[IM] en weer een sterretje erbij aan de hemel.. rust zacht Layka

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:00

Zit hier met een brok in me keel het verhaal te lezen, heel veel sterkte ans en amber ook.
Ben er voor je :(:) .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:03

Je hebt een goede keuze gemaakt. Ze is je dankbaar, dat weet ik heel erg zeker. :j
Ze heeft geen pijn meer en dat is het belangrijkste. Heel veel sterkte! :(:)

dutchvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:08

Heel veel sterkte met het verlies van je pony. Ik heb zelf mijn paard twee jaar geleden aan cushing verloren. Ook ik heb de beslissing genomen om hem in te laten slapen. Je kent je paard of pony heel goed en weet ook wanneer de pijn voor een paard ondraaglijk wordt.

Heel veel sterkte toegewenst, het slijt maar het duurt wel heel lang!

djuulsie

Re: en weer een sterretje erbij aan de hemel.. rust zacht Layka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:27

Zit hier met tranen in mn ogen... Wat een gevecht hebben jullie geleverd en wat dapper dat je deze beslissing hebt genomen. Layka heeft het goed gehad bij jullie!

Heel veel sterkte, ook voor je dochter!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:29

Goede beslissing aan de oogjes te zien..
Weet hoe zwaar je het hebt, maar je hebt het juiste gedaan voor Layka.. In het belang van haar gedacht, heel goed..
Heel veel sterkte, ook voor Amber..

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:41

:(:) ja er zijn van die dagen he, die sla je liever gewoon over, helemaal als je daarmee ook nog je dochter zo'n verdriet moet doen. Ik wens je heel veel sterkte, en amber ook, gauw een nieuw paarden vriendje voor haar, om het leed te verzachten :(:)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 18:49

Bedankt voor alle lieve berichtjes, dat doet me echt heel erg goed.
Zit ze echt met een brok in mijn keel te lezen ;(

Ben nog naar stal geweest om mijn andere paarden te voeren.. Haiko vond het vreselijk langs de afgedekte Layka te moeten lopen, maar het moest wel. (stalhouder deed het voor me en ik stond bij Nestor)
Haiko en Nestor keken vanmiddag elk vanaf de andere kant toe toen Layka voorgoed ging slapen.. zo hebben ze tijden gestaan en gekeken en geen voet verzet.

Toen ik er eind vd middag was op stal was er een grote heldere hemel, met een mooie volle maan en een ster.... 1 ster..... voor mij een teken dat ze goed aangekomen is.

Heb een kistje voor Amber met de dierbare spulletjes van Layka zodat ze het altijd kan bewaren.
Met Amber gaat het naar omstandigheden wel goed verder, af en toe komt ze nog met traantjes bij me maar toen ik net thuiskwam na het paarden voeren zei ze:

"mama heb je die ster gezien? is dat Layka?" *slik* ;(
Ja schat dat is Layka.. die is nu bij Kashmir en de rest.

Zo zaten we destijds ook voor het raam toen Kashmir overleed..
Het doet pijn zo'n klein hartje te moeten breken, al hoort het bij het leven maar ze heeft maar 4 maanden van een echte eigen pony kunnen genieten de arme schat na daarvoor al 2 teleurstellingen.

Bedankt allemaal..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:53

wat verschrikkelijk!
ik zit hier nu met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen, en vind dat je het meest eerlijk, en meest rechtvaardige besluit hebt genomen. Vandaar die prachtige volle maan
ik wens jou en je dochter zielsveel sterkte toe.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:03

Sterkte.. mooi verhaal!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:05

Ook vanaf hier heel veel sterkte gewenst. Het is naar de pony toe de meest eerlijke beslissing die je kon maken. Maar o zo moeilijk. Ik vind het een dapper besluit om ondanks het verdriet van je dochter toch voor de pony te kiezen. Heel veel sterkte.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:11

Brok in mn keel en tranen in mn ogen,, Heel veel sterkte voor jou en amber! Y;(

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:13

Jeetje wat een verhaal. Heel veel respect voor deze moeilijke (maar ook ik denk dat het de juiste is) beslissing. Heel veel sterkte, ook voor Amber.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:15

Heel vele sterkte met dit superwijze besluit. Ik mag alleen maar hopen dat ik net zo sterk als jij kan zijn als ik ooit voor die beslissing kom te staan !!!

Respect hiervoor.

Heel veel sterkte !!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:17

die laatste 2 foto's zeggen zoveel meer dan woorden...Je hebt gedaan wat je kon, van elkaar genoten.
En dit was gewoon een waardig afscheid voor een geweldig dier. Sterkte voor jou en je dochtertje.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:22

Jeetje Ans, ik heb het hele verhaal gelezen... wat is de blik in d'r ogen veranderd in die paar maanden.. :(:)
Gelukkig hebben Amber en Layka samen nog van het leven mogen genieten.. :(:)

De hemel heeft er ècht een hele mooie ster bij.. :(:)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:23

Heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)
Ook voor Amber uiteraard :(:)

Maar ook heel veel respect voor de beslissing die je hebt moeten nemen
Layka is je vast zeer dankbaar dat je deze keuze voor haar gemaakt hebt

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:28

Heel veel sterkte met het verlies van Layka.

Wat heb je het mooi verwoord in dit topic, respect!

Grz sabina

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:29

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van die lieve pony. Je weet voor jezelf dat je een juiste beslissing hebt genomen, maar hoe moet je dit je dochtertje uitleggen? Erg sneu voor haar. Geef haar maar een dikke knuffel.

NienkeW87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:46

Las van het weekend je andere topic al. Vind het een dapper besluit. Het is beter zo voor Layka.
Heel veel sterkte met dit verlies!!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:58

Tranen in mn ogen.
Ik vind het zo erg voor jou & je dochter,
maar ik heb echt heel veel respect voor je, dat je zo'n moeilijk besluit kan nemen door aan de pony te denken!
Ik sta 100% achter je al in je topic hiervoor, en helemaal nu ik de foto zag van de 2 oogjes!
Heel erg veel sterkte,

Liefs voor jullie!
Helene

Ps; wanneer heb je het Amber vertelt, zou wel heel erg moeilijk zijn omdat te vertellen..

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:06

heel erg veel sterkte voor jou,en je dochter,de tranen staan in mijn ogen.ik heb veel respect voor je dat je de beslissing heb kunnen nemen.en je hebt het zo mooi geschreven.ik heb er kippevel van.jij houd echt van je pony,en je hebt alles gedaan wat je kon.nogmaals heel veel sterkte ans en amber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:21

Ans :(:) .
En ach je lieve dochter met haar vraag over die ster ;( .
Ik heb een brok in mijn keel bij het lezen van je verhaal, het blijft moeilijk het laten gaan van een paard.
Het went nooit.

Wat een moelijk besluit en wat ben je er wijs mee omgegaan.
Sterkte voor de komende dagen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:27

Jeetje, even niet online en nu is Layka vertrokken om als een jong hertje te galopperen over de eeuwige groene weides zonder pijn met alle vriendjes die ze zich kan wensen. ;(

Wat een verdriet. Ook voor Amber uiteraard. :(:) Wanneer heb je nu eens geluk.... Ik vind het erg dapper van je dat je weer zo'n moeilijke beslissing hebt kunnen nemen en durven nemen.

Dikke knuf en als er iets is (ik woon dichterbij dan je denkt).

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:29

Bedankt voor al jullie lieve woorden, al die lieve hart-onder-de-riem-stekende reacties.. heel erg bedankt allemaal.

Toen ik Layka naar huis haalde vorige week heb ik Amber een beetje voorbereid, gevraagd of ze nog weet waarom Kashmir naar de hemel gegaan is en uitgelegd dat Layka ook heel erg ziek is.
Gezegd dat mama haar uiterste best doet om Layka beter te maken maar ik niet zeker wist of dit ging lukken en we dan Layka ook naar de hemel zouden moeten laten gaan.
Heel de week keek ze niet op of om naar de pony, bang denk ik dat ze toch afscheid zou moeten nemen en zo werd ze er niet steeds mee geconfronteerd.
Gisteravond gepiekerd en gepiekerd... hoe vertel ik het haar, hoe vat ze het op... ze is nog maar 5..
Dus vanmorgen voor ik de DA belde mijn meisje bij me geroepen en uitgelegd dat ik Layka helaas niet beter heb kunnen maken maar ontzettend mijn best gedaan heb, dat Layka net als Kashmir een ster zou worden en naar de hemel zou gaan waar ze de andere paarden zou ontmoeten en dat Kashmir goed op der ging passen.
Tranen braken los, helemaal overstuur hebben we samen gehuild en heeft ze de pony 1 laatste kus gebracht.. heb ik der Layka goed laten zien, de plekken, de uitdrukking en alles uitgelegd..

Mijn hart brak dat moment.. wat deed dat zeer..
Ze zegt nu steeds dat ze Layka gezien heeft, als ster daarboven in de hemel... :(:)

Bedankt Yvette, erg lief.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:36

jeetje wat vreselijk dat iemand je de pony zo verkoopt want dat gebit moeten ze geweten hebben en misschien de rest ook wel. en dan juist een pony voor en klein vrolijk meisje. heel veel sterkte ook voor je kleine meisje gelukkig verwerken die kleintjes het wel op een flexibele manier. En zo goed van je dat je het zo gedaan hebt, dat vind ik :(:)