Iedereen bedankt voor de reacties. Over het algemeen genomen heb ik er echt vrede mee. Ik heb altijd gezegd dat ik een paard niet zal laten lopen omdat ik het besluit niet durf te nemen. Dat heb ik te vaak gezien. Imo is het een voorrecht dat we de dieren verder lijden kunnen besparen. Neemt niet weg dat ik iedere dag zijn lieve hinnik mis.
Ipsilonka die hinnik en zijn aanwezigheid zul je zeker misen of je nu vrede hebt met je keuze of niet. Je hebt gekozen voor dat wat het beste was voor je maatje, nogmaals sterkte en een dikke knuffel
noviceh
Geplaatst: 01-07-14 09:13
Ik heb ruim een jaar geleden dezelfde beslissing voor mijn meisje moeten maken, ook vanwege spat. Ik herken veel uit jouw verhaal, vooral de moeilijke keuze wanneer het genoeg is. Je hebt een goeie keuze gemaakt, veel sterkte
Heel veel sterkte, helaas weet ik ook hoe je je voelt. Mijn beste vriend, een kruising fjord, ging op 19 juni, na dagen van strijd, wel koliek, geen koliek, maar wat was het dan wel? Ineens een slokdarmverstopping. Tot zomaar een hele heftige koliek, naar de kliniek, en tijdens operatie bleek er van alles kapot van binnen. Heb hem niet meer wakker laten worden.....maar het gemis is vreselijk en soms zelfs ondragelijk......
Jullie reacties zijn lief. Het gaat goed. Ik heb nog 2 paardjes staan. En sinds dat Pablo er niet is, werk ik zo'n 50/60 uur per week dus ook geen tijd om hem te missen. Eigenlijk vind ik dat wel fijn. Ik heb er natuurlijk wel maanden tegen aan gehikt wel niet wel niet. Maar ik kan er echt rust in vinden. Beest heeft een prachtleven gehad. Bij mij maar ook de rest ervoor.