[IM] na dat mijn paard overleden is ben ik me zelf niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:53

jillie1994

zo voel ik mij zelf ook dat je even geen zin hebt, om op een ander paard te rijden.
dat schuld gevoel heb ik ook. het voelt elke dag zo dat ik zijn leven heb weg genomen.
zo mag ik niet denken, maar zo voelt het wel elke dag, ik had liever een natuurlijke dood gehad.
Dan had ik er wel meer vrede mee gehad.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:28

Het blijft ook rot, maar een paard kan niet voor zichzelf kiezen. Natuurlijk is een natuurlijke dood wat iedereen wil, maar deze dingen gebeuren, helaas. ;( Ik kan met je meepraten hoe het voelt.
Maar het is niet eerlijk voor het paard, om met pijn te leven, dat is voor niemand eerlijk, dus denk maar dat je paard er wel vrede mee heeft, omdat jij niet egoïstisch bent geweest en uiteindelijk wel voor je paard hebt gekozen, hij zal je dankbaar zijn meid. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:52

Even een hart onder je riem....mijn paard is op 10 juni heel plotseling overleden, ze was ook nog maar 13 jaar en ik ben de 1e paar weken echt compleet van slag geweest. Ben geen pennymeisje maar volwassen paardenmens, heb al heel veel paarden gehad, maar dat Rizanta zomaar doodging was echt vreselijk.

Nooit gedacht dat ik, die altijd zo nuchter was, daar zo kapot van kon zijn. Ik ben ook twee weken niet echt naar mijn werk geweest, dat kon ik zo'n beetje regelen, met wat vakantiedagen en opvang door collega's, maar ik had ook echt niets kunnen doen.

Net als Joycexlynn had ik snel weer een ander paard op stal, mijn man vond dat ik zsm een ander paard moest hebben, hij kent mij alleen met een paard aan mijn zij en dus kwam Bente er, een totaal ander paard dan Rizanta en een heerlijk dier. Het topic dat JoycexLynn noemt zit ik ook, heb er erg veel aan gehad.

Anders dan heel veel sterkte wensen kan ik je niet, het is afschuwelijk en het is zo. En dat is juist zo erg: je hebt nu eenmaal besloten en je kunt er helemaal niets meer aan doen....

Mijn paard is 'zomaar' doodgegaan aan een bloeding. Waar die bloeding vandaan is gekomen blijft gissen. Ze is overleden op het parkeerterrein van de kliniek in Utrecht. Ze blies haar laatste adem uit in mijn armen maar we hebben dus niets meer voor haar kunnen doen, zelfs niet beslissen dat het niet meer kon, daar was het te laat voor. Ze ging 'gewoon' dood. Ik heb dat echt heel erg gevonden, omdat ik dus niets voor haar heb kunnen doen. Jij hebt gelukkig nog wel wat voor je paard kunnen doen. Je paard zal je daar dankbaar voor zijn, dat weet ik zeker :(:)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 20:34

VanHuisUit.
het gaat al weer stukje beter, ik begin het paardrijden weer leuk te vinden :j
wat erg zeg van rizanta |( , Ik snap best dat je het daar nog heel moeilijk mee hebt.
Ik wil jou ook veel sterkte wensen :(:)