[IM] Vaarwel vliegende vos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:48

Agossie schreef:
Klinkt als hersentumor.

Diep respect voor je beslissing. Echt diep respect. Je hebt gekozen voor het welzijn van je paard en niet voor jezelf. Dan houd je van je dier.
Sterkte met het verlies. Ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven, hoor.

Mijn gedachte inderdaad.

Ruitje, wat een moeilijke maar ik denk een ontzettend eerlijke beslissing. Heel veel respect heb ik ook voor je beslissing om niet te gaan leuren voor je eigen 'zekerheid'. Heel veel sterkte!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:56

bigone schreef:
Niet dat ik er over kan oordelen aangezien ik jou en je paard niet ken maar een half jaar op het land, was dat een optie geweest?
Wil je heel veel sterkte wensen, vooral de oorzaak niet kunnen achterhalen is zo frustrerend.

Het trainingsschema van mijn merrie was:
Zondag: tempo
Ma: vrij
Di: los
Woe: onder het zadel
Do:tempo
Vr: onder het zadel/longeerlijn
Za: onder het zadel

Ze heeft de winter rust gehad, sinds maart weer opbouwen, dit seizoen nog maar twee koersen gelopen. Elke dag van 09.00 tot 12.00 in de paddock, van 13.00 tot 17.00 in het land.

Vanaf het eerste incident weinig aan de arbeid geweest, eigenlijk alleen maar met het gedrag bezig geweest.
Ik weet niet wat in het land lopen had opgelost, daarbij komt dat ze ook steeds naarder naar andere paarden deed en ik haar zelf niet zou houden als recreatiepaard. Ik heb nog overwogen haar 'gratis' op Bokt aan te bieden maar dat vond ik het verplaatsen van het probleem....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:00

hannah41 schreef:
Wat verschrikkelijk! Herkende ze je nog wel? Heel veel sterkte ermee. :(:)

Tijdens zo'n paniekaanval op de auto zocht ze mij niet op voor steun ofzo, het enige waar een vriendin achter kwam was dat als je haar als ze er bijna inschoot goed ging zitten 'porren' , ze er minder snel inschoot.

Het is niet dat ze verder met alles haarzelf niet meer was hoor, heb haar nog getraind ook en ze liep met haartouwtje los de auto op, ze sloeg alleen uit het niks om. Soms stond ze 15 min normaal, voordat ze ging zweten, trillen en slaan...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:10

Wat een naar bericht zeg, zo zonde dat het niet zo mocht zijn voor deze topper. Het kan bijna niet anders dan dat er ergens iets behoorlijk fout zat, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan haar niet te 'plagen' met medische onderzoeken en de keuze hebt gemaakt. Hoe moeilijk ook want zoiets blijft knagen. Ontzettend dappere beslissing maar zo pijnlijk. Heel veel sterkte :(:)

ruitje

Re: Vaarwel vliegende vos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:16

Voor er misverstanden ontstaan, er is wel een DA bij geweest hoor :o

Verder iedereen bedankt voor de steun :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:22

Jeetje wat verschrikkelijk....ik kan me je topics nog herinneren. Heel veel sterkte met dit verlies.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:35

Wat een verschrikkelijke manier om je paard te verliezen. Veel sterkte ermee.
Ook al heb je misschien het antwoord niet waarom ze zo was maar je hebt zo te lezen de beste belissing genomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:47

Wat een verhaal zit er achter, Ceet... :(:)

Heel zonde en gek dat het zo moest lopen. Was een verdomd mooi paard en zeker leuk recreatiemateriaal.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:55

Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt , ik voel met je mee want het is vreselijk om dit te moeten aanzien. Respect voor jou en je moedige besluit. Veel sterkte met dit verlies. Ps ik had dit paard gekregen van een man die er ven niet had bij verteld dat dit al vaker was gebeurd, wetend dat zij hem al 18 jaar hadden en nu moest hij weg omdat ze failliet waren. Hij was zwaar ondervoed en sstond al een half jaar op stal. Achteraf valt natuurlijk het kwartje en zat ik met een dikke rekening maar erger nog een gebroken hart....
Laatst bijgewerkt door Carantona op 17-07-13 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:58

Jeetje zeg... dat zal denk ik een hersentumor geweest zijn... je hebt gelijk dat je er niet mee bent gaan leuren, het had je paard niet geholpen... los daarvan heb je de beslissing niet overhaast genomen...

Sterkte met je verlies :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:59

Sterkte. Ik heb genoten van je topics, een glimp van je mooie merrie.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:02

:(:) Sterkte ruitje...

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:51

Heel veel sterkte! Wat een dapper en paardwaardig besluit!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:56

paintedblack schreef:
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt , ik voel met je mee want het is vreselijk om dit te moeten aanzien. Respect voor jou en je moedige besluit. Veel sterkte met dit verlies. Ps ik had dit paard gekregen van een man die er ven niet had bij verteld dat dit al vaker was gebeurd, wetend dat zij hem al 18 jaar hadden en nu moest hij weg omdat ze failliet waren. Hij was zwaar ondervoed en sstond al een half jaar op stal. Achteraf valt natuurlijk het kwartje en zat ik met een dikke rekening maar erger nog een gebroken hart....

Dit was voor mij het lastige, ik dacht: Als ik haar nou gratis weg geef en alles erbij vertel, gewoon als weidemaatje o.i.d. . Dat kan wel! Maar wat nou als ze doorverkocht word aan iemand die het niet weet? Wat nou als iemand haar op de trailer zet en verongelukt? Of ze moet met de trailer naar een kliniek?

Dan zou ik mij eeuwig schuldig voelen... Voor zowel het paard wat misschien nog een lijdensweg krijgt, als de toekomstige eigenaar.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:54

ruitje schreef:
Ik heb heel erg getwijfeld of ik nog een groter onderzoek zou laten doen, ik had bijvoorbeeld heel erg het vermoeden dat er in haar hersenen iets niet helemaal goed zat. Ik heb daar lang over nagedacht maar het kwam er voor mij op neer dat ik dat voor mijzelf zou doen: ik wil het 'weten'. Terwijl in principe ik aan mijn paard zelf genoeg zag... Duidelijker dan dit kan een paard niet aangeven dat er ergens heel erg iets niet goed zit. Ik heb namelijk nog nooit( en ik heb denk ik in mijn leven zo ondertussen meer dan 1000 paarden van dichtbij gezien...) een paard gezien wat echt zichzelf moedwillig pijn deed, ik dacht altijd dat dat in principe niet in een paard zat... Helaas leer je dus dat als een paard maar pijn(geestelijk of lichamelijk) genoeg heeft, dat ze alles doen.

Ik zou dan dus mijn merrie nog een keer heen en weer naar de kliniek moeten rijden, waarbij ze zichzelf sloopt. Daar in verschillende ruimte's moeten zijn, wat een gevaar voor haar, de spullen, de DA en mij zou zijn, en waarom dan: 'omdat ik HET wilde weten.' .
Zelf ben ik ervan overtuigd dat er ergens iets heel erg goed mis heeft gezeten, hoe anders verklaar je bij een 7 jarige merrie die alles al heeft meegemaakt dat ze van de ene op de andere week een compleet ander paard wordt. Dat zou wat mij betreft alleen te verklaren zijn als we een ongeluk of trauma meegemaakt hadden. Ik heb in de afgelopen 6 weken bijna gehoopt dat we een verkeersongeluk gehad zouden hebben, omdat je dan WEET waar het vandaan komt....

Ik moet nu dus met mijzelf leven: een paard naar de slager brengen zonder dat je precies weet 'waarom' ... Er is geen groter gevecht met je geweten dan dat....

Ja, ik begrijp je hoor..ik bedoelde het ook niet verkeerd.. Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze ergens pijn had, daar kunnen paarden ook zo ontzettend van "doordraaien". Was een tijdje buut geen optie? Ik had dr zelf denk ik laten inslapen en dan pathologisch laten onderzoeken. Maargoed, dat kost natuurlijk ook geld en terwijl de slager wat oplevert. Je verhaal bezorgd me echt kippenvel, je paard zo ontzettend zien veranderen moet vreselijk zijn- wat voel je je dat machteloos. Had laatst jullie andere topic onder het zadel nog bekeken, het was zo'n leuke merrie.... Goed dat je niet weg hebt gegeven als recreatiepaard maar de verantwoording bij jezelf hielt. Paarden weten niet als we te vroeg zijn met inslapen, wel als we te laat zijn- aan die gedachte hielt ik me heel erg vast na het overlijden van mijn merrie.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:56

Jeetje wat afschuwelijk. Ik heb je topics over Zanneke met bewondering gelezen. Wat bizar dat dat nu geen vervolg meer krijgt..
Sterkte :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:21

Wat vreselijk om je merrie zo te zien veranderen. Mij klinkt het ook in de oren als een hersentumor... Heel veel sterkte. :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:59

Ik heb genoten van haar, dankbaar dat je me met haar hebt laten werken.. Ondanks dat het een tuthola was die niks grappiger vond dan mij een hartverzakking te bezorgen :')

Eeuwig zonde dat het zo is gelopen ;( Je hebt je best gedaan, en meer kan niet

Dag tuttie
*Foto verwijderd - het is niet Ruitje op die foto maar ikzelf - was verwarrend*
Laatst bijgewerkt door Cer op 19-07-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:01

Heel veel sterkte

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:07

Wat een vreselijk verhaal. Ik denk dat je een erg moedige en ook verstandige beslissing hebt gemaakt. Veel sterkte.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:07

Oh wat erg, ruitje...heel veel sterkte!

het gevoel van niet weten wat het was moet erg klote zijn, maar ga er maar van uit dat het GOED mis zat, ergens in dat mooie koppie. T laatste wat je moet doen is je schuldig voelen Y;(

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:12

Wat heftig. Respect voor een moedig besluit, ik zou er niet aan moeten denken als ze bijvoorbeeld uiteindelijk alsnog doorverkocht werd aan mensen die haar situatie niet weten.

Sterkte!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:17

:(:) Een paard die in relatief korte tijd zo veranderd moet er inderdaad in de hersens iets mis zijn geweest. Zal geen makkelijke beslissing zijn geweest maar ik snap hem wel. Je bent je eigen leven, dat van andere paarden en mensen om nog maar van materialen te spreken niet moe hé.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:20

Wat een naar verhaal... Zag één van jullie topics een tijdje geleden voorbij komen. Echt zonde...
Heel veel sterkte met het verlies.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:28

wat een vreselijk verhaal wat moet dit mpoeilijk zijn geweest om tot zo,n beslissing te komen.wat was ze prachtig vooral die ene foto waar jullie samen opstaan.zie je een innige band.ik heb veel respect voor je beslissing,ze zal nu rust vinden.heel erg veel sterkte met het verlies van dit prachtige paard.