Wat erg zeg Heel veel sterkte! Is ze ook niet meer geschikt als gezeldschapspaard ofso?
Davinia_
Geplaatst: 11-06-09 15:19
Jeetje, wat vreselijk zeg! Zo onverwachts en zo snel dan nog. Sterkte ermee!
*puck*
Geplaatst: 11-06-09 15:23
misschien doet mijn opmerking er niet meer toe maar soms hebben da's het mis ,heb je niet het gevoel om toch een nog naar een andere kliniek te gaan? en versterkende trainingen in het water of misschien zijn er nog andere mogelijkheden? het is al eerder gevraagd maar heeft ze dit ook in alle vrijheid in het land of aan de longeerlijn.?
Ik denk niet echt dat het nog aan de orde is om TS nog ''hoop'' te geven...Dan had de dierenarts dat wel gedaan... Lijkt me ook zeer vervelend en paniekvol voor Amber dat haar benen niet willen en ze steeds valt. Arm beest. Ik hoop dat het morgen ''goed'' gaat (voor zover je daarvan kunt spreken). Nogmaals veel sterkte..
sorry,maar ik wil ts geen enkele hoop geven,ik praat alleen vanuit mijn eigen gevoel en ben er zelf niet de persoon naar om dit soort zware beslissingen snel te aanvaarden en probeer ondanks dat het onomstotelijk vast staat toch nog te kijken of er nog meer is(behalve bij ondragelijke pijn van het dier dan is het ook voor mij einde verhaal),misschien niet slim van mij maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Jeetje wat vreselijk zeg! Je hebt wel de juiste en wijste beslissing gemaakt hoe ongelooflijk zwaar en moeilijk die ook zal zijn. Sterkte. En de slacht in Nijkerk is een enorm goede "fijne" slachterij. Sterkte met het verwerken!
Vind het heel erg dat je paardje naar de slacht gaat, wat is ze nog jong. In je post staat dat het gevaarlijk is om haar te rijden, maar kan ze niet als gezelschaps dier gehouden worden?
Wat zonde en wat een moeilijke maar dappere beslissing. Heel veel sterkte voor nu en de tijd die komen gaat.
Fleuribelle
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 15:56
Ik zal een aantal vragen beantwoorden die in dit topic gesteld zijn. Amber is op dit moment kreupel en heeft dus pijn. Ze zal vaker momenten hebben dat ze geen controle heeft over haar benen. We hebben de laatste weken ook gemerkt dat ze vaker vast ligt in haar box van 4.0 x 4.0 mtr. Ik denk dat ik Amber geen plezier doe door haar alleen nog maar in de weide te laten lopen. Ze krijgt moeite met opstaan als ze heeft liggen rollen. Dat wil ik haar niet aandoen. De DA heeft een prognose gegeven dat ze vooral in ontspannen toestand hard achteruit zal gaan. Het paard heeft van zichzelf veel bravoer en voor een leek lijkt er dan niets aan de hand te zijn. Ze maakt zich groot en de staart erop en ze walst er overheen. Dat deed ze vanmorgen ook. Maar zodra ze zich ontspande kon je duidelijk zien dat haar benen alle kanten opgaan (bij wijze van). Bij ons thuis is Amber de meeste tijd in een ontspannen toestand en ze zal er dan ook veel last van ondervinden. Ik wil ook niet het risico lopen dat ze valt en een been breekt. Ik heb voor de slacht gekozen omdat ik vind dat dit de snelste manier voor haar is om te sterven. Ze loop tmakkelijk op de trailer en ze heeft geen stress.
Heel Veel sterkte morgen en natuurlijk voor de tijd die komen gaat. Het is een schitterend paard om te zien en nog zo jong.
mirgino
Geplaatst: 11-06-09 16:04
heel veel sterkte morgen
whitneyvdw
Geplaatst: 11-06-09 20:37
wat vreselijk voor jou.zo,n jong paard,en dan ook nog zo lief.wat is het toch oneerlijk.ik leef heel erg met je mee.en ik wens je heel erg veel sterkte.groetjes heidi
Pien_1
Geplaatst: 11-06-09 20:37
Heel veel sterkte morgen en de dagen die komen Voor Amber de juiste keuze.
meningen zijn zo verdeelt over slachten.. krijg er de giebels bij..
Ik vind dit niet de plek om deze discussie te (her)starten
Sterkte morgen, vreselijk dat het soms zo moet gaan
hiboune
Geplaatst: 11-06-09 20:46
..
Laatst bijgewerkt door hiboune op 11-06-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
BaiNar
Geplaatst: 11-06-09 20:47
(Ik ook hoor... het woord alleen al....) Vreselijk je dier nu al te moeten missen.... Sterkte!
_rosita_
Geplaatst: 11-06-09 20:50
Heel veel sterkte, wat een naar verhaal. Snap de keuze wel om haar niet aan te laten modderen als gezelschapspaard, wellicht bij iemand anders waar je dan geen zicht meer op hebt... zou ik niet aan moeten denken. Jan van het slachthuis is Nijkerk is een enorme lieve en rustige man, denk dat je daarmee een zeer goede keuze hebt gemaakt
enniee
Geplaatst: 11-06-09 20:52
Sterkte morgen, en de tijd erna!
nataly_
Geplaatst: 11-06-09 20:53
wat een prachtig paard, vind het daarom ook heel erg voor jullie . Ik wens jullie morgen, en natuurlijk in deze toekomende tijd heel veel sterkte !
avaluna
Geplaatst: 11-06-09 20:58
Wat vreselijk en onwerkelijk, je jonge paardje, eindelijk zover om lekker samen te beginnen en dan zoiets . Ik wens jullie heel veel sterkte, morgen en de komende tijd .