[IM] Rust zacht, mijn sterke fjordenvriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colette67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:40

Jeetje, ik ziet hier te janken achter mijn laptop. Ten eerste omdat ik je verhaal zo mooi vind en ten tweede omdat er weer een heleboel gevoelens van alweer bijna 5 jaar geleden naar boven komen. Toen heb ik mijn lieve stoere Soulmate in moeten laten slapen en jezus wat was dat vreselijk. Ook omdat hij net als jouw stoere Wodka maar zo kort van zijn pensioen heeft kunnen genieten. Al weet ik dat mijn keuze goed was, als je van je paard houd laat je hem niet onnodig lijden, maar oh wat vond ik het moeilijk. Heel veel sterkte deze komende tijd. Zo'n sterke en langdurende liefde houd niet op als een van de twee er niet meer is. Al jouw mooie herinneringen aan Wodka houden hem voor altijd bij je. En knuffel zijn vriendinnetje ook maar een boel extra, ze zal hem nooit kunnen vervangen maar hopelijk wel de scherpe randjes van jouw verdriet afhalen.

velvetblack

Re: Rust zacht, mijn sterke fjordenvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:48

Wat een super lief bericht! Ook na zoveel jaar blijft het pijnlijk en het gemis groot. Maar toch fijn dat we tenminste nog iet s voor ze hebben kunnen doen. Wat was het inslapen moeilijk.. Zo sterk, overlevingswil, maar zo op.. Jij ook nog sterkte met het verlies, ook al is het tijdje geleden.

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:53

wow superveel sterkte! en wat mooi geschreven! wodka zal je vast dankbaar zijn!
sterkte meis!

Colette67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:15

Ja, gelukkig kan ik nu bijna altijd lachen als ik over hem praat of aan hem denk. Alleen jouw verhaal maakte toch weer tranen los. Maar ja, beter te hebben liefgehad en verloren dan nooit te hebben lief gehad. En lief heb ik hem gehad, en hij mij ook. En hoewel ik je niet ken weet ik zeker dat dat ook zo is voor jou en Wodka. De pijn zal minder worden, maar nooit helemaal overgaan merk ik nu weer. Nog een keer sterkte.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:19

Weet je dat vechten..hij is gegaan zoals het bij hem paste. Dat geloof ik absoluut.
Wat heb jij veel van hem gehouden en veel voor hem gedaan. Hij zal zich zo prettig hebben gevoeld, dat heb je hem gegeven, echt super. Heel veel sterkte met dit verlies.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:27

Wat fijn dat jij hem nog 2 mooie jaren hebt kunnen geven. Dat hij nog heeft mogen genieten samen met een maatje, zonder nog iets te moeten.

Afscheid nemen is dan zeker zwaar, heb het begin dit jaar bij mijn beste vriendin gezien, maar dit hoort ook bij het houden van je beestje. Hem een rustig einde gunnen. En wat sprekend voor zijn wil en karakter dat hij niet op wilde geven...

Heel veel sterkte om dit een mooi plekje in je hart te geven.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:43

Wat heb je het prachtig omschreven en wat fijn dat je na 11 jaar toch eindelijk 2 jaar van hem mocht genieten als je eigen paard.

Heel veel sterkte met het missen van je maatje

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:35

Wat heb je dit mooi geschreven zeg super dat je toch je trouwe vriend nog een laatste mooie jaren hebt kunnen geven...

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:08

tranen! Jij mag trots op jezelf zijn. Je hebt hem het beste gegeven wat hij zich kon wensen.
Denk niet dat er veel mensen zijn die het zelfde hadden gedaan. diepe respect! en heel veel sterkte natuurlijk!

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:16

Heeel veel sterkte! Zat met tranen in m'n ogen, wat een liefde heb jij voor dit beestje!
Hij zal altijd in je Hart blijven! :+:

Was het trouwens Wodka van de manege in Heijen? (ik noem de naam wel even niet)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:02

Wat een prachtig verhaal, ik zit hier echt met een brok in mn keel. Wat mooi dat je hem nog 2 heerlijke jaren hebt kunnen geven na het harde manegewerk. Heel veel sterkte ermee :(:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:05

Heel veel sterkte.

En prachtig geschreven.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:09

Wat een mooi verhaal zeg!
Heel veel sterkte!

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:10

Heel veel sterkte met het verwerken van het verdriet.
Mooi geschreven! Hij heeft nog een paar mooie pensioenjaren bij je gehad!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:13

Wodka, het paardje met de lange voorpluk en de mooie zebrastrepen.
Wodka, het paardje waar jij van hebt leren paardrijden, je leermeester.
Wodka, het paardje dat je graag had willen hebben toen je een paard mocht.
Wodka, het paardje dat uiteindelijk over beijsde wegen toch bij jou terecht is gekomen.
Wodka, het paardje dat heerlijk zijn oude dag heeft mogen slijten met paardenvriendje Moon.
Wodka, het paardje dat uiteindelijk een waardig einde kreeg in liefdevolle handen....

Heel veel sterkte met het verlies van Wodka.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:13

Wat heb je dat mooi geschreven.....heel veel sterkte met het verlies :(:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:15

Wat fijn dat hij nog een mooi pensioen bij jou heeft gehad..!
Vreselijk rot dat je hem nu moet missen, heel veel sterkte.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:13

Bedankt allemaal, super lief. Het huilen is nu eigenlijk wel voorbij, maar het gemis lijkt telkens groter te worden. Ook Moon is aan het rouwen, en vind haar nieuwe shetlander vriendje niet leuk. Ze doet er erg gemeen tegen, zo gemeen heb ik haar zelden gezien.. Hopelijk heeft ze het snel verwerkt en accepteert ze haar nieuwe gezelschapsmaatje. Het arme dier.. Ook voor de shetlander niet leuk! Maar Wodka is gewoon weg niet te vervangen.. Wat had ik hem graag weer terug tot leven gebracht nu, of hem nu ineens weer tegenkomen en meenemen. Maar helaas..

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:20

Ook ik zit met een brok in mijn keel.. Heel erg mooi geschreven! <3
Ontzettend veel sterkte! :(:)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:50

super mooi geschreven en wat super fijn dat je dit nog voor hem hebt kunnen betekenen.
EN 1 ding je hebt goed gedaan ik heb een aantal jaren terug ook een maatje moeten laten inslapen zij was al 40 jaar. Ze was op ze kon niet meer haar lichaam was op. Maar zij was ook koppig en wou in de 1e instantie niet gaan pas op het moment dat de manege eigenaresse (was haar 1e pony 38jaar van haar geweest)en ik haar een dikke knuffel gaven en haar zeiden dat het goed was ging ze.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:54

testebeest schreef:
super mooi geschreven en wat super fijn dat je dit nog voor hem hebt kunnen betekenen.
EN 1 ding je hebt goed gedaan ik heb een aantal jaren terug ook een maatje moeten laten inslapen zij was al 40 jaar. Ze was op ze kon niet meer haar lichaam was op. Maar zij was ook koppig en wou in de 1e instantie niet gaan pas op het moment dat de manege eigenaresse (was haar 1e pony 38jaar van haar geweest)en ik haar een dikke knuffel gaven en haar zeiden dat het goed was ging ze.

Wauw wat een leeftijd. Erg mooi dat ze ging toen ze echte toestemming ging.. Het is rot, heel rot, maar hij stierf inderdaad zoals hij was: koppig en sterk, maar rustig en lief. Het was de beste keus, maar dat maakt het gemis niet minder.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:01

sommigen hebben dat, deze merrie was ook koppig en sterk al 10 jaar eerder was ze opgegeven door de da. Maar toch krabbelde ze elke keer weer op. En idd het gemis is niet minder dezze merrie is alweer bijna 10 jaar geleden ingeslapen en nog moet ik altijd aan haar denken. Een pony uit duizenden. EN zo te lezen was Wodka precies zo :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:40

Liefde & respect, dat is wat jij en Wodka hadden. Een prachtig verhaal, een penny verhaal bijna!
De twijfel blijft voorlopig wel, ook al weet je rationeel dat het goed is zo. Onze pony was 18 maar lichaamelijk op, haar koppie wilde nog wel. Toch is ze rustig gegaan met een hap gras in haar mond...
Heel veel sterkte.... praat erover met Moontje, dat helpt haar en jou, echt waar!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:25

Sterkte! :(:)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:14

Jeetje ik zit hier met tranen in me ogen, ik weet hoe het voelt om zo'n keus te maken. Heel veel sterkte er mee.