[IM] het mocht niet zo zijn.. R.I.P. edelweiss!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Re: het mocht niet zo zijn.. R.I.P. edelweiss!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:00

pfff met een brok in mijn keel zeg ik sterkte . wat een mooi veulen zeg

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:11

Petje af voor jou, vind het knap hoe je gehandeld hebt!
Supersneu dat t zon triest einde heeft veel sterkte ermee.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:16

|( |( |( |( |( |(

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:27

Jeetje wat afschuwelijk! heel veel sterkte en je hebt iig gedaan wat je kon! :(:)
Sterkte,ook voor de merrie!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:49

Wat een nare gebeurtenis, wees trots op jezelf en je
vriendinnen, meer hebben jullie niet kunnen doen............
Wens jullie heel veel sterkte, ook de eigenaresse met het verlies.....

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:52

R.I.P. Edelweiss wat een droom had moeten worden werd een nachtmerrie |(
Vandaag word je opgehaalsd en kan ik je nooit in het egt zien :(:)

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:11

Ach wat zielig, voor jullie, voor de merrie!
Zo zonde, wat was ze mooi!
Heel veel sterkte met het verlies.
En je hebt gedaan wat je kon, meer had je niet kunnen doen!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:16

je mag trots op jezelf zijn, wie wat wat er met de merrie was gebeurd als je er niet was geweest! ik vind je erg dapper! heel veel sterkte

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:27

Jeetje ik vind zo knap dat je dat allemaal gedaan had!! Ik zou echt in paniek raken en niet meer weten wat ik moet doen..
Je mag best trots zijn op jezelf hoor!
Wel heel erg zonde van het mooie veulen, het had een lief koppie maar ik zag ook dat de merrie een leuk koppie had..
Soms mag het niet zo zijn:(
Ik ken ook mensen die een veulen wilden, en toen het veulen er was had het geen ogen.. lijkt me zo vreselijk!
Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies, en ga de merrie maar lekker verzorgen.. dat heeft ze hard nodig!

Willen jullie haar nog een keer laten dekken of wil je het risico niet weer nemen??

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:38

JoycexLynn12 schreef:
Jeetje ik vind zo knap dat je dat allemaal gedaan had!! Ik zou echt in paniek raken en niet meer weten wat ik moet doen..
Wel heel erg zonde van het mooie veulen, het had een lief koppie maar ik zag ook dat de merrie een leuk koppie had..
Ik ken ook mensen die een veulen wilden, en toen het veulen er was had het geen ogen.. lijkt me zo vreselijk!
Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies, en ga de merrie maar lekker verzorgen.. dat heeft ze hard nodig!

Willen jullie haar nog een keer laten dekken of wil je het risico niet weer nemen??

waarschijnlijk word ze nog een keer gedekt maar we weten nog niet wanneer. ;)

nicky1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:24

jeetje..wat een heftig verhaal, heel veel sterkte!!! het heeft tijd nodig maar je komt er vast wel bovenop!!!!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:29

Jeetje wat verschrikkelijk!

Heel veel sterkte!

Mylou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:41

Sterkte met het verlies van het veulen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:43

Pfff, tranen in m´n ogen en een megadikke brok in m´n keel, wat heftig zeg en wat ontzettend naar voor jullie (en zeker voor jou) om mee te maken. Ach, wat rottig nou toch, zo´n klein dinkie en dan al gestorven voor het echt van het leven heeft kunnen genieten. Ook zo zielig voor mams, je krijgt echt het gevoel, dat had niet zo mogen zijn.

Ik wens jullie sterkte hoor.

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:21

_Sigrid_ schreef:
Jeetje zeg, wat een gebeurtenis! En wat heb je goed gehandeld! Het kan niet aan jou hebben gelegen. Je hebt gedaan wat je kon...

Het is inderdaad een prachtig veulentje, al is ze wel erg mager om te zien. Het lijkt mij dat dat komt omdat het al langer niet goed met haar was. Soms neemt de natuur rare wendingen, erg verdrietig.

Heb je trouwens de veulencentrale gebeld? Misschien is er een adoptieveulen voor Walzer beschikbaar. Is misschien niet meteen het eerste waar je aan denkt, maar het kan wel een ander veulen helpen.

Heel veel sterkte met alles!

ja, daar dacht ik ook aan. dat kan ook nooit goed geweest zijn. maar de veulencentrale hebben we niet gebeld.
walzer had al een heel kleine uier die dag en nu is die al een eind weg.
ik had het wel gewild opzich, maar ik ben niet de eigenaar, dus kan er niet over beslissen!

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:28

_helga_ schreef:
JoycexLynn12 schreef:

waarschijnlijk word ze nog een keer gedekt maar we weten nog niet wanneer. ;)

Helga, het is helemaal nog niet zeker hoor of ze gedekt wordt!! dat heeft daphne zeker gezegd?

joycexLynn12:
we willen wel heel erg graag een veulen van haar, ze heeft een topkarakter en kan geweldig lopen!
maar we zijn nog aan het twijfelen, je hebt kans dat het weer misgaat, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
dus het risico zouden we wel nemen, maar misschien gaan we eerst weer lekker aan het werk met haar.

dat lijkt me inderdaad heel erg! dan leeft het veulen, maar dan moet je het in laten slapen. dat is helemaal vreselijk!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:29

Meid wat ben je sterk geweest, en zo goed dat je de Merrie hebt begeleid, je klapte niet dicht, je reageerde, wie weet wat er was gebeurt als je dit niet deed ?

Wees trots op jezelf, en wat een mooi veulen, ik wens je veel geluk voor volgend jaar :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:39

Walzer schreef:
Helga, het is helemaal nog niet zeker hoor of ze gedekt wordt!! dat heeft daphne zeker gezegd?

joycexLynn12:
we willen wel heel erg graag een veulen van haar, ze heeft een topkarakter en kan geweldig lopen!
maar we zijn nog aan het twijfelen, je hebt kans dat het weer misgaat, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
dus het risico zouden we wel nemen, maar misschien gaan we eerst weer lekker aan het werk met haar.

dat lijkt me inderdaad heel erg! dan leeft het veulen, maar dan moet je het in laten slapen. dat is helemaal vreselijk!

Jaa dat had daphne gezegt! ;) want bianca wou heel graag een veulen van walzer

mariS_LOveUu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:17

meiss!
Je hebt inderdaad gedaan wat je kon, en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen.
Alle dromen zijn weg, en we hebben nooit van haar mogen genieten |( !
maar vergeten doen we ze nooit!.. (R.I.P lieve edelweiss)
X'liefs

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:31

Je hebt gedaan wat je kon. Je hebt eigenlijk meer gedaan dan je kon. J ehebt juist gehandelt.

Dat deze dingen gebeuren is gewoon onmenselijk. Dat je je zo verheugt op een veulentje en dat je dan iets doods aantreft.

Ik word er zelf al verdrietig om. Gecondoleerd, nog veel succes met het verwerken. Die beelden zul je moeilijk van je netvlies afkrijgen denk ik.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:41

montoya schreef:
pfff met een brok in mijn keel zeg ik sterkte . wat een mooi veulen zeg

sluit ik me bij aan, heel veel sterkte en jullie hebben het fantastisch gedaan

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:42

wat vreselijk zeg.. :(:)
heel veel sterkte, jullie hebben het super goed gedaan..
maar het mocht niet zozijn :(:)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:50

die foto's |( . Prachtig met dat bloemenkransje om.....
sterkte!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:51

waarschijnlijk word ze nog een keer gedekt maar we weten nog niet wanneer. ;)[/quote]

joycexLynn12:

dat lijkt me inderdaad heel erg! dan leeft het veulen, maar dan moet je het in laten slapen. dat is helemaal vreselijk![/quote]

Ja, dat veulentje heeft maar even geleefd.
De merrie had al meerdere veulens gehad waarbij het echt niet lukte.
De eerste keer dachten ze dat ze drachtig was, bleek niet zo te zijn maar ze was wel heel dik.
Het 2e veulen had dat met die ogen en het afgelopen veulen waren de longen niet van open gegaan en het had een scheve hals.
Zo zie je maar, met een veulen moet je heel veel geluk hebben..
Ik heb ook een merrie en zou er een veulen uit willen halen maar als ik jullie verhaal zo lees!
Soms heb je zoveel pech.. je gunt het niemand!
Je hebt aan de hand van de foto's een leuke merrie ja, en ik denk ook wel met een leuk karakter..
Van welke hengst kwam dit veulen, want het was een plaatje hoor!
Je mag er trots op zijn!
Ik zou, wat je al zei, eerst even weer aan het werk gaan.. zij moet het natuurlijk ook verwerken, haar baby is opeens weg gegaan!
Als de tijd weer een beetje komt kun je het altijd proberen, duimen voor je dat het lukt!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:59

Wat vreselijk om dit zelf mee te maken! ;(
Heel veel sterkte de komende tijd, het veulentje was immers ontzettend mooi :(:)