[IM] 2 keer tot ooit, 2 keer het spijt mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Re: 2 keer tot ooit, 2 keer het spijt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:12

Het was wel de goede keuze. Je weet nu dat het niet anders kon, dat het echt klaar is. Had je die beslissing eerder genomen was je later gaan twijfelen of het echt niet meer kon. Wat als het dan wel was gelukt, wat als je te vroeg had beslist? Nu wéét je dat dat niet zo is. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:58

Bedankt iedereen voor de steun. Ik heb er heel veel aan. Ik schoot gisteren al helemaal vol toen mijn vriend tegen Suzy zei dat het bijna klaar was. Dat ze tegen het einde van de week weer bij haar vriendinnetje was en een hoop sterke verhalen kon vertellen. Ik ga mijn vriend vragen om zo meteen de dierenarts te bellen, want ik kan het niet. Het valt mij veel te zwaar. Ik weet nog niet of ik er bij ga zijn. Ik ben er bij elk dier, kat, hond, konijn etc bij geweest. Maar nu valt het mij echt heel zwaar.

Gisteren was ik ook woedend, razend. Ik weet dat het niets veranderd, maar het idee dat het zo niet had moeten lopen. Dat ze nu nog gewoon gezond had kunnen zijn bij ons. Als de vorige eigenaar er wat beter naar had gekeken, als die er wat eerder wat aan had willen doen. Als die niet had gewacht tot heel haar lijf inwendig kapot was. Dan hadden we nu nog een gezonde Suzy gehad. En niet een prachtige tinker, die 1 januari 20 zou moeten worden, maar dat niet meer haalt. Onbegrijpelijk. Zoiets snap ik niet.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:16

Heel veel sterkte.
Heel liefdevol geschrevene en helaas kunnen we nog steeds niet in de toekomst kijken. Haar nu laten gaan is het meest liefdevolle wat je nu kan doen en dat doe je.
Dan zijn ze weer bij elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:27

Mijn vriend heeft de dierenarts zonet aan de telefoon gehad. Ze komt om 13.30. Ik werk tot 13.00 dus zo heb ik nog de keus om er wel of niet bij te zijn.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:41

Lieve ts dappere keuze, als ik jou was zou ik er wel bij zijn deze laatste keer. Een laatste moment met jou lieve Suzy. Hoe zwaar het ook is, ben je niet bang dat je spijt gaat krijgen als je er niet bij gaat zijn?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:45

Lieve ts, wat een dappere beslissing maar oh zo moeilijk.
Het is jou eigen keuze natuurlijk, maar je dappere lieve Suzy bijstaan in dit moment van het leven los te laten is misschien wel voor haar ook heel belangrijk....
Ook deze reis hoort erbij, hoe droevig ook. Ik zou niet willen dat je later spijt zou krijgen..
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:48

Jullie hebben uiteraard gelijk. Ik heb ook altijd de mening gehad dat je bij jou dieren blijft tot het einde. Maar dit doet zo veel pijn. Ik vertrek na het werk gewoon naar de weide en laat het over mij komen.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:02

Heel veel sterkte TS!
Om 13u30 zal ik toch even met een brok in me keel aan je denken. We kennen elkaar misschien niet, maar wil je echt wel steunen hierin!

Hoe je de OP geschreven hebt, recht vanuit je hart, prachtig!
Hoe zwaar het nu ook lijkt, ik denk dat je de beste keuze gemaakt hebt en nu opnieuw. Je bent zeker en vast een super baasje voor hen geweest.
Trek je vooral op aan de mooie herinneringen die jij aan hun hebt want ik ben zeker dat zij deze ook hebben aan jou

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:19

Lastig heel lastig... ik deel je mening wbt inslapen.
Zo stond ik er ook voor bij mijn bejaarde shet.
Wist dat de tijd zou komen als het moment daar was.
Ik zag het toen het zover was ook direct.
Dacht altijd: dit wil ik niet dit wil ik niet.
Toch ben ik erbij gebleven en gek genoeg gaf het een soort rust.
Hij is in mijn armen gestorven en het was goed zo.
Je merkt vanzelf wel wat je echt wil tot op het laatste moment en je paard zal die keuze ook begrijpen ;)
Voel je nergens schuldig over

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:27

Sterkte TS en mijn advies is om er bij te zijn vanmiddag. Heel liefdevol geschreven. En tja het woordje "als " is een woordje dat iedereen kent en dat je maar gauw moet vergeten in de wetenschap dat je met liefde geprobeerd hebt om het beste te kiezen voor je beide paardjes. Meer had je niet kunnen doen met de kennis die je toen had. Knuffel geef ik je en sterkte!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 02:22

Virtuele knuf. Ik hoop dat ze rustig gegaan is en dat jullie t nu rustig kunnen gaan verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:01

Suzy is gisteren stipt om 13.59 gegaan. Heel rustig, met een diepe bries. Ze is juist wat ongemakkelijk gevallen (op de borst) maar dat kun je toch niet echt voorspellen.
De dierenarts heeft ze nog een laatste keer gecontroleerd voor ze werd ingeslapen en bevestigde ons vermoeden.
Suzy heeft ‘geweend’ toen ze ging liggen. De tranen vielen over haar kaken.

Momenteel ben ik verdoofd. Het klopt gewoon niet, geen Suzy en Nynke meer op de weide. Ik heb al zo veel gehuild dat ik nu niet meer kan huilen. Ik weet niet meer wat ik kan zeggen.

Voor diegene die de details over haar huidige toestand gisteren niet willen lezen zet ik het even in spoiler:

Spoiler:
Op 24 uur tijd is Suzy nog heel erg achteruit gegaan. De diarree heeft eruit gelopen. Haar vulva was beginnen bloeden. Haar huid begon kapot te springen. De dierenarts kon heel moeilijk een ader vinden. Nadat ze dood was en het lichaam ontspannen was hebben we nog een check gedaan. De ontspannen vulva zag binnenin volledig geel. Spijtig voor Suzy lijkt het erop dat de laatste uren er nog een heel hevige leverontsteking is beginnen opspelen. Als we ze niet hadden laten gaan hadden we haar deze week waarschijnlijk dood gevonden. Eenmaal ze beginnen aftakelen gaat het verdorie zo ontzettend snel. Zowel mijn vriend als ik zijn verschoten dat het de laatste 24 uur zo hard is gegaan. Dat hebben we nog niet meegemaakt.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:50

Dikke knuffel, heel erg veel sterkte... Het is goed zo, ze heeft haar rust en is bij Nynke

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:54

Heel veel sterkte met jouw verlies. Dat je de goede keuze gemaakt hebt bevestigd het onderzoek van de DA maar dat maakt het verdriet niet minder erg. X

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:57

pfoeh, wat een keuzes... wat een geschenk als je als eigenaar een einde mag maken aan leven dat lijden wordt, maar wat is dat zwaar...
Heel veel sterkte TS ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:11

Heel veel sterkte MOlenhoek en ook al vind je dat zelf niet, ik vind dat je het goed gedaan hebt alles naar eer en geweten wikkend en wegend met liefde in je hart. Meer kan een mens niet doen! Virtuele knuffel!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:45

Heel veel sterkte met het verlies van Suzy!

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:06

Heel veel sterkte! Y;(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:47

Ik had het aangestipt, maar geen meldingen gekregen. Wat rottig dat het allemaal zo nog gegaan is zoals je in de spoiler schrijft. Gelukkig dan maar dat ze nu over de regenboog mag galopperen met haar vriendje. Veel sterkte en het blijft zwaar kl... Houd je haaks.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:21

Heel veel sterkte met het verlies van je beide paarden. Je hebt het geprobeerd voor Suzy en het bleek dat ze toch niet zonder de ander kon. Veel sterkte.

Overigens paarden die er lang over doen om in te slapen, die hebben (vaak) een slecht hart en daardoor duurt het langer dat ze inslapen. Was bij onze oude man Willy ook het geval. De paarden die snel inslapen hebben een hart dat nog goed rondpompt waardoor ze uiteindelijk eerder inslapen. Maar dat betekent dat ze er juist wel aan toe zijn geweest de late inslapers zal ik maar zeggen net als onze Willy.

Heel veel sterkte nogmaals, je hebt je best voor hen gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:42

Dat weet ik Faro, maar toch bedankt om het nog even te verduidelijken. Misschien hebben andere bokkers er nog wat aan :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:15

Koper schreef:
Potverdorie... ik las de topictitel, zag wie het geschreven had en open het topic om je sterkte te wensen. Je hebt me aan het huilen gekregen.

Weet je... ik denk dat Suzy dit voor jou heeft gedaan. Zodat jij ze niet tegelijkertijd zou hoeven missen. En nu doe jij dit voor haar. Zo is het goed. En ze hebben zo veel gegeven dat er altijd een beetje van ze achter zal blijven bij jou.

Veel sterkte volgende week. Het is goed dat je naar je gevoel luistert. Dat heb je van je twee mooie meiden geleerd, en ook daarin zullen ze altijd bij je blijven. Het is goed zo. Echt... het is goed :)

Sterkte meid. Je bent een kanjer.

Prachtig bericht, helemaal mee eens.

Sterkte met het verlies ;(

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:25

Wat heb je de OP mooi geschreven! Heel veel sterkte Y;(

zorroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:08

Je hebt het goed gedaan.. nu hebben ze rust, wat zullen ze je dankbaar zijn! Sterkte om dit verlies te verwerken.

Saartje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:38

Heel veel sterkte!