Inderdaad een enorme shock. Veel sterkte dus.
Toch lijkt dit inderdaad wat onzorgvuldig - ook ik ben door schade en schande wijs geworden - want een merrie kan in een kwartier vanuit 'niets te zien' een veulen krijgen. Er bij in de buurt blijven (eventueel via een camera) of werken met een geboortemelder zijn dus de enige dingen die afdoende zijn. Want vaak gaat het goed, maar als het niet goed gaat bij een paard gaat het ook direct heel erg fout...Nogmaals veel sterkte, ik wil je geen schuldgevoel aanpraten - maar je zult moeten leven met het feit dat je niet precies weet wat er is gebeurd en of het anders had kunnen gaan als je er wel bij was geweest.
Dan nog over je beginpost, daarin schrijf je het volgende:
Citaat:
we zijn er kapot van en kunnen niet meer helder denken waarom
gebeurt dit toch altijd bij mensen die zoveel om hun dieren geven
en er zoveel tijd geld en aandacht in steken.
mensen die niet naar hun dieren omkijken hebben elk jaar
tientallen veulens in de wei lopen en wij die zo verlangt hadden
naar dit veulen zijn in 1 klap alles kwijt.
Dit is een opmerking die mij toch wel stoort. Er zijn niet veel mensen met paarden die het 'maar laten gebeuren'. Wij fokken zelf regelmatig veulens en kennen erg veel andere fokkers. Het beeld dat jij schetst, herken ik niet. Vrijwel iedereen is enorm betrokken en aan het eind van het voorjaar total loss van het waken en arm door de birth alarm......zo gaat dat, misschien is het wijs eerst wat met die mensen te gaan praten voordat je - natuurlijk ingegeven door je eigen verdriet, dat snap ik - dit soort dingen opschrijft.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 10-04-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt