[IM] Zonder mijn alles...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: Zonder mijn alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:29

Wat vreselijk om zo'n mooi en ook lief paard te verliezen! Heel veel sterkte met je verlies, en ik heb respect voor je!
Heel mooi geschreven

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:30

och jee, ik zit hier nu met volle ogen... wat een verhaal zèg! zoiezo heel veel sterkte!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:19

ERg mooi geschreven. Heel veel sterkte voor de komende tijd

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:16

Heel veel sterkte met dit enorme verlies!

Zoals je zelf al zei: Menig paardenmens had gedacht: Het is "maar" een draver.
Maar ik weet zelf uit ervaring hoe zo'n enorme band je kan opbouwen met een draver. Ze gaan letterlijk voor je door het vuur als je hun hart gewonnen hebt!
Uit ervaring weet ik ook hoe enorm pijnlijk het dan ook is om zo'n beslissing te moeten nemen.
Ik heb mijn maatje voor het leven moeten laten gaan toen hij pas 4 jaar was.

Echt meid, ik heb respect voor de keuze die je gemaakt hebt!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 18:27

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik mis hem nog steeds ontzettend en denk dagelijks veel aan hem.

Lieve Flubbie, vanmorgen toen ik met Twis langs je stal kwam stond er voor het eerst een ander paard in je stal. Ik vond het maar vreemd en kreeg er een raar gevoel bij, en Twisje begreep er ook niets van. Hij heeft weer even met zijn neus tussen de tralies gestaan zoals hij de afgelopen dagen steeds doet.
Ik krijg hem dan geen stap verder!
Toen het andere paardje naar hem toe kwam liep hij weer aan. Het was niet jij die er stond.

Ik ben niet bijgelovig maar ik heb, toen ik je net had, weleens geroepen waarom je niet 10 cm groter was. Later kon het me niets schelen, je was top en alles was perfect!
Uit mijn interesse voor dravers ben ik altijd advertenties blijven kijken en we zijn zelfs naar een aantal paardjes geweest. Wellicht zat er een leuk vriendje voor je bij.
Dat vonden we in Twis, geen draver maar wel een vriendje voor jou.
Maar nu.... een paar dagen nadat ik je heb moeten laten gaan zie ik een advertentie die al in januari was geplaatst. EN....het is twee druppels water jou! Alleen...je raad het al....10 cm groter!
Afgelopen weekend ben ik gaan kijken en het was confronterend...ik zag jou staan, alleen een maatje groter, exact dezelfde oogopslag en exact dezelfde speelse neigingen.

De eigenaresse had het paardje voor ons in de bak losgelaten en ja hoor, ook exact dezelfde uitspattingen.
Alleen is dit paardje een heel stuk jonger en moet hij nog veel leren. Hij is pas net onder het zadel maar dat was jij ook toen ik je kocht.

Dit weekend zou ik terug gaan maar ik kan het niet over mijn hart krijgen. Ik wil geen vervanger voor jou....maar ergens knaagt het.
Waarom heb ik deze advertentie niet eerder gezien?
En waarom lijkt hij zooo op jou?
En waarom komt dit nu op mijn pad?
Met een beetje fantasie praat ik mezelf aan dat jij dit voor mij doet....maar hoe kan ik dat nou denken??
Ik geloof toch helemaal niet?

Lieve Flub, wat moet ik hier nou mee?
Ik mis je zo...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:59

Misschien moet het wel gewoon zo zijn........

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:04

Veel sterkte :(:) , je hebt de juiste keuze gemaakt. Het zou niet eerlijk zijn geweest om hem te laten lijden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:16

Popke schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik mis hem nog steeds ontzettend en denk dagelijks veel aan hem.

Lieve Flubbie, vanmorgen toen ik met Twis langs je stal kwam stond er voor het eerst een ander paard in je stal. Ik vond het maar vreemd en kreeg er een raar gevoel bij, en Twisje begreep er ook niets van. Hij heeft weer even met zijn neus tussen de tralies gestaan zoals hij de afgelopen dagen steeds doet.
Ik krijg hem dan geen stap verder!
Toen het andere paardje naar hem toe kwam liep hij weer aan. Het was niet jij die er stond.

Ik ben niet bijgelovig maar ik heb, toen ik je net had, weleens geroepen waarom je niet 10 cm groter was. Later kon het me niets schelen, je was top en alles was perfect!
Uit mijn interesse voor dravers ben ik altijd advertenties blijven kijken en we zijn zelfs naar een aantal paardjes geweest. Wellicht zat er een leuk vriendje voor je bij.
Dat vonden we in Twis, geen draver maar wel een vriendje voor jou.
Maar nu.... een paar dagen nadat ik je heb moeten laten gaan zie ik een advertentie die al in januari was geplaatst. EN....het is twee druppels water jou! Alleen...je raad het al....10 cm groter!
Afgelopen weekend ben ik gaan kijken en het was confronterend...ik zag jou staan, alleen een maatje groter, exact dezelfde oogopslag en exact dezelfde speelse neigingen.

De eigenaresse had het paardje voor ons in de bak losgelaten en ja hoor, ook exact dezelfde uitspattingen.
Alleen is dit paardje een heel stuk jonger en moet hij nog veel leren. Hij is pas net onder het zadel maar dat was jij ook toen ik je kocht.

Dit weekend zou ik terug gaan maar ik kan het niet over mijn hart krijgen. Ik wil geen vervanger voor jou....maar ergens knaagt het.
Waarom heb ik deze advertentie niet eerder gezien?
En waarom lijkt hij zooo op jou?
En waarom komt dit nu op mijn pad?
Met een beetje fantasie praat ik mezelf aan dat jij dit voor mij doet....maar hoe kan ik dat nou denken??
Ik geloof toch helemaal niet?

Lieve Flub, wat moet ik hier nou mee?
Ik mis je zo...

die lieverd van jou zal je niks kwalijk nemen,
ga gewoon kijken meschien moet het zo zijn.
meschien is het wel jou lieverd die jou hierbij helpt.
het enigste wat wij kunnen zeggen is volg je hart

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:05

Ik ken de stap, de moeite, de zware beslissing enz... maar je kiest voor het welzijn van je maat.
Dat heb jij ook gedaan. sterkte

Neem geen snelle beslissingen nu... die zijn vaak emotioneel... ook herkenbaar.
Rustig aan, geef het tijd, je voelt het vanzelf wel. ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:31

Bah lees dit verhaal nu pas. Zit hier met tranen in me ogen.
Alsof je nog niet genoeg mee gemaakt hebt.

Met een goede bloeduitslag je paardje weg brengen. Heel dubbel.
Sterkte meid :(:)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 13:51

blokje schreef:
Bah lees dit verhaal nu pas. Zit hier met tranen in me ogen.
Alsof je nog niet genoeg mee gemaakt hebt.

Met een goede bloeduitslag je paardje weg brengen. Heel dubbel.
Sterkte meid :(:)

Thanks Blokje, het is ook heel dubbel maar hij is mij nog dierbaarder geworden. Zijn knie is altijd zijn zwakke plek geweest en vanaf oktober merkte ik al achteruitgang.
Voor mijn gevoel heeft hij volgehouden voor mij, hij trok mij er iedere keer weer doorheen. Stond te knikken met zijn hoofd als hij het hoofdstel zag en was dolgelukkig als hij in de bossen was.
Nu was hij op en ik kreeg eindelijk mijn eerste positieve uitslag..
Jammer dat ik geen andere keus voor hem heb kunnen maken |(

Mis hem ontzettend en dat zal zo blijven. Hij heeft teveel voor mij gedaan om hem maar als 'een van de paardjes die we vroeger hadden' door te laten gaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:53

:(:)

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:00

onwijs veel sterkte.... :( |(

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 16:07

Thanks Iris, is inmiddels alweer drie jaar geleden maar zou er alles voor overhebben om weer hier te kunnen hebben. Het blijft mijn maatje!

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:31

Wauw.. Wat heb jij dat vreselijkmooi geschreven. Het doet altijd pijn, maar je hebt de juiste keuze gemaakt voor hem..

Ik ben wel benieuwd.. Ben je uiteindelijk nog een keer gaan kijken voor dat andere paard? De look a like van jou flubbertje in grotere maat?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:42

Kaily, thanks. En nee, dat paardje is het niet meer geworden. Toen ik besloten had om nog eens te gaan kijken bleek hij al verkocht.

Inmiddels wel een ander paardje waar ik western mee rijd. Totaal niet vergelijkbaar met Flubber hihi
En toch hoop ik ooit nog eens een paardje als Flubber te kunnen vinden. En dan twijfel ik niet om die te kopen ;-)

Een stukje van de manen of staart zullen wel in mijn westernoutfit verwerkt gaan worden. Dan is ie er toch nog bij :j