[IM] Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:15

Ragdollcat schreef:
Hmmmmmmmmmmm ik denk dat de boer het zo gedaan heeft, zodat je niet daaagen tevoren al verdriet zou hebben en hij heeft jou de kans gegeven om afscheid van hem te nemen.

Hij is 19 en is dampig, eigenlijk wel goed om hem naar de eeuwige weiden te laten gaan.

Ging hij het niet zelf brengen? weet hij wel zeker dat hij goed terecht is gekomen bij de slachterij.

Ja misschien ook wel maar toch baal ik er van dat ik niet nog langer tijd heb gekregen om afscheid van hem te nemen. :(
Nee, hij heeft hem niet zelf gebracht. De slager zou tussen 12/1 komen alleen toen was ik er niet meer bij want ik wilde het niet zien als hij opgehaald zou worden! Ik hoop dat hij goed terecht is gekomen.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:18

ElineB schreef:
Naomi, wat vreselijk voor je ! Ik heb precies het zelfde gehad alleen hoorde ik achteraf; ja je verzorgpony is naar de slacht.
Dan stort je wereld idd even in ! Ik wens je echt ontzettend veel sterkte. Jullie waren een heel leuk team. Je kent me verder niet, maar als wij bokkers iets kunnen doen, dan zeg je het maar!
Heel veel sterkte..!

Bedankt voor je lieve berichtje!
Het doet me echt goed dat jullie me allemaal zo veel sterkte wensen terwijl ik niemand echt persoonlijk ken.
Ja, mijn wereld storte ook even in. Falki was in een moeilijk tijd waarin mijn opa overleden is en mijn andere verzorgpaardje verkocht werd echt me maatje en grote vriend geweest. Ik had afleiding en heb een geweldige maar veelste korte tijd met hem gehad!

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:37

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes, doet me echt goed!
Vooral leuk om te horen dat veel van jullie hem er nog zo goed uit vonden zien.
Aan de buitenkant zag je ook gewoon echt niet (op ze flanken en neusgaten na dan) dat hij ziek was!

Jolliegirl

Re: Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:48

Heel veel sterkte alvast...

Zag een reactie met de vraag : Waarom een gezond dier naar de slacht?
Dampigheid kan héél snel zijn... benauwdheid is voor een vluchtdier absoluut geen pretje..
Tevens is het dier 19, en kan je dus gerust zeggen dat het zal ver-ergeren...
Vaak zie je aan de buitenkant niet dat een dier ''ziek'' is of ''op'' is.....

Ik denk dat de eigenaar misschien bewust jou het pas laat heeft verteld, zodat je niet dagen met verdriet zou zitten....

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:14

Wat een prachtige ijslander.. veel sterkte :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:59

Jolliegirl schreef:
Heel veel sterkte alvast...

Zag een reactie met de vraag : Waarom een gezond dier naar de slacht?
Dampigheid kan héél snel zijn... benauwdheid is voor een vluchtdier absoluut geen pretje..
Tevens is het dier 19, en kan je dus gerust zeggen dat het zal ver-ergeren...
Vaak zie je aan de buitenkant niet dat een dier ''ziek'' is of ''op'' is.....

Ik denk dat de eigenaar misschien bewust jou het pas laat heeft verteld, zodat je niet dagen met verdriet zou zitten....

dat zou idd zomaar kunnen.
blijft evengoed enorm zuur voor TS.

TS, je kan een keertje met de eigenaar om tafel en vragen wat precies zijn motivatie is geweest, mogelijk heeft hij het dier een paar keer heel benauwd aangetroffen, paarden met deze klachten, kunnen een wisselend beeld geven, ene moment lijken ze springlevend terwijl ze een ander moment op instorten staan, ik zeg niet dat dit het geval is bij dit paardje, maar ik zou het zeker informeren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:53

Ik vind die boer gewoon erg eerlijk naar het dier toe en ook naar jou toe, dan heb je echt tot het laatste aan toe echt van genoten en geen daagen van te voren verdriet maar gewoon tot de laatste avond ervan genoten. Aan de fotos te zien heeft hij het er mooi gehad, nette onderkomen en omgeving voor deze ijslander.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:23

Eht erg voor je ik weet hoe je je nu voelt heel veel sterkte ben wel blij dat je nog die kans had om afscheid te nemen die had ik niet.
Echt heel veel sterkte het is een prachtdier en hij zou he geakkelijk kunnen verkopen aan mensen die een grasmaaier zoeken ofzoiets het leek niet of hij er veel last van had het was een mooie pony en vind dit erg onterecht!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:34

DB_CARTAGO schreef:
Eht erg voor je ik weet hoe je je nu voelt heel veel sterkte ben wel blij dat je nog die kans had om afscheid te nemen die had ik niet.
Echt heel veel sterkte het is een prachtdier en hij zou he geakkelijk kunnen verkopen aan mensen die een grasmaaier zoeken ofzoiets het leek niet of hij er veel last van had het was een mooie pony en vind dit erg onterecht!!!

Heb je wel goed gelezen? deze ijslander heeft wel erg benauwd, kijk ook maar es goed op de fotos, Ik had m ook laten gaan naar de eeuwige groene weiden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:06

Soms lijkt op een plaatje of een dier nog kerngezond is maar zo te horen was dit paardje er toch wel slecht aan toe.. Erge benauwdheid is vreselijk en als er geen kans op herstel is en het steeds erger wordt is dit een eerlijk besluit. Natuurlijk komt afscheid altijd te vroeg... Je wilt het liefste nooit die beslissing moeten nemen..Ik kan me voorstellen dat TS liever langer de tijd gehad had om afscheid te nemen maar aan de andere kant maakt lang te voren dit nieuws weten het ook moeilijker..
Ik wil jou en je vriendin heel veel sterkte wensen. Het is vreselijk om zo'n lief dier te verliezen... :(:) .

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:38

Ragdollcat schreef:
DB_CARTAGO schreef:

Heb je wel goed gelezen? deze ijslander heeft wel erg benauwd, kijk ook maar es goed op de fotos, Ik had m ook laten gaan naar de eeuwige groene weiden.

Acch ja oei ik had het niet goed gelezen dan is het waar zo'n dier hoefd niet onnodig te leiden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:47

Dit dier was zo ongelooflijk benauwd.... Ik ben veel gewent, maar hier schrok ik wel 'n beetje van.
Stilstaan stond het al te proesten en te pompen...
Dit is echt beter zo. Hij is nu in de paardenhemel en heeft geen last meer.

1810naomi : Veel sterkte, en ik PB je nog even.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:58

prachtige ijslander .
sterkte ts , niet leuk als het zo gaat , maar beter voor je grote vriend :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:07

Heel veel sterkte gewenst, het is allemaal een beetje rauw op je dak gevallen deze beslissing van de eigenaar, maar
hopelijk geven de woorden van Jolliegirl wat extra troost......
De eigenaar zal ook aan zijn dier gedacht hebben alleen voor jou was het te onverwacht.

tom94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:05

heel veel sterkte gewenst, het is nooit leuk als iets waar je van houd weg gaat :(

yamiell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:35

misschien is hij dr niet meer
maar in je hart zal hij altijd blijven bestaan..
mooi beesie was het!!

en koester de tijd die je met hem had

Sterkte Y;(

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 01:28

Alweer hartstikke lief van al jullie reacties!

Ja, het is inderdaad beter zo. Vanochtend is hij overleden. Want wij wisten ook dat het einde eraan zat te komen en daar waren Britt en ik ons ook wel al op aan t voorbereiden maar we hadden gewoon verwacht dat hij ingeslapen zou worden. Als je dan opeens hoort dat hij naar de slacht gaat is dat toch wel even schrikken. ;(
Maar het is goed zo. Het was een heerlijk dier en hij heeft mij een paar hele mooie maanden gegeven.

Ik vergeet je nooit meer vriendje, ik hou van je.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:15

Ooo wijffie, zit met de tranen in me ogen!

Lieve Falki het is maar beter zo!

veel sterktexxx

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:51

Iersas schreef:
Ooo wijffie, zit met de tranen in me ogen!

Lieve Falki het is maar beter zo!

veel sterktexxx

Dankjewel Sas!
Het is indd beter zo voor hem. Nu heeft hij geen pijn meer en via iemand hier van bokt (Jolliegirl) die bij slachterij Nijkerk werkt heb ik gehoord dat het echt beter voor hem was omdat het echt niet meer ging. Zij heeft hem zelf helemaal naar binnen gebracht en nog een laatste foto voor me gemaakt!
Het is alleen zo snel gegaan.. 2/3 maanden geleden maakte we nog super lange ritten van soms wel 3 uur!
xxx

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:54

Als je wilt mag je de foto hier wel neerzetten.
Je mag de foto vrij gebruiken waar en wanneer je maar wilt. :)

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:05

Ik kan de foto hier jammer genoeg niet neerzetten omdat als ik hem naar mijnalbum wil uploaden het 400x400 pixels moet zijn komt er bovenin te staan dus dat lukt niet en ik heb geen idee hoe het op een andere manier moet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:08

Haal er troost uit dat je lieve diertje in Nijkerk is geslacht. Dat gaat heel snel, zonder pijn en met liefde en respect voor het dier.
Heel veel sterkte TS!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:14

Afbeelding

Ik had hem al via mijnalbum naar jou gestuurd.
Hier dus de foto.

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:16

Sterkte! Y;(

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:17

STERKTE!