[IM] Mijn maatje ,mijn alles ,mijn droom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Re: Mijn maatje ,mijn alles ,mijn droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 08:31

zo bizar wat je hoofd met je kan doen.
Vannacht droomde ik dat ze ineens weer opstond en heerlijk gras ging staan eten in de voortuin.
En hoewel ik wist dat het niet waar kon zijn heb ik toch meerdere keren door het raam gekeken maar ze bewoog niet en zou dat ook niet meer gaan doen.
Ben er echt zo stuk van.
Het piepen van de vrachtwagen toen hij vanmorgen in alle vroegte het erf op kwam rijden om mijn maatje mee te nemen vergeet ik nooit meer.
Ze is nu echt weg, geen laatste knuffel meer of een hinnik als ik sochtends ga voeren.
Niet meer in haar hals begraven omdat ik verdrietig ben en zo de innige omhelsing die ze me dan gaf missen omdat juist zij er niet meer is....
De andere paarden zijn gewoon niet zo dus god wat zal ik haar missen juist dat voor mij zo speciale dier het is gewoon niet eerlijk

|(

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:02

Heel veel sterkte met het verlies van je meisje. Ze was altijd zo vrolijk als je op stal was en altijd zin om wat te gaan doen. Voor haar heb je de juiste keuze gemaakt. Denk aan de leuke tijd die je met haar hebt meegemaakt. Herinneringen blijven altijd en zij zal ook altijd in je hart blijven. Heel veel sterkte nogmaals.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:50

gecondoleerd, diep respect voor jouw verhaal

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:26

Heel erg bedankt allemaal :)
Ik hoop ook dat het gemis en de twijfel die ik nu steeds voel langzaam plaats gaat maken voor het genieten van de herinnering aan dit geweldige paard.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:33

Ik heb jullie topics gevolgd; je hebt haar met liefde en respect behandeld, en hoe zwaar dan ook, je hebt een eerlijke beslissing gamaakt. Ik wens je veel sterkte toe.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 17:02

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:20

The day after ... |( nadat je paard is ingeslapen is zo raar, dat weten we allemaal die dit zelf hebben meegemaakt. Ook die lege stal, het gemis van een hinnikje .... maar dat slijt wel hoor, en dan blijven mooie herinneringen over. :(:)

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:20

Respect voor de keuze die je hebt gemaakt.
Heel veel sterkte!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:20

ach wat ontzettend verdrietig, Heb respect voor je beslissing. Dapper hoor, maar je had geen andere keus. heel veel sterkte gewenst met dit verlies en het gemis van zo'n mooi paard. zo jong nog, het is inderdaad niet eerlijk, maar een leven vol pijn is ook niet eerlijk.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:07

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Het is nog allemaal zo onwerkelijk en voor de buitenwereld lijkt het misschien ook allemaal heel abrubt maar er zijn jaren van revalidatie en behandelingen aan vooraf gegaan.
Al een paar weken liep ze ineens weer slechter en hoe moeilijk het ook was ik wist dat dit moment er aan ging komen.
Ik wilde niet wachten tot ze echt niet meer kon ik wilde een waardig afscheid op een moment dat ze nog genoten had op de wei met haar vriendjes. Zodra ik zag dat ze ineens niet meer mee kon komen met de rest heb ik meteen dezelfde dag de dierenarts gebeld en die is gelukkig dezelfde dag nog gekomen.
Hij stond volledig achter mn besluit dus dat gaf me iets rust.
Het enige dat ik nu nog heel erg moeilijk vind is de twijfel of het met meer tijd toch ooit nog goed gekomen was. Maar we waren al 3 jaar bezig dus hoe realistisch was die gedachte nog.
Ik hoop dat dat gevoel slijt want dat doet nu nog het meeste pijn.WAT ALS?

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:54

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje. Een moedig besluit...

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:05

Oh, TS, wat zijn de laatste dagen moeilijk geweest voor jou, en de komende dagen zullen ook lastig zijn. Ik snap waarom de vraag 'wat als' nu blijft hangen, maar je hebt echt een goede keus gemaakt. Over een paar maanden (of een paar jaren, misschien, maar ik hoop dat het niet zo lang duurt voor je), wordt het makkelijker om te zien dat je het niet langer kon laten doorgaan. Je hebt alles uit de kast gehaald - jaren lang - om haar te hulpen; je hebt haar elke kans gegeven en er was niets meer te doen. Ze had pijn en de pijn ging niet weg. Elke dag uitstel was een dag langer leven met pijn. Het is niet alsof je mocht kiezen tussen een gezond, pijn-vrij paard en afscheid nemen. De keus was tussen afscheid nemen en blijven doorgaan met pijn en zonder uitzicht dat het beter zou worden. Deze woorden zijn schrale troost vandaag, maar ik hoop dat ergens in de komende tijd je kunt met meer vrede en rust terugkijken en weten dat je je best deed (en ook alles deed) om Ajesca te hulpen. Sterkte --

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:14

Heel veel sterkte met je verlies, je hebt echt het beste gedaan voor je merrie. :(:)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:39

heel veel sterkte ,heb je andere topic ook doorgelezen ,respect Y;(

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:04

Heel erg bedankt allemaal :)

Ik moet zeggen dat gewoon even je hart luchten op bvb bokt of facebook echt wel geholpen heeft om het op vrij korte termijn een plekje te kunnen geven.
Gelukkig heb ik ook een stel lieve vriendinnen die de afgelopen dagen bij mij thuis langs gekomen zijn om gewoon lekker te tutten met de andere paarden en te kletsen over van alles en nog wat zodat ik mn gedachten ook wat kon verzetten.
Soms heb ik ineens even zon moment dat je gewoon een naar zenuwachtig gevoel krijgt endan slaat die stomme wat als weer toe maar dat zal ook wel slijten.
gister even heerlijk getut met haar 2 jarige dochter en weer stond ik vernaasd over hoe merrie en veulen toch op elkaar kunnen lijken het is echt een kopie van haar moeder vooral als je in haar ogen kijkt dan is het echt 2 druppels water Ajesca en soms is dat wel confronterend maar stiekem ook wel heel fijn <3

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:23

Heel veel sterkte met het verliezen van zo'n geweldig paard. :(:) . Ik heb je topics gevolgd en had zo gehoopt dat het anders voor jullie af zou lopen... Je hebt wel een eerlijke beslissing voor haar genomen en haar verder leed bespaart. Ik hoop dat je nog heel lang heel veel plezier van haar dochter mag beleven..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:33

wat een verhaal! en wat dapper van je, ik had er kippenvel van. Ga nu niet denken wat als....daar heb je niets aan. Je hebt een beslissing genomen die heel moedig is en waar meer mensen een voorbeeld aan mogen nemen, liefde is loslaten zeggen ze maar dat is zeker niet makkelijk! heel veel sterkte met de verwerking...neem er de tijd voor!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:47

Heel erg bedankt nog voor de lieve berichten.
Van binnen nben ik gelukkig weer een stuk rustiger geworden.
Ik heb er geloof ik wel vrede mee ze heeft nu geen pijn meer dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Missen zal ik haar altijd , het blijft vreemd die lege stal en de stilte smorgens omdat ajesca niet meer hinnikt als ik de achterdeur opendoe.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:50

Fijn dat je je weer iets beter voelt! :j :(:)

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:34

Ben blij om te lezen dat het beter gaat met je. Ik denk dat het waar is dat de scherpe kanten van de pijn slijten met de tijd, met elke dag zelfs. Ik hoop dat je straks alleen maar goede dagen hebt. (En ook dat je veel plezier hebt met haar dochter. Dat je iets zo mooi hebt -- helemaal van haar -- bijzonder!)

zamarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:08

owhh zo,n respect!

zamarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:09

zo sneu!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:50

:(:) :(:) moest huilen toen ik het las :(:) :(:)

Marianne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:38

Sterkte!

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:41

Heel veel sterkte <3
Ik weet helaas precies hoe het voelt..
"de tijd die alle wonden heelt... "