[IM] Afscheid nemen bestaat niet.... de herinnering blijft altijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Afscheid nemen bestaat niet.... de herinnering blijft altijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:10

Een heer is niet meer...

Wat een prachtpaard en wat zul je hem missen.

Sterkte :*

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 12:01

Jullie lieve berichtjes geven mij veel steun .
Bigone, ik wist ook niet dat paarden dit konden krijgen . Het begon afgelopen zomer dat Sardonix af en toe met zijn hoofd schudde. In de loop van de maanden werd dit steeds erger . Je laat zijn gebit behandelen ,je laat zijn kiezen op de röntgenfoto zetten en je zet hem op pijnstillers om te kijken of het geen tic is . Niks hielp en je ziet op een gegeven ogenblik aanvallen erin . Het maakte niet uit of Sardonix op stal stond of buiten in de bak . Tijdens een aanval at hij niet en ging hij apathisch met zijn hoofd voor een muur staan met zijn ogen half gesloten . Na een tijdje was het over en merkte je niks meer aan hem . Ik was bang dat hij een tumor in zijn hoofd had en heb zijn hoofd door de EMRI gehaald . Ook hierop was niks te zien. De laatste maand werden de aanvallen steeds heftiger en af en toe vloog Sardonix door de bak . Hij wist niet hoe hij het had . Toch zakte de aanvallen elke keer weer af en dan merkte je niets aan hem en leek hij "happy". Ondertussen had ik hem al op zware pijnstillers gezet,maar toch bleven de aanvallen . Ruim een week voor dat ik hem heb laten gaan heb ik hem op de prednisolon ( erg veel bijwerkingen )gezet als laatste redmiddel . Een week heeft het de aanvallen onderdrukt,maar op de dag dat Corina langs kwam om foto's te maken had Sardonix weer een aanval . Twee dagen later heb ik hem laten gaan .

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:03

Hij had een zeer vriendelijke en zachte uitstraling. Zo prachtig! Veel sterkte...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:47

Zus schreef:
Jullie lieve berichtjes geven mij veel steun .
Bigone, ik wist ook niet dat paarden dit konden krijgen . Het begon afgelopen zomer dat Sardonix af en toe met zijn hoofd schudde. In de loop van de maanden werd dit steeds erger . Je laat zijn gebit behandelen ,je laat zijn kiezen op de röntgenfoto zetten en je zet hem op pijnstillers om te kijken of het geen tic is . Niks hielp en je ziet op een gegeven ogenblik aanvallen erin . Het maakte niet uit of Sardonix op stal stond of buiten in de bak . Tijdens een aanval at hij niet en ging hij apathisch met zijn hoofd voor een muur staan met zijn ogen half gesloten . Na een tijdje was het over en merkte je niks meer aan hem . Ik was bang dat hij een tumor in zijn hoofd had en heb zijn hoofd door de EMRI gehaald . Ook hierop was niks te zien. De laatste maand werden de aanvallen steeds heftiger en af en toe vloog Sardonix door de bak . Hij wist niet hoe hij het had . Toch zakte de aanvallen elke keer weer af en dan merkte je niets aan hem en leek hij "happy". Ondertussen had ik hem al op zware pijnstillers gezet,maar toch bleven de aanvallen . Ruim een week voor dat ik hem heb laten gaan heb ik hem op de prednisolon ( erg veel bijwerkingen )gezet als laatste redmiddel . Een week heeft het de aanvallen onderdrukt,maar op de dag dat Corina langs kwam om foto's te maken had Sardonix weer een aanval . Twee dagen later heb ik hem laten gaan .

Heftig, bijna te vergelijken met migraine bij mensen en dat is vaak zeer heftig, arm paard en wat goed dat je je verantwoording naar hem hebt genomen. Een niet zichtbare uiterlijke aandoening en dan ook nog goede periodes tussendoor, je moet het maar kunnen, diep respect.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:13

Wat verschrikkelijk ; je hebt de juiste keuze gemaakt. Dat maakt t niet minder pijnlijk ( spreek uit ervaring). Ik wens je alle sterkte met je verlies Y;(

blossom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:31

Helaas heb ik Sardonix nooit in levende lijve kunnen ontmoeten, maar ik heb veel mooie verhalen gehoord over dit fantastische paard. Een leven met pijn is echter niet wat je wilt voor je grootste vriend, dus goed van je dat je deze laatste keuze voor hem hebt kunnen maken. Voor dit en het geweldige leven dat hij bij jou heeft mogen hebben is hij je ongetwijfeld heel erg dankbaar. Nu heeft hij rust en geen pijn meer en speelt als een blij veulen in zijn eeuwige groene wei, samen met zijn vriendjes. Veel sterkte met dit verlies, lieve Ine! xxx

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:29

Uitgelicht! Zeker verdiend :(:)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 02:26

Wat een ontzettende lieve en zachte uitstraling had hij, heel mooi en bijzonder.

Bij het open van dit topic vroeg ik me al af hoe je er achter was gekomen, maar je beschrijft het al. Vanuit mijn werk weet ik dat het bij mensen een afschuwlijke aandoening is, die slecht te behandelen is. Mooi dat je voor hem gekozen hebt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 02:28

ach gossie ja op een bepaald moment weet je gewoon dat het op is , heel veel sterkte en wat een mooie foto's

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 03:34

Heel veel sterkte met dit verlies. Wat een prachtige foto's!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 05:59

Hij straalt nog 1x in uitgelicht.
Wat mooi.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:26

Prachtige foto's! Ik ben er echt van ontroerd. Heel veel sterkte met je verlies.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:43

tranen in m'n ogen van je mooie topic |(

Wat een knappe oude gentleman! Heel veel sterkte TS!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:03

wat een mooi verhaal. Ik weet heel goed hoe het voelt om een paard te laten gaan als je hem zo lang hebt gehad. Je bent verdrietig maar ook dankbaar tegelijk voor die mooie jaren.

Heel veel sterkte en laat jullie mooie herinneringen nooit verloren gaan.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:18

Ach wat rot.. ;( Mooi topic, veel sterkte!!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:21

Jeetje, kippenvel.. Wat mooi geschreven en wat een prachtig paard.
Heel veel sterkte! Y;(

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:51

Heel veel sterkte

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:52

Heel veel sterkte Y;(

GerardaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:52

Wat een prachtige foto's, vooral die van zijn oog is erg ontroerend. Veel sterkte in deze moeilijk periode en wat een prachtige herinnering dat hij zo lang nog erg gezond en een heel fijn leven bij je heeft mogen hebben :) AL zal dat de pijn waarschijnlijk niet verzachten. Sterkte!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:02

Wat een schitterend dier en wat iedereen al zegt, wat een lieve en wijze uitstraling..heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:05

sterkte met je verlies.

Paard ve kennis had dit ook en is ook ingeslapen na veel onderzoeken en uitproberen... Eigenaresse is er nog steeds niet goed van, het was een lief en beloftevol jong paard.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 13:11

Wat een lieve berichtjes ,dank jullie wel .
Het was een moeilijke beslissing . Aan de ene kant was Sardonix kern gezond en had hij geen last van slijtage of iets dergelijks ,aan de andere kant stond je machteloos toe te kijken als hij weer een aanval had
petitparis, aangezichtspijn komt vaker voor en in Engeland hebben ze er ook onderzoek naar gedaan . Ik kreeg in de kliniek als advies om Sardonix op prednisolon te zetten . Dit moest hij zijn verdere leven blijven gebruiken . Ik heb daar eerst mee gewacht en zware pijnstillers gegeven ,omdat prednisolon erg veel nare bijwerkingen heeft . Uiteindelijk heeft de prednisolon de aanvallen een week onderdrukt en ook toen hielp dat niet meer .
Fortitude,sterkte nog bij het overlijden van jouw paard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:16

Heftig!
Is dit het gevolg van headshaking ofzo?
Ik ken het helemaal niet, hebben ze enig idee hoe het ontstaat?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:21

Heel veel sterkte :(:) Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:28

Jeetje, wat een wijs paard. Wat mag jij je rijk prijzen met zo'n machtig dier en wat heeft hij een fijne baas gehad die hem verder lijden heeft bespaard.

Veel sterkte met het verlies van dit mooie dier!