[IM] Wonderpaard Lagune

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:16

wow wat een prachtig verhaal hebben jullie samen geschreven!
aan alle kanten druipt eraf dat jullie perfect bij elkaar pasten. heel zeldzaam zulke relaties!

heel veel sterkte met dit grote verlies!
een heel speciaal paard wat voor altijd een hele speciale plek in jouw hart zal hebben.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:47

Wauw, wat een heftig verhaal! wel alle respect dat je toch telkens bent blijven knokken voor hem!

Sterkte!! Y;(

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 10:58

Bedankt voor de velen lieve berichtjes! Ook van de velen pb'tjes die ik heb gekregen, zo lief!

Het is zo'n vreemde gedachte dat ik zijn oorverdovende gehinnik nooit meer zal horen, nooit meer zijn kusjes en kriebels zal krijgen en nooit meer naar hem toe kan vluchten als ik het weer eens moeilijk heb. Het is zo'n leegte. Zijn verlies heeft zo'n impact op mijn leven gehad... Maar zijn aanwezigheid bij leven heeft dat nog veel meer... Het was met recht een 'Once in a lifetime experience'.

Ik heb gisteren voor het eerst sinds zijn overlijden al het beeldmateriaal bekeken dat we gemaakt hebben in het uur voor het inslapen. Lagune verkeerde in shocktoestand door de pijn, en elke keer als ik begon te huilen bij zijn aanblik keek hij om en begon uit zichzelf weer rond te stappen. Je ziet op de filmpjes dat het hem heel veel pijn deed... Toen ik ging zitten op de grond met mijn hoofd verstopt tussen mijn armen, gaf hij me steeds een duw in mijn rug alsof hij wilde zeggen 'Kom op nou, ik vecht heus wel door'. Na ongeveer een halfuur loop ik naar hem toe en vertel hem dat het goed is geweest, dat hij zijn rust nu mag vinden en dat ik zal proberen goed op mezelf te letten.
Vanaf dat moment is Lagune iedereen afgegaan alsof hij afscheid kwam nemen. Hoewel hij weinig had met mijn man, hebben we een filmpje waar Lagune hem gedurende 5 minuten recht aan blijft kijken... Ze staan met zijn tweeën oog in oog... Toen zei mijn man: "Het is net of hij me wat wil vertellen... "
"Dat wil hij ook" zei ik toen... Ongeveer 30sec later hoor je mijn man zeggen ''Bedankt dat je zo goed voor haar bent geweest knul. Ik zal op haar letten, ik beloof het je" op dat moment zocht Lagune toenadering en gaf mijn man en jongste zoon zijn befaamde lebber kusje en liet zijn hoofd even rusten. Hij ging naar mijn moeder, en stond daarna tot het eind aan mijn zijde.

Op het moment van inslapen, in zijn laatste bewuste minuten heb ik hem vertelt dat hij de weg naar het licht moest vinden en het me moest laten weten als hij veilig was aangekomen en hem gevraagd mij te helpen bij het vinden van een nieuw maatje. Lagune blies eigenlijk direct zijn adem uit, hij was op. Precies een uur na zijn overlijden ging ik hem nog een laatste knuffel geven, maar het was mijn Goentje al niet meer. Een leeg omhulsel, een stoffelijke overschot... Toen ik terugliep richting mijn moeder vloog er een felgekleurde vlinder meerdere rondjes om me heen, hij landde op mijn hand, ging vervolgens op de staldeur van Lagune zitten, vloog nog een rondje langs de andere paarden en verdween even plotseling als hij gekomen was.

Ik ben weinig spiritueel aangelegd, maar we vonden het allemaal zo wonderlijk. Er zaten daar nooit vlinders, en het was een grote met een uitzonderlijk felle kleur en vreemd genoeg voelde het toch als een soort 'teken'. Heel apart.

Ongeveer een week later gingen we bij een nestje Cane Corso pups kijken, meer ter oriëntatie. Een licht gekleurd formentino teefje week vanaf het allereerste moment niet meer van mijn zijde. Het voelde goed, en toen was daar plotseling opnieuw zo'n zelfde vlinder die meerdere malen rond het pupje vloog. Je raad het al, het meisje is enkele dagen later bij ons komen wonen.... En wijkt nog steeds niet van mijn zijde. Sindsdien is het lege gevoel aan het verminderen, de tijd heelt de wonden.

Ik voel me nog steeds rot over de manier waarop Lagune aan zijn einde is gekomen; Ik ben altijd zo zuinig op hem geweest, altijd getracht hem overal voor te behoeden en het frustreert me mateloos dat ik er juist op zijn allerlaatste dag niet (op tijd) ben geweest om hem te helpen. Het voelt als falen, ook al weet ik beter en probeer mezelf voor te houden dat ik hem nog ruim 2,5 prachtige jaren heb gegeven.

Toch heb ik sinds zijn overlijden iedere nacht dezelfde nachtmerrie waarin ik hem gewond zie knokken voor zijn leven terwijl ik vastgebonden moet toekijken. Sinds pupje in huis is maakt zij me wakker aan het begin van mijn droom, heel apart.

Een paar dagen geleden hebben we een onwijs leuke, eigenzinnige A pony gekocht voor onze oudste zoon. Het dier deed me een beetje aan Lagune denken. Opnieuw zo'n eigenzinnig en uniek karakter, zo sterk en onbreekbaar. En daar passeerde opnieuw zo'n felgekleurd vlindertje :D :') :+ Ik begon tot mijn verbazing te lachen; "Zeg goen, straks heb ik een volledige dierentuin". En wonderwel, deze merrie lijkt prima bij me te passen ondanks het formaat.

Het is bijzonder, zelfs na zijn dood. :P

doebidon

Re: [IM] Wonderpaard Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:27

aller eerst natuurlijk gecondoleerd met het verlies van je vriendje.
super veel respect voor wat je voor hem hebt gedaan!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:35

Heel erg veel sterkte met dit verlies!

Maar wat heb jij hem een super goed pensioen gegeven!!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:43

TS: je paard is fysiek niet meer aanwezig, maar dat wil niet zeggen dat hij weg is :)
Bijzondere paarden blijven een leven lang bij je, en blijven je helpen als ze er niet meer zijn.

Dankzij de dood van mijn pony heb ik mijn twee beste vrienden leren kennen. Als ze niet was overleden had ik ze nooit ontmoet. En een maand na haar dood (tot op de minuut 1 maand!), liet ze me weten dat het goed was. Het had de hele dag geregend, en de hele lucht was grijs van de wolken. Precies op het moment dat ze een maand dood was, brak er één zonnestraal door, die vol op me scheen. Ik zat in het zonnetje, terwijl er om me heen alleen maar schaduw was. Na een minuut was het weer bewolkt.

Lagune past nu op jou, zoals jij op hem gepast hebt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:52

;( die laatste foto deed het hem..............daarvoor hield ik het nog redelijk droog..........

Sterkte! :(:)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:01

Echt kippenvel staat werkelijk op heel mijn lijf en tranen rollen over mijn wangen. Wat zijn jullie een mooi koppel geweest en wat een wederzijdse liefde hebben jullie gedeeld. Respect.
Jij hebt gedaan voor dit paard wat in je macht lag en hij heeft nog een hele mooie tijd bij je mogen beleven, koester die herinnering.
Sterkte x

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:28

Wat een prachtverhaal, brok in mijn keel, eerlijk waar. Wat een bijzondere band had jij met dit paard. Ik mag al blij zijn als ik ook maar kan dromen van zo'n band met mijn toekomstige paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:41

Nu had ik het topic met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen gelezen maar na je post hierboven hield ik het echt niet meer droog. Wat ben jij een baasje uit duizenden geweest en wat een geweldig paard had je. Heel veel sterkte.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:08

Wauw wat een verhaal en wat heeft hij het getroffen met jou. ..
Heel veel sterkte met het verlies..

AnneDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:43

Wauw wat een bijzonder en dankbaar verhaal..
vreselijk dat je hem nu kwijt bent, maar je hebt iets geweldigs goeds gedaan.
heel veels sterkte!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:04

Sterkte. :(:) Je hebt hem alles gegeven wat je geven kon, ook deze laatste, moeilijke beslissing.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:15

Heel veel sterkte met dit verlies. Wat een ingrijpend verhaal heb je neergezet! Je hebt goed voor hem gezorgd!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:21

Tranen tijdens het lezen....wat een baasje. Super.
Wat vreselijk om je maatje te verliezen. Maar zo eerlijk naar je paard toe.
Heb geen twijfels. Jij doet wat jij denkt dat je moet doen.
Jij kent je paard.

Heel veel sterkte komende tijd.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:34

Echt onwijs veel sterkte! Prachtig om te lezen met hoeveel liefde jij over je paard schrijft!

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:38

Lees zovaak reacties: bij het lezen echt de tranen in mijn ogen..
Vond dit altijd maar gek, hebben ze toch vast niet echt?
Maar nu had ik het ook... wat een bijzonder mooi en verdrietig verhaal.
Echt tranen over mijn wangen

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:51

Phoe, jouw verhaal maakt mij erg nederig. Wat heb jij veel over gehad voor jouw paard! Wat heeft hij nog een mooie tijd mogen hebben, helemaal top.
Veel sterkte met het verlies en veel goeds in de toekomst voor jou.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:56

Diep respect dat je zoveel voor hem hebt gedaan!
Veel sterkte toe gewenst.
De tranen lopen me over men wangen

Edit.
Las net je laatste bericht, zo knap geschreven. Ook al heb ik hem nooit gekend, voel ik groot verdriet dat hij er niet meer is.

Want bizonder van de vlinder, hoop dat je die nog vaker zult zien.

Veel geluk toe gewenst met je pup en c ponny! Heel speciaal!

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:13

Wat vreselijk.. Ik heb dit echt met tranen in mn ogen gelezen..

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:59

Respect voor jou TS! Wat heb je dit prachtig geschreven, de tranen rolden over m'n wangen. Je hebt alles gedaan wat je kon, hij bofte met zo'n baas als jou! Jullie band was heel hecht, dat is aan alles te merken. Ik wil je heel veel sterkte wensen, hij waakt echt over je, dat weet ik zeker!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:19

TS ook je reactie hier tussen de reacties prachtig....hield het niet droog bij het lezen over het vlindertje....ook je man die Lagune gerust stelde eigenlijk, waardoor hij zijn rondje afscheid nemen kon afmaken...prachtig....
het komt goed! Moge hij nog lang over je waken en je in de gaten houden, maar ook zijn rust vinden...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 23:34

Jullie berichtjes zijn echt ontzettend lief! Voelt toch als een kleine troost al ken ik het merendeel van jullie niet eens echt. Dankjulliewel!

tulpje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:33

Wow, wat een verhaal! Ik krijg er kippenvel van en kon het zelf niet drooghouden tijdens het lezen.
Helaas een herkenbaar verhaal.
Wat een bewondering hoe je volledig voor je paard hebt gekozen. Diep respect!
Je hebt alles gedaan wat mogelijk was. Dit paard mag blij zijn dat hij zo'n baasje heeft gehad. Dit paard heeft niets meer kunnen wensen. Hij zal over je blijven waken!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:50

Wat een verhaal van een heel bijzonder paard. Heb jullie nooit gevolgd en lees eigenlijk nooit IM, maar deze trok blijkbaar mijn aandacht. Wat een speciale band hebben jullie, nog steeds. En ook hier iemand die heel nuchter is en niet snel geloofd in vlinders oid, maar dit is écht Lagune die je nog even komt vertellen dat het goed is, dat weet ik zeker!