[IM] 16 uur jong mocht je maar worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judith09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:44

Mindfields schreef:
Ik ben het met DeMolenhoek eens, een veulen wat langer dan twee uur ligt en niet drinkt moet direct een DA bij, ik begrijp niet dat iemand dan een hele dag gaat wachten met bellen?
Edit: ik vindt het heel sneu, maar vooral voor het veulentje.

Daarbij begrijp ik eigenlijk ook niet waarom er niet gekozen is voor in laten slapen toen duidelijk werd dat het niet ging lukken. Nu heeft het dier een hongerdood gestorven...nee ik begrijp dit echt niet, sorry.

Het verhaal wordt nu erg verdraaid. Veulen is erg dartel geweest overdag. Heeft ook niet langer dat twee uur gelegen (hoe kom je hierbij???) Toen het niet goed ging, gelijk da gebeld, konden we geen da krijgen, er was veel spoed en er werd gezegt dat wij pas rond half 11 konden komen.

dromertje2

Re: 16 uur jong mocht je maar worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:47

dan andere dierenartsen bellen tot j er één gevonde hebt die wel wilt/kan komen, desnoods rij je er zelf naartoe.

Toch wens ik je veel sterkte, diet had je zeker niet gewilt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:47

Maar je controleert toch of het veulen genoeg drinkt? Of hij genoeg biest heeft binnengekregen etc?

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:48

Zie ik vanochtend je andere topic.. lees ik nu dit! =O
wat erg!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:54

ach nee, wat jammer van de baby.
met je geboorte topic kreeg ik lach op me gezicht hoe zijn leventje begon in de sloot :')
en nu dit ;(

ik wil je veel sterkte wensen, het was een prachtig veulentje

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:03

ik denk dat de moeder wel wist wat ze moest doen maar er geen aandacht aan gaf omdat het mischien al ziek was.

paarden voelen dit heel goed aan.
heel sneu van je kleine mannetje, heel veel sterkte, en geef moeders maar een dikke knuffel

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:06

charmaine90 schreef:
hoi,

het kan ook zijn dat de merrie in de gaten had dat het veulen al wat onder de leden had en daardoor geen aandacht gaf.
dieren voelen dat aan.
dat gebeurd in het wild ook.

zo ook mijn verzorgpony, die was 5 jaar geleden van een veulentje bevallen.
hij groeide niet echt hard maar hij mocht wel gewoon bij haar drinken.
tot op een dag na 6 weken, toen mocht hij opeens niet meer drinken.
toen heeft hij de hele dag met de fles melk gekregen en uiteindelijk is hij ´s nachts om 7 uur overleden.

hij bleek 12 inwendige punt bloedingen gehad te hebben (onder andere in het hart, de longen, maag en andere plekken) en hij bleek vocht bij zijn longen te hebben.

de merrie had dus in de gaten dat het veulen zou sterven....

Hier zat ik ook al aan te denken..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:11

Nou sommige dingen kun je nu eenmaal niet voorzijn hoor! :(:) Sterkte en wat ongelooflijk jammer..(had hem al bijna van je gekocht ;) )

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:14

Sterkte!
Ik had ook je andere topic gelezen en er in gereageerd.
Wat balen dat ie nu gegaan is!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:28

ik heb ook eerder het gevoel dat de merrie voelde dat het veulen misschien niet goed was..
Het is niet omdat je iet kunt melken,of weinig,dat ze geen melk had hoor,sommige merries laten het niet schieten bij mensen.

In elk geval,het leek een ongelooflijk schatje;wat jammer van het verlies,ik weet hoe het voelt,wij zijn zaterdag ook zo een klein schattig bruinbont hengstveulentje kwijtgeraakt.. misschien dartelen ze nu samen vrolijk rond..
veel sterkte! :(:)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:22

Jammer dat the Big Chief niet zo oud mocht worden. ;(
Heel erg veel sterkte met dit grote verlies. :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:10

DeMolenhoek schreef:
Hmmm, ben ik de enige die het vind dat jullie niet hebben gedaan wat jullie konden? Je controleert eerst altijd of een merrie wel voldoende melk geeft. Dit hebben jullie niet gedaan. Verder houden jullie een veulen de eerste dagen zeker in de gaten. Regelmatig controleren etc. Heb je die tijd niet, vraag het aan iemand anders. Verder, het veulen lag al lang neer, moet toch een belletje rinkelen? Dan hebben jullie het eindelijk door, bellen jullie de DA, zegt dat je pas over 2 uur kunt komen. Tja, andere dierenarts? Koemelk?

Ik heb het idee dat jullie jullie verantwoordelijkheid niet hebben genomen en dat dit verlies vermeden had kunnen worden. Alsnog veel sterkte.

Je kunt ook eerst even vragen of de uier zijn gecontroleerd enz enz enz ;)

Ts; heftig, zeker na de start die jullie met Big Chief hebben gehad! Sterkte!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:18

Lieve TS, jullie hebben een hoop gedaan voor dit lieve veulen, en helaas was het niet genoeg.
Zoals ik het verhaal lees, had dit zoveel mensen kunnen overkomen.

Helaas is er weer een nieuwe hype ontstaan op bokt: Alle fouten opnoemen bij een overleden diertje...
en de eigenaar dit even flink onder de neus wrijven.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:22

heel veel sterkte!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:23

wat jammer dat mensen hier op een imo, negatieve manier op reageren, tja achteraf is altijd makkelijk, had maar dit of had maar dat.
Zo te lezen heeft TS wel ervaring met veulens en hebben ze snel gehandeld, als je altijd overal meteen voor in paniek moet raken, dan heb je een heel zwaar leven.
het is gewoon enorm zuur voor TS dat het zo is gelopen.

TS, heel veel sterkte ermee, enorm jammer dat jullie maar zo kort van hem hebben mogen genieten.
hopelijk hersteld mams snel.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:29

pretty schreef:
ik heb ook eerder het gevoel dat de merrie voelde dat het veulen misschien niet goed was..
Het is niet omdat je iet kunt melken,of weinig,dat ze geen melk had hoor,sommige merries laten het niet schieten bij mensen.

In elk geval,het leek een ongelooflijk schatje;wat jammer van het verlies,ik weet hoe het voelt,wij zijn zaterdag ook zo een klein schattig bruinbont hengstveulentje kwijtgeraakt.. misschien dartelen ze nu samen vrolijk rond..

Ik geloof ook in de natuur en denk diep van binnen dat mama idd gevoeld heeft dat het veulen het niet zou gaan redden...
Heel veel sterkte al vind ik je dierenarts nogal laks wat kan er idd nog meer spoed zijn dan een veulen dat doodgaat?!

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:40

Ontzettend jammer en verdrietig dat het zo gelopen is. Jammergenoeg zijn wij als mensen niet alwetend zelfs als we dat zouden willen, wie zegt dat het veulen overleden is aan een melktekort? misschien had hij wel een rare afwijking of vergroeing waar niemand vlak na zijn geboorte aan gedacht heeft. Daarbij, de natuur doet zijn werk... tuurlijk is het prachtig als de DA een leven kan redden, maar soms lopen die dingen gewoon anders. Ik weet zeker dat niemand het zo gewild heeft en al helemaal de TS niet, haar verwijten dat het haar schuld zou zijn vind ik nogal onrechtvaardig! Ze voelt zich er al verdrietig over en wat er nu gebeurt is dat ze nog een schop in haar rug toe krijgt. Als ik de TS zou zijn in dit geval zou ik daar behoorlijk kapot van zijn.

Heel veel sterkte met het verlies, het kleintje had nog een heel leven voor zich, dit was echt te kort -O- 'gelukkig' heeft hij in ieder geval nog een paar uurtjes mogen genieten van het rondhuppelen Y;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:10

Was een mooi veulen TS, sterkte!

Misschien dat de merrie het al in de gaten had dat het veulen niet goed was? Of wordt daar overheen gelezen? Beste stuurlui ...

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:14

Wat vreselijk!! ;( Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:20

Bizar. Gister zag ik diezelfde fotos die je nu hebt geplaatst en meteen begon er bij mij een belletje te rinkelen dat het niet goed was. En wat eerder gezegd wordt, wellicht wist de moeder dat er iets niet goed was. Is de da er wel bijgeweest nadat t veulen is geboren?

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:23

Jeetje wat erg!
Sterkte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:29

Tooske schreef:
pretty schreef:

Ik geloof ook in de natuur en denk diep van binnen dat mama idd gevoeld heeft dat het veulen het niet zou gaan redden...
Heel veel sterkte al vind ik je dierenarts nogal laks wat kan er idd nog meer spoed zijn dan een veulen dat doodgaat?!

Wat ik begrepen had, dronk de kleine wel bij zijn moeder, maar de merrie bleek geen melk te hebben.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:36

Mooi veulentje :)

Echt jammer.. sneu :(:)

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:08

Sterkte met het verlies van je veulentje, wat was hij mooi!

Veradraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:28

wat ontzettend jammer voor jullie! was een super mooi veulentje! heel veel sterkte en succes met de moeder