[IM] [vriendje bij het inslapen erbij laten? ]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Re: [vriendje bij het inslapen erbij laten? ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:50

heel veel sterkte ermee vandaag ( als het door gaat)

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:57

Veel sterkte vandaag :(:)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:57

Sterkte allemaal :(:) hoop dat het vredig verloopt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 09:36

Bedankt allemaal! Ik ga zo naar stal.

Ik zit er meer tegenop hoe mijn pony zal reageren dan het inslapen zelf. Het gaat gewoon echt niet meer. Het geeft een goed gevoel dat je zo'n pony dan kan helpen. Ze hoeft niet onnodig pijn meer te lijden. (dat is toch een ander idee dan dat je een paard van een jaar of 4 met een hevige koliekaanval moet laten inslapen) Het is gewoon goed zo.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:44

Ik wens je heel veel sterkte.... :(:)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:46

Heel veel sterkte!! Ik heb in mei mijn 10-jarige Tinkermerrie moeten laten inslapen vanwege ernstige artrose. In haar eigen omgeving en haar dochter en vriendinnetje stonden er achter een draadje met hun neus bovenop. Na afloop heb ik ze erbij gelaten. Het inslapen zelf ging heel rustig, het was goed zo en een volgende keer zou ik het weer zo doen.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:58

Heeeel erg veel sterkte vandaag!
Ik weet zeker dat jij de beste beslissing voor je maatje heb genomen en dat hij je dankbaar is dat je voor hem kiest!
Ook weet ik zeker dat er een plek is waar we elkaar ooit weer ontmoeten...

Nouja, in ieder geval heel veel sterkte komende dagen!! :(:) :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:17

Ik ben weer thuis. Besef het nog niet helemaal volgensmij.
Mijn pony is er heeel de tijd bijgeweest. Ze wist zich niet echt een houding te geven. Ze wou erbij blijven, maar stond een beetje te eten. Ik heb ze zo gelaten. Ze had alles door. Af en toe zach je haar zo draaien met haar hoofd van dat ze alles doorhad. Toen ze overleden was heb ik ze even rustig laten staan. Na een kwartiertje heb ik ze even 'gedwongen' eventjes te gaan kijken. Ze snuffelde een beetje en ging toen weer verder eten. Ik ben er nog een tijdje bijgebleven.
Mijn pony staat nu in de wei. Ze blijft nog een beetje bij het draad staan. En elke keer als iemand eraan komt dan gaat gelijk die kop omhoog. Ze staat ook te hinniken, maar dat hele hysterische wat ze altijd deed als der vriendinnetje weg was doet ze gelukkig niet. Ze reageerd heel anders. Dus volgensmij begrijpt ze het wel. Alleen zal alles nog op zijn plek moeten vallen.

De pony die ingeslapen is was zelf heel rustig (denk ook omdat die van mij erbij was) De dierenarts zei dat we een mooi plekje gemaakt hadden. Een stro bedje middenin de stro/hooi schuur. Het duurde even voor ze weg was. Ze wou ook niet gaan liggen. Maar ze heeft er verder niet tegen gevochten. Ik ben er al de tijd bijgeweest. Toen ze opgehaald werd is de eigenaresse weggegaan, en ben ik met haar vriend gebleven. We hebben geholpen met haar de trailer in te krijgen.

Ik heb het verder nooit meegemaakt, maar ik vond wel dat het rustig en vredig was gelopen.
Ze heeft nu geen pijn meer en ik hoop dat ze op de groenste van de groenste weilanden mag staan :+:

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:26

Wat fijn dat het zo is gelopen, waarschijnlijk snapt je pony het nu inderdaad goed wat er gebeurd is. Sterkte de komende tijd!

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:30

zo te horen is het goed zo.
Ik vind het dapper van je dat je deze beslissing heb genomen!

Succes komende dagen..misschien dat je nu nog even in een "trance" bent en dat het besef nog komt..maar geef er gewoon aan toe!
Sterkte

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:35

Bedankt allemaal.

Ik heb ook wel het idee dat mijn pony het geaccepteerd heeft. Gisteravond mocht ik niet in de buurt van der komen. Ze schermde de pony helemaal af. Nu liet ze alles gebeuren. Alsof ze ook doorhad dat het goed is zo.

Ik ga vanavond nog even kijken hoe ze staat. En de komende tijd gewoon lekker veel doen. Kijken waar ze zin in heeft. :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:38

sterkte de kommende tijd

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:37

Fijn dat het zo rustig verlopen is allemaal.
Wens jou en je pony veel sterkte...

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:47

Ik lees nu net het verhaal. Gelukkig is alles goed gelopen. Staat de pony nu alleen? Krijgt ze nog wel een nieuw vriendje? Sterkte voor de komende tijd. :(:)

Wij zitten hier met hetzelfde gelukkig zijn ze nog niet versleten en kunnen ze hoop ik nog een tijdje mee.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:51

CKR schreef:
Ik lees nu net het verhaal. Gelukkig is alles goed gelopen. Staat de pony nu alleen? Krijgt ze nog wel een nieuw vriendje? Sterkte voor de komende tijd. :(:)

Wij zitten hier met hetzelfde gelukkig zijn ze nog niet versleten en kunnen ze hoop ik nog een tijdje mee.

We hebben een stuk of 20 paarden in het weiland staan. Het is opgedeeld in stukken dmv stroomdraad. Ze staat in een groepje van 3. Maar er staan er ook genoeg omheen nog. (vind een paard alleen houden ook geen paardwaardig bestaan trouwens )
Vanavond stond ze nog wat te hinniken. Ze houd zich heel rustig. Morgen ga ik een rondje buiten doen. Lekker met haar bezig blijven.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:20

heel veel sterkte.
echt dapper van je dat je de goede beslissing hebt genomen !!! :+: