[IM] Hoe leefde jij naar het moment toe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:54

Wat rot dat je voor deze beslissing komt te staan. :(:)
Weet er alles van, net mijn allerliefste merrie in laten slapen ;(

Ik vond het erg moeilijk, ik wist al langer dat ik het besluit moest nemen en had heel veel moeite om haar te zien.
Het leek wel of het niet tot me door wilde dringen....Onze band was ook heel afstandelijk naar elkaar toe, heel raar. Alsof we beide niet wisten hoe we er mee om moesten gaan.

Pas de week voordat ik wist dat ze de volgende week zou inslapen, leek het wel als een mokerslag aan te komen.
Ik heb toen veel gehuild maar ook om haar gelachen. Het was die week weer helemaal goed tussen ons, het was een zeer dierbare week waarin onze band zo intens sterk was (zit nu weer met tranen..) en het zo ' oke' was dat ik dit besluit heb moeten nemen.
Het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen ;(

Het is voor iedereen verschillend maar probeer je hart te openen en leg het uit aan je paardje wat er gaat gebeuren en waarom.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Re: Hoe leefde jij naar het moment toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:02

Veel foto's maken en er veel zijn. Ik heb 2 maand terug dit ook moeten doen en het is wel heel zwaar. Maar ik vond het ook rust geven toen het moment daar was had ik er ook echt vrede mee het was toen goed zo..

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:10

veel sterkte :(:)

een fotoshoot mooie fotoshoot ,
een paardentaart voorr hem bakken
zoveel mogelijk bij je paardje zijn
hem uitgebreid poetsen/knuffelen
bij hemr in de wei gaan zitten of in de stal en gewoon genieten van je prachtige paardje gewoon kunnen lachem om de gekke bekken die hij trekt en een keer toegeven als hij met om iets lekkers komt bedelen .
een wandeling maken in het bos (als dit kan natuurlijk ) en hem heerlijk in de wei zetten met al z'n vriendjes !

sterkte :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:33

Ik heb 4 jaar geleden afscheid genomen van mijn allerbeste vriend. Ik maakte de afspraak een maand van te voren, zodat ik nog een maand bedenktijd had. Helaas kwam die bedenking er niet.

Ik heb hem de laatste maand gruwelijk verwend met de lekkerste dingen, die hij anders alleen bij uitzondering kreeg. Ik ben 1 dag niet geweest, ik was kapot, reed vlak bij stal,en reed er voorbij, en tot de dag van vandaag heb ik daar spijt van.

Foto's kun je niet genoeg hebben, vraag of mensen foto's van jullie samen maken,en maak indien mogelijk een laatste wandeling of rit.

Sterkte!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:12

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:24

:+: Dat is die zeker!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:35

Ik heb ook niet echt naar het moment toe kunnen leven, nadat duidelijk werd hoe ernstig het was en ik de beslissing had gemaakt, is ze ook snel ingeslapen. Mijn paard had heel veel pijn, ze moest ook zo snel mogelijk ofwel onder narcose ofwel ingeslapen worden. Ik heb er nog wel moeite mee dat ze niet thuis is ingeslapen en dat ik haar niet heerlijk een paar dagen heb kunnen verwennen, aan de andere kant ben ik blij dat ze maar een korte lijdensweg had, s ochtends was er nog niks aan de hand. Ik werd die dag sowieso geleefd, wist al wel direct dat het goed mis was. Sterkte!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:20

Hier kan ik je hopelijk wel 'tips' voor geven, ik heb mijn beste vriendinnetje op 17 oktober moeten laten gaan, heb hier 2 maanden naartoe kunnen leven.

Je moet lekker veel met hem gaan doen, lekker tutten, wandelen, vooral verwennen en het belangrijkste: foto's maken! Deze zullen altijd belangrijk voor je blijven, mis je hem; kijk je naar de foto's en is hij toch bij je. Wat ik ook heb gedaan is een stukje van Sam haar staart afgeknipt, dit zit nu in een envelop, zo is ze toch een beetje bij mij.

Ook is het belangrijk dat je wel verder blijft gaan met je leven, mest zelf zijn stal uit en ruim zijn spulletjes op wanneer jij er klaar voor bent, trek je niets van andere mensen aan en doe het op je eigen rustige manier. Het is straks heel leeg en stil zonder hem maar achteraf zal je denken: Hij heeft nu rust en heb een mooie tijd gehad met hem :)

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen deze komende dagen en zeggen; Geniet nog van hem!

JorisDy schreef:
Onze laatste zaterdag.. Moeilijk te bevatten. Een uur lang gepoets en normaal is de stal erg druk en vandaag echt een uurtje niet. Heerlijk mijn tranen de vrijen loop laten gaan en hem alles verteld.

En god, wat was Joris anders.. Hij weet het.

Herken dit heel erg, bij mij was dat ook, niemand op stal, lekker rustig, samen met zijn 2en genieten van de laatste momenten samen.

Sam merkte het bij mij ook heel erg, de dag dat ze weg ging was ze heel rustig en keek me aan; het is goed!
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 06-12-11 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:06

Ten eerste heel veel sterkte!!

Wij hebben het ook meegemaakt dat we een week hadden om afscheid te nemen.
Alles wat hierboven is genoemd hebben we met hem gedaan.
Wat zijn er een tranen gevloeid.... En wat mis ik mijn ventje soms nog (3,5 jr geleden) Maar het meest dankbaar ben ik voor de herinneringen die ik al had en in die week heb gemaakt... Het maakt eigenlijk ook niet uit wat je doet, als het maar goed voelt voor jullie!!

De 2e keer moesten we direct beslissen, hadden maar +/- 15 min. om afscheid te nemen.
Het voelt anders, maar niet minder goed.

Van beide hebben we een pluk manen en staart, en dat is voor ons echt onbetaalbaar!!

Nogmaals heel veel sterkte!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 10:00

Lieve joris is gistere ingeslapen. Die stomme pony heeft zijn miment zelf uitgekozen en heeft de keuze niet aan mij gelate.
Uiteindelijk is de koliek hem fataal geworden. Spuitje van dierenarts was bijna niet nodig. Tis goes zo, hij kon niet meer.
Vredig gestorven in de buitenbak waar we zoveel plezier hebben gehad.

N92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:12

He bah dit zijn geen leuke dingen ;( Maar dan weet je in ieder geval zeker dat het zo beter is. Ik hoop dat je de afgelopen tijd nog lekker van hem hebt kunnen genieten en dat je mooie herinneringen bij je draagt.
Heb zelf toen ik 12 was mijn pony in moeten laten slapen en vond het verschrikkelijk. Mijn moeder vertelde toen bij elke witte vlinder die ik zag dat het mijn pony was. Ik geloofde erin. Het is nu 7 jaar verder, maar ik denk nog vaak aan haar. Vorig jaar heb ik een vlinder op mijn voet laten tatoeëren, zo heb ik haar toch altijd bij me!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:19

Ts Joris heeft duidelijk zijn eigen keuze gemaakt, gewoon daar heen gaan waar hij het zo fijn heeft gehad. Koester dat, veel sterkte de komende tijd

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:19

Heel veel sterkte met het verlies. Hij wilde de keus mischien niet aan jou laten zoals je zegt omdat hij je dit mischien wilde besparen. Fijn dat je nog afscheid van hem hebt kunnen nemen. en die laatste foto zegt alles.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:32

sterkte dyanne :(:)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:51

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:36

Sterkte!!
Hoop dat je nog van hem hebt kunnen genieten de laatste dagen...

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:25

veel sterkte

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:30

Veel sterkte. :(:) Ik heb in je profiel gespiekt, maar het was echt een prachtpaardje!! <3

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:24

Sterkte! :(:)

Ik zit nu ook in deze situatie. Over twee weken wordt ze ingeslapen. Ik kan helaas niet elke dag bij haar zijn, omdat ik in België studeer en ze in Nederland staat (en helaas komen de examens er aan, dus ik moet wel). Ik heb het nog nooit op deze manier meegemaakt, hond en ander paard moesten van het één op andere moment ingeslapen worden (2011 is niet mijn geluksjaar wat dieren betreft). Weet niet wat ik "fijner" vind, vind dit iig heel erg moeilijk. Deels ook omdat ze lichamelijk wel op is, maar geestelijk nog niet.

Donderdag wordt er als het goed is nog een fotoshoot met haar gedaan, ik kan er door een gelukje waarschijnlijk toch bij zijn (geen les donderdag en vrijdag).

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:36

TS: Hoe gaat het nu met je? Heb je het al langzaam een plekje kunnen geven. Mooi dat Joris zijn moment zelf heeft gekozen, dit betekend ook dat hij het goed vond zo. De manier hoe is natuurlijk minder maar vergeet niet de mooie momenten die jullie hebben gehad. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:05

Bedankt voor jullie reacties.
Ja ik heb mijn rust erin gevonden. Ben een paar dagen flink overstuur geweest, maar ben nu vooral dankbaar dat ik zoon mooie tijd heb mogen hebben met deze pony.

Heb de fotos uitgezocht, de ring uitgezocht en ben bezig om al mijn herinneringen aan Joris op papier te zetten en dat werkt erg goed.

Ik denk nog elke dag ontzettend veel aan hem, droom over hem en zie hem overal in terug. Vooral in mijn andere paard, Tim.
Die twee, tis gewoon eng :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:16

Fijn dat je, je rust hebt gevonden. Ik heb er ook veel moeite mee gehad toen Sam er niet meer was, nu nog. Als ik haar landje en paddock zo leeg zie dan moet ik wel even slikken, maar dan denk ik gauw weer terug aan de mooie momenten :)

Mag ik vraag wat je bedoeld met een ring? Ga je er eentje met haar van Joris laten maken?
Goed van je dat je ook dingen aan het schrijven bent, zal je ook goed helpen met het verwerken.

Blijven doen dat denken aan hem :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:26

Ja :) Ga zo mijn ring laten opmeten zodat ik de goede maat heb.

Tim staat nu in de stal van Joris, zodat dieniet leeg is. Wil er geen vreemd paard in hebben :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:03

Zou ik mogen weten waar je dat laat doen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 15:31