gehad TS de afgelopen tijd.
Echt vreselijk om je knappe jonge paard zo vroeg te moeten laten gaan, blijft heel oneerlijk zulke gebeurtenissen.

Heel veel sterkte!!

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:45

Heel veel sterkte Y;(

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 12:59

Heel erg bedankt weer.
Elke keer als de telefoon gaat, dan gaat mijn hart tekeer uit angst voor iets met een van de andere paarden. Nou denk ik wel, ja die zijn gezond, maar dat dacht ik van Melvern ook. Heel eng, het kan zo ineens mis zijn en dat is nu al 3 keer in een jaar gebeurd en 2 keer in een maand en dat maakt me heel angstig voor mijn andere paarden.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:18

Wat vreselijk. Heel veel sterkte Y;(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:23

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie paardje, wat hebben jullie veel meegemaakt!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:27

Heel veel sterkte, wat was en is hij mooi!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:36

Jeetje wat heftig... enorm veel sterkte gewenst...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:46

Jeetje, wat een schrik ;(
Ik lees ook dat Noortje gegaan is, wat jammer zeg. Wat hebben jullie een hoop te verwerken met het verliezen van de paarden. Heel veel sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:47

Wat enorm triest ;( , heel veel sterkte met dit verlies

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 19:14

Heel erg bedankt lieve bokkers! Jullie reactie steunen me, Ik ben jullie daar dankbaar voor.

Kwii, ja helaas is Noortje de nacht van 17 op 18 overleden. Ze kreeg een hartstilstand. Dat was ook vreselijk maar Noortje was echt op. Ze was dun en altijd al een zorgenpaardje. We verwachtte niet dat ze super oud zou worden. Toch overleed ze plotseling. Wel heeft ze een leuk en fijn l3ven gehad en veel gedaan.

Het klinkt stom, maar toch ben ik ergens toch opgelucht dat Melvern dan bij Noortje is. Kleine manneke.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:31

Jeetje zeg zit niet mee... Wat een ongeluk kan een mens hebben. Hopelijk heb je goed kunnen slapen?

Frouke91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:43

Agh wat een vreselijk verdriet, en wat een dappere beslissing.
Je hebt duidelijk voor hem gekozen, maar wat moet het moeilijk zijn geweest.

Over tumoren op penissen, zelf nooit aan de hand gehad maar vrienden van ons hebben vorige week hun 32 jarige shetlander in laten slapen vanwege een mogelijk soortgelijke tumor. Tot een aantal weken geleden niets aan de hand, tot ze tijdens dat hij stond te plassen ineens een soort bloemkoolachtige tumor op zijn eikel zagen. In korte tijd blijkbaar enorm gegroeid, en van de dierenarts het advies om tijdig in te laten slapen vanwege het risico op klappen van de tumor of niet meer kunnen plassen. Leeftijd van het beestje en risico van evt operatie was in dit advies meegewogen.
Klinkt redelijk overeenkomstig met jou situatie, ik hoop dat je iets aan de informatie hebt.
Als je meer zou willen ontvangen, mag je me een PB sturen.

Heel veel sterkte met dit grote verlies van je knappe kind! :(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:36

Afbeelding

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 22:03

Dank jullie wel allemaal weer.

Dondon, het is lastig. Ik heb slapeloosheid dus ik slaap al heel weinig of niet en ik heb ook nog een eetstoornis die op dit soort momenten nog sterker wordt. Ik probeer het niet toe te laten omdat het me niet helpt op lange termijn en is ik krijg mijn wondertjes er niet meer mee terug. Ik zou er wel alles voor over hebben, maar helaas.

Frouke dit is het eerste verhaal dat ik hoor over een penis tumor en dus ook niet goed afgelopen voor de pony. Het is ook zo naar op de penis. Moet zo pijnlijk zijn en moeilijk iets aan te doen. Het plassen kan in gevaar komen. Of Melvern dat nog deed weet ik niet. Lette er ook niet op helaas.

Wat een mooi plaatje Janouk, het klopt ook zeker. Ik heb heel wat afdrukken in mijn hart. Ondanks dat Melvern kort leefde hebben we veel gedaan en heeft hij successen behaalt en ik ben nog steeds trots op dat kereltje.

Ook heeft hij samen met zijn broertje fysieke afdrukken gegeven. Mijn moeder heeft Melvern zijn hoef als vaak litteken op haar been en ik heb die van zijn broertje Phoenix op mijn voorhoofd. Jonge hengsten en losse voorbeentjes. Vind het nu toch ergens niet erg. Het is bewijs dat ze er geweest zijn.

Nogmaals bedankt lieve mensen. Ik heb hier veel steun aan. Te weten dat mensen het erg vinden van mijn mooie Melvern. Hij raakte altijd wel harten met zijn vrolijke karakter en zijn leuke uiterlijk. Ik ben dankbaar voor de tijd met hem. Het was kort maar heel mooi <3

Bij deze zet ik de foto toch maar in het topic onder een spoiler. Krijg zoveel vraag om de foto en ik hoop zo dat het de juiste mensen bereikt en het mogelijk eerder ontdekt wordt of herkend en behandeld kan worden.

HET IS WEL HEFTIG, DUS BEDENK WEL OF JE ER 100% ACHTER STAAT. HELAAS IS EENMAAL GEZIEN HET NIET MEER UIT HET HOOFD TE WISSEN ALS IEMAND DAT ZOU WILLEN.

Spoiler:
Afbeelding

Edit; Wel nog bedankt voor de mensen die de moeite namen een pb te sturen. Het wordt gewaardeerd <3

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:17

Potver, dit verwacht je toch nooit bij zo'n jong dier...sterkte! Gezien je foto en je verhaal denk ik dat je de enige juiste keuze hebt gemaakt; laten gaan op bekend terrein, op het moment dat Melvern ondanks de pijn nog steeds zichzelf was.

ook ik heb afgelopen oktober ineens mijn 24 jarige maatje moeten laten gaan. In de maand ervoor afgevallen door weekend weg, en moeilijk bijkomen, in de laatste week ineens vage klachten wat escaleerde in buikvliesontsteking. ook ik heb de gang naar kliniek niet mer gemaakt, hij is gegaan in de bak waar hij met oren erop naar toe was gewandeld.

Die littekens zijn niet zo fijn om te krijgen, maar jullie hebben de paarden nu wel de rest van je leven bij je :j <3 Heb zelf mn duim zwaar gekneusd gehad doordat Ascot een sprong weigerde en op het laatste moment alsnog sprong. Ik voelde het weer toen het weer omsloeg in die week dat hij ziek was, en besefte toen ook dat zelfs als hij er niet meer zou zijn, ik door die pijn altijd direct aan die ene sprong met hem terug zou denken. Achteraf stiekem heel waardevol en een troost.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:23

Jeetje wat een heftig verhaal. Zelfs je ergste vijand wens je de dood van een huisdier niet toe...

Sterkte met het verlies. Ik wou dat ik iets hoopvols en leuks zou kunnen zeggen, maar ik kan me nu even niks anders inbeelden dan de pijn van het laten gaan. Toch hoop ik dat jullie hem (en de shet natuurlijk) een plekje kunnen geven.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:36

Allemachtig wat heftig die foto... Goed en knap dat je hem deelt.
Jullie hebben echt de enige juiste beslissing gemaakt als ik het zo zie. Arm paard. Arme jullie. Y;(

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:43

Wat vreselijk..in jullie geval had ik zeker dezelfde beslissing genomen. Heel veel sterkte.. :(:)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 02:55

Jeetje wat ontzettend klote zo zeg. Jullie hebben het juiste gedaan zo. Heel veel sterkte de komende tijd.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:18

Jeetje die foto!
Arm kereltje.
Zeer zeker de juiste beslissing.
Heel veel sterkte.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 08:54

Ach Juut, jij ook nog heel veel sterkte. Dat is ook nog niet lang geleden.
Ik vind het ook fijn dat Melvern tot het eind nog zichzelf wel was. Knabbelde nog, oortje nog mooi naar voren en inderdaad op zijn vertrouwde plekje met zijn maatjes vlakbij. Hij was natuurlijk nog niets gewend en was zeker bang en gestrest geweest als hij naar de kliniek was gegaan.

Bedankt voor jullie lieve woorden weer allemaal. Toen ik mijn ( nu dus vorige ) dierenarts die normaal altijd kwam, maar nu niet kon vertelde van Noortje vertelde ze me dat het mooi scheelde in de kosten en het was gelukkig maar een kleintje, daar heb je toch niet veel mee. Ze is dus voor het laatst geweest. Wat deed me dit pijn hoe ze dat zei. Wist dat het een raar mens was, maar dat ze dit zo zei vond ik ongelooflijk.

Voor mij zijn alle paarden gelijk. Elk dier in mijn groepje is belangrijk en ik heb van Noortje net zo goed verdriet als van Melvern. Ze betekende allebei de wereld voor me.

Gelukkig krijg ik verder alleen lieve en steunende berichten en dat weegt veel meer dan die belachelijke woorden.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:56

_AAASCHAAA_ schreef:
Toen ik mijn ( nu dus vorige ) dierenarts die normaal altijd kwam, maar nu niet kon vertelde van Noortje vertelde ze me dat het mooi scheelde in de kosten en het was gelukkig maar een kleintje, daar heb je toch niet veel mee. Ze is dus voor het laatst geweest. Wat deed me dit pijn hoe ze dat zei.

Ik kan me voorstellen dat die uitspraak je verdriet doet. Toen ik mijn shetje in moest laten slapen was ik daar ook ziek van. Het maakt toch niet uit hoe groot/klein een dier is? Snap dat deze DA niet meer welkom is.. :(:)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:06

Jeetje die foto.. Ik denk dat je de enigste juiste beslissing hebt gemaakt.. Heel veel sterkte TS. Ik snap dat je twijfelt, maar ik denk ook dat dat iets "normaals" is in deze situatie.

Toen ik mijn ruin van 14 in moest laten slapen heb ik ook zo lang getwijfeld. Hij (schimmel) kampte al vanaf zijn 9 de jaar met melanomen op en rond zijn penis en koker. Wij hebben hem regelmatig door de da laten nakijken en ook afgesproken dat als wij maar iets van pijn, ongemak of als hij moeite kreeg met plassen hem zouden laten gaan..
Op een gegeven moment leek het net of hij 2 penissen had, zo groot waren de melanomen. Het laatste jaar dat hij leefde groeide de melanomen steeds harder, groter, agressiever dat we al vaker hadden besproken wanneer het, het moment zou zijn..
Toen hij naar ons idee moeite kreeg met plassen (duurde langer na mijn idee om te gaan plassen) hebben we besloten om hem te laten gaan. Hij heeft ook nooit iets van pijn of ongemak laten zijn hij zat goed in zijn vel, liep beter dan ooit, nooit boos als we zijn penis en koker schoonmaakte. Na zijn inslapen heb ik ook zo getwijfeld of ik wel het juiste had gedaan.. Wetende dat er geen andere optie was..