[IM] Mimir, onze lieve kleine wijze man is niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:28

O jeetje, wat een beslissing heb je moeten nemen! Het enige juiste maar wat ontzettend naar, zo'n mooi kereltje.
Heel veel sterkte...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:31

EricPrast schreef:
Hai Sonja!

Wat een drama zeg, zo'n leuk kereltje, waar je zo lang op hebt moeten wachten en dan als zo snel weer afscheid moeten nemen vanwege een stom bouwfoutje. Ook ik wil je bij deze laten weten veel respect te hebben voor de manier waarop je met deze moeilijke situatie en beslissing bent omgegaan en de manier waarop je je er doorheen slaat.

Misschien, waarschijnlijk zelfs, staat op dit moment je hoofd er helemaal nog niet naar, maar zou je in overweging willen nemen om Edda aan te melden bij de veulencentrale? Wellicht kun je er op die manier aan bijdragen dat daardoor een ander veulen wel de kans krijgt op te groeien tot een gezond volwassen paard.

Groetjes en heel veel sterkte.
Eric Prast

Hoi Eric, ik stel je reactie heel erg op prijs, je hebt een heel goed beeld van de situatie :j (had ook niet anders verwacht :) )

Edda is dezelfde dag nog aangemeld bij de veulencentrale , want ondanks dat het het voor ons een flink dramatische ervaring is , nog steeds en we er flink stuk van zijn , ben ik van mening dat in dergelijke situaties je moet proberen ten alle tijden het belang van het dier voorop moet stellen, van de patient en de moeder, maar ook van eventuele dieren in de omgekeerde situatie
en als wij een veulen kunnen helpen door het bij Edda te zetten, die (in deze veel te korte periode) heeft bewezen een geweldige moeder te zijn , dan zullen we dat zeker doen :j
tot nog toe wel contact gehad met verschillende veulen eigenaars, maar er is niets concreets uitgekomen nog ...morgen is ook zo'n beetje de laatste dag dat het nog kan ...
we wachten het af in ieder geval ...hoewel het voor mij...en alle andere betrokkenen heel dubbel zal zijn om eventueel een ander veulen bij mijn meiske te zien staan, gaan we er wel voor de volle 100% voor als de kans zich voor doet ...

ik wil in ieder geval iedereen nog eens bedanken voor de lieve reacties,
telkens als ik weer nieuwe berichtjes lees lopen de tranen weer over mijn wangen ... ons ultieme bonuspakketje,
we hebben hem geboren zien worden, zijn eerste adem zien nemen, helpen opstaan, zijn eerste slokken melk zien nemen, zijn eerste stappen buiten in de wei, spelen met moeders, met ons, zelfverzekerd door het leven zien stappen... hij genoot van ieder ogenblik

en veel eerder dan dat wie dan ook gedacht en gehoopt heeft zijn laatste worstelende ademteugen zien nemen ...
Ons lieve kleine wijze reusje, zo gewenst, gewild en geliefd...nooit geweten dat je zoveel om een dier kon geven in zo een korte tijd

jetmexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:30

Heel veel sterkte met het verlies!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:38

Oh nee toch, wat afschuwelijk! Je droomveulen... héél veel sterkte, het zou fijn zijn als je merrie een ander veulen kon helpen, wie weet zou dat voor iedereen het verdriet wat verzachten :)

L1n

Re: Mimir, onze lieve kleine wijze man is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:34

Hoe triest het ook is, het is wel de beste keuze geweest, denk.
In ieder geval heel veel sterkte!!

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:34

Ach wat zonde van z'n super mooi veulentje!
Sterkte!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:44

Aah wat zonde van dat mooie veulen! Moet moeilijk zijn om dat diertje na 10 dagen al te moeten laten gaan.. Maar het is wel de goede beslissing geweest hoe oneerlijk het ook is..
Veel sterkte met het verlies van Mimir :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:00

We kennen elkaar niet, maar wil je toch even veel sterkte wensen om dit verlies te verwerken. En weet je wat me opviel op de foto die je plaatste? Achter dat kleine manneke staan wat blauwe bloemetjes... vergeet-me-nietjes... wat toepasselijk..

Veel sterkte!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:49

Jannepauli, dankje voor je berichtje
en weet je , die vergeet-me-nietjes waren me nog niet opgevallen
...maar inderdaad, heel toepasselijk...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:06

wat een verdriet!!

Zo'n leuk hengstje die duidelijk genoot van het leven...

Ik wens je sterkte nog bij het missen van je veulen. Hoe gaat het nu met Edda?? Is zij weer een beetje blij al?
:(:)

anne

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:08

Heel veel sterkte, voor jullie en voor de merrie.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:10

Heel veel sterkte ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:30

met Edda gaat het super, ik hoorde vanochtend dat ze weer drachtig is, dus weer in 1 keer raak...Saeta helaas niet, maar die is over drie dagen weer hengstig, dus waarschijnlijk dit rondje nog en dan gewoon naar huis en we zien het dan wel :j

we missen de dames toch wel flink en ook onze ruin mist zijn harem

maar ja, hier zijn we er wel weer bovenop
we zullen hem missen, maar het leven gaat door

LauraMichel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:14

Ahh wat ziet hij er toch lief uit op die foto!
Sterkte met dit verlies!!

xx

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:21

Jeetje, zo'n snoesje.. Ik vind het knap dat je deze goede en juiste beslissing hebt gemaakt!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:47

Respect voor de dappere beslissing die je hebt genomen.
Sterkte met het verlies...