[IM] Indian First Moon 31-08-2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:48

Lorrelei schreef:
Uit respect voor Moon, gecondolleerd, maar dit klopt van geen kanten.

wat klopt er niet?

stopicstarter condoleerd met het verlies van je paardje!

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:03

dynamiek schreef:
Lorrelei schreef:
Uit respect voor Moon, gecondolleerd, maar dit klopt van geen kanten.

wat klopt er niet?

stopicstarter condoleerd met het verlies van je paardje!

Voor de goede orde: ik wil niet rellen!

Nav gebeurtenissen heb ik gewoon mijn twijfels over het overlijden en de ziekteperiode van Moon.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:15

Citaat:
Voor de goede orde: ik wil niet rellen!

Nav gebeurtenissen heb ik gewoon mijn twijfels over het overlijden en de ziekteperiode van Moon.

Erg vreemd dat je daar zo over denkt. Denk je dat topicstarter voor jan doedel haar paard heeft laten inlapen dan?
Voor topicstarter is dit ook niet zo leuk om te lezen als ik eerlijk mag zijn :o

Lorrelei

Re: Indian First Moon 31-08-2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:18

Zoals ik al aan gaf, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:51

@dynamiek: Dankjewel, je hebt hierin gelijk. Ik laat niet zomaar een paard inslapen, zeker niet als dit paard nog een kans heeft. De kans die ik hem notabene heb gegeven, de vorige eigenaresse wilde dit niet.

@Lorrelei: Ik vind het erg knap dat je kan oordelen over een paard wat je 3 dagen hebt gekent en daarna nooit meer gezien hebt. Ik heb hem elke dag gezien, heb hem zien aftakelen op alle fronten. Dat doet pijn.. Ik wilde hem helemaal niet kwijt en zeker niet op zo'n manier, de kans die hij gekregen heeft, is meer dan wat eigenlijk mogelijk was voor hem. Ik heb mijn uiterste best gedaan om hem goed te krijgen, wat me 2 weken gelukt is, waarna hij zo opnieuw begon. Dat is absoluut niet leuk om te zien en zeker een harde klap in je gezicht als je zo je best doet voor een paard. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het niet leuk vind dat je zo reageerd en dat het best pijn doet, gezien de moeite die ik voor hem gedaan heb. Je wil niet rellen, maar over pb gebeurd dit alsnog.

Bovendien.. Ik weet al waarom je zo reageerd. Omdat ik hem niet gratis aan jou mee gaf, zodat ik geen kosten meer had.

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:16

Prima, verplaatsen we hierheen.

Er klopt een ding in je verhaal, en dat is dat mijn oordeel inderdaad voortkomt uit slechts drie dagen. Maar wat ik in die drie dagen zag, zei genoeg over jouw kennis over het paard en zijn gestel.

Hoeveel fouten achtereen kun je maken? en hoe afhankelijk kun je je opstellen?
Waar ik in eerste instantie respect voor je had dat je het aandurfde een paard als Moon te behoeden voor de slacht, bleek al gauw dat je hem van de wal in de sloot hielp.

Voor de bokkers die mij nu als een of andere boevrouw zien die de IM van dit meisje verpest, wat concrete voorbeelden. En geloof me Esmee, ik wil dit niet zo doen, ik hoopte via pb dat je in zou zien dat je te weinig kennis hebt om voor een paard met zo'n rugzak te zorgen. Dat de financiele, maar ook de intelectuele middelen miste om te voorkomen dat hij pijn zou leiden.
En ook dat niet iedereen die hulp bied dit met goede intenties doet en dat soms hulp met wél goede intenties uit rare hoeken komt. Dus bij deze zou ik graag de snerende opmerking ontkrachten, hoe kun je het in je hoofd halen dat ik destijds mijn hulp/kennis/middelen bood met een zogenaamd winstoogpunt? Dat ik verwachtte te verdienen aan een paint met een zwak gestel en een geschiedenis van veulenziekte?

Ik wilde jou, maar voornamelijk hem helpen. Moon met zijn grote ziel die het hele weiland innam zodra hij er een stap op zette.

Het begon met simpele 'onervarenheids-foutjes' nog voor z'n zweer. Bij aankomst, de klep open voordat hij los was waardoor hij al hangende en kletterend de klep afkwam. Hou je 'm aan een lijn van 3 meter met dubbele knoop aan het hek had staan. an sich geen drama, maar goed, jij wilde dat ik bewees/vertelde wat ik dan had gezien in die drie dagen.

De dag van z'n zweer kwam ik op stal en zag m op drie benen in de wei staan. (niet half op rust, moeilijk lopen.. nee, één been half omhoog onder z'n oksel druk om zijn balans te houden)
Ik bel je op, reactie: mwah, misschien gek gedaan in de regen vannacht, ik kijk in de middag wel even.

volgende dag, nog steeds op drie benen. staat je kennis met mijn paard in handen 'ja want anders wil moon niet lopen' joh!
Toevallig is er een hoefsmid aan de andere kant van het erf bezig met een paard, dus stel ik voor waarom vraag je niet of hij even kijkt, misschien is het maar een zweertje (want voor de goede orde, een zweer is geen drama, maar behoeft gewoon snelle zorg (lees:biotex/uitsnijden oid))
Loop je tot drie keer toe met paard en al heen en weer (bij iedere hups-pas ging hij trager en moeizamer) want je druft hem niet te benaderen ofzo?
Uiteindelijk vraag ik aan de smid of hij even wil kijken, snijd er wat uit, constateerd een zweer. Zijn advies: biotex weken en vanmiddag weer een smid laten komen. Stalgenoten komen prompt aan met emmers, je zet z'n voet er een tel in en besluit dat dit toch niet hoeft ofzo? weer met driebenig paard terug naar de buitenstal. eenmaal daar komt je kennis aan met een hamer, gaat ongecontrolleerd die hele hoef rond, moon trekt tot 8 keer toe zn been weg, maakt er een steiger van als hij z'n voet probeerde te pakken, en hij bleef maar hameren op die zere voet! totdat ik uiteindelijk zeg (terwijl jij het stond te bekijken) "volgens mij is er nu wel geconstateerd dat het een zweer is, misschien kun je beter stoppen met kloppen!"
afijn moon in stal. veel overleg over niks, maakt je kennis de weloverwogen diagnose dat het geen zweer is, maar een spierscheur in zn schouder? heel professioneel bedacht nav de hamertje tik sessie.

ik wil nog wel even doorgaan, maar wordt eerlijk gezegd steeds beroerder als ik eraan denk.
Dit paard verdiende dit niet.
Dus nee, ik weet niet wat er de afgelopen 1 a 2 maanden gebeurd is, ik weet wel dat dat NIET OK was om maar niet te spreken van het transport dezelfde nacht, driebenig paard in de vrachtwagen (weleens een filmpje gezien van een paard dat zijn balans in de vrachtwagen houd? zo nee dan is dat een aanrader en dan zul je zien dat dit op drie benen bijna niet mogelijk is)
ook kan ik waarschijnlijk de conclusie trekken dat de 'hoefsmid' in jouw verhaal, dezelfde kennis is van het hamertje tik uit mijn verhaal?..

Zodoende mijn twijfels over de ziekteperiode en het overlijden van Moon, onvoldoende? pb staat open.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:27

>;)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:36

:?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:37

Gaan we nou allemaal een smiley posten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:45

Ik ken Esmee ook al 4 jaar & dit klinkt niet als haar of het gebeurt is boeit me geen ene flikker! heb jij er wel voor open gestaan om Esmee uit te laten leggen wat er de afgelopen 2maand gebeurt is met hem? Zo te horen niet...(tevens ook niet mijn brobleem) Maar nog maals ik zie Esmee hier niet voor aan...

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:50

@ lorrelei,

moon is op professioneel transport gegaan en heeft aan alle kanten steun gehad in de vrachtwagen. wij zijn namelijk hierin gespecialiceerd en weten precies wat wij doen.
bij moon is dezelfde avond nog een hoefsmid en een dierenarts bij gekomen. er zijn diverse medicatie bij gekomen die aan moon gegeven zijn.

ik heb moon zelf elke dag gezien en heb hem ook zien slijten.

er is alles aangedaan om hem weer op te knappen zodat hij weer een goed leven zou kunnen krijgen maar het heeft helaas niet zo mogen zijn.

ik heb jou nooit bij ons op het terrein gezien, jij heb moon deze periode niet gezien en je kan wel een heel verhaal hier op bokt gaan zetten om te rellen. maar er is echt alles aangedaan om hem te redden.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:52

Kurby schreef:
@ lorrelei,

moon is op professioneel transport gegaan en heeft aan alle kanten steun gehad in de vrachtwagen. wij zijn namelijk hierin gespecialiceerd en weten precies wat wij doen.
bij moon is dezelfde avond nog een hoefsmid en een dierenarts bij gekomen. er zijn diverse medicatie bij gekomen die aan moon gegeven zijn.

ik heb moon zelf elke dag gezien en heb hem ook zien slijten.

er is alles aangedaan om hem weer op te knappen zodat hij weer een goed leven zou kunnen krijgen maar het heeft helaas niet zo mogen zijn.

ik heb jou nooit bij ons op het terrein gezien, jij heb moon deze periode niet gezien en je kan wel een heel verhaal hier op bokt gaan zetten om te rellen. maar er is echt alles aangedaan om hem te redden.

Aangezien er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn..
Toch leuk dat iemand wat helderheid kon brengen.
Aan TS wens ik ongelofelijk veel sterkte toe.. Moon was een prachtig dier. Y;(

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:57

@kurby

Bedankt voor je heldere reactie, want nogmaals, rellen is absoluut niet wat ik hier wil doen!

Ik heb moon idd de afgelopen 2 maanden niet gezien, mijn verhaal gaat ook alleen over die drie dagen. Nav die gebeurtenissen schrok ik zo van deze im. De 'professionele' hulp die ik die dagen langs zag komen achtte ik niet geschikt, om mijn mening niet als feit op te dringen zijn er meerdere ooggetuigen geweest die dit steunen. Er vanuitgaand dat hulp op deze wijze is doorgezet kreeg ik de indruk dat zijn dood niet voortkwam uit een slepend ziektebed met nodige medische zorg.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:05

daar ben je wel mee bezig! ik kan wel een hele pagina schrijven over wat er allemaal voor moon gedaan is door Esmee, Klaas en Herma.

jij kent ons niet en weet niet wat er allemaal aangedaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:26

helemaal mee eens Kurby, Denk dat je het niet met 1 pagina red hoor!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:41

Lorrelei schreef:
@kurby

Bedankt voor je heldere reactie, want nogmaals, rellen is absoluut niet wat ik hier wil doen!

Ik heb moon idd de afgelopen 2 maanden niet gezien, mijn verhaal gaat ook alleen over die drie dagen. Nav die gebeurtenissen schrok ik zo van deze im. De 'professionele' hulp die ik die dagen langs zag komen achtte ik niet geschikt, om mijn mening niet als feit op te dringen zijn er meerdere ooggetuigen geweest die dit steunen. Er vanuitgaand dat hulp op deze wijze is doorgezet kreeg ik de indruk dat zijn dood niet voortkwam uit een slepend ziektebed met nodige medische zorg.

Tja ik vind het wel rellen.

Ook vind ik het kort door de bocht wat jij daar gezien hebt in de drie dagen, sommige mensen moeten eens op hun zelf gaan letten en niet op een andermans paard! Topicstarter heeft juist gehandeld als ik dat zo lees, een dier met pijn laten leven das pas erg!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:12

Moderatoropmerking:
Zullen we deze discussie niet in dit topic voeren?? Een verhaal heeft altijd 2 kanten en die worden beiden in dit topic verteld. Wat er ook gebeurd is, het feit blijft dat de TS haar paard verloren is en dat ze daar verdriet van heeft. Laten we dit topic dan houden als herdenking aan Moon.
Alvast bedankt.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:20

Bedankt voor alle liefdevolle berichtjes en steun van iedereen.

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:16

wat een ontroerende tekst , ik zit hier met tranen in me ogen..
echt sterkte !