[IM] Dag lieve Bruno...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy01

Re: Dag lieve Bruno...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:38

Echt heel erg veel sterkte, heb ik al gezegd maar heb er verder geen woorden voor. Ik snap hoe je voelt, hij heeft op jou gewacht dat is dan 1 troost.

Gecondoleerd.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:12

veel sterkte!
dit jaar is er op de manege ook een paard gestorven ...
32 jaar is een mooie leeftijd!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:57

Bedankt voor de lieve reacties. :o
Quebelle, +4 ;)
We zijn net naar het dieren crematorium geweest en daar hebben we [**] weer opgehaald.
Toen ik weer in de auto zat begonnen de tranen toch weer even te stromen. ;(
Ik moet echt nogmaals vermelden dat de medewerkers van het crematorium echt super zijn, zo netjes en respectvol dat zij alles geregeld hebben! +:)+ Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt (en de mogelijkheid had). Nu heb ik mijn Bruuntje toch nog een beetje bij me. :)
Ik heb gevraagd of ik nog even rond mocht kijken in Roermond, dus ik ben ook bij de ovens enzo geweest. De medewerkers waren heel vriendelijk, totaal niet gehaast, en echt oprecht geïnteresseerd.

Ik heb het emmertje met de as op de kast hier gezet, met zijn naambordje en wat foto's en kaarsjes erom heen. Een soort gedenk altaartje dus.:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:40

@Iessie: mooi een altaartje voor Bruno! Ik hoop dat je hier veel troost en rust van hebt :(:) .

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:12

Ik zag je pb staan en dacht Leuk dat is lang geleden! Alleen toen ik de inhoud las moest ik toch wel even slikken.. Vond hem altijd een super leuk dier, zette ook nooit een stap verkeerd.. Weet nog wel dat je moeder je toen in de rolstoel de bult op moest duwen zodat je hem toch nog even kon zien ;)
Heel veel sterkte meisje, en als je wat kwijt wilt, je weet me te vinden :(:)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:08

Dankjewel, [**] was ook altijd super lief. :+:
Miranda, was dat toen ik mijn tenen had gebroken? Dat was toch in het basisschool-tijdperk, kan me er wel iets van herinneren geloof ik. :))

Vandaag is het een maand geleden dat hij stierf...wat gaat de tijd toch snel... :\ Ik zou zo graag nog een keertje naar hem toe willen en hem lekker knuffelen, maar dat gaat niet meer. Het is zo raar dat die lieve pony die ik 18 jaar bij me heb gehad er niet meer is...Y;(
Hij zit wel in mijn hart maar toch doet het nog pijn. Ik denk dat het ook altijd gevoelig zal blijven..hij hoorde echt bij de familie.

Het armbandje is nog niet binnen, ik ben benieuwd wanneer dat komt. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:11

Idd wat gaat het snel :(:) . Ik ben ook benieuwd naar je armbandje.
Onze eerste hond is al bijna zes jaar dood en daar kan ik nog steeds niet over praten zonder dat de tranen iig prikken.
Heb wel ontzettend mooie herinneringen net zoals jij aan Bruno vandaar: Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering :(:)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:25

Ik kom het armbandje dan wel laten zien. :)) En dan zet ik ook een foto in het topic. Ik ben echt zo benieuwd hoe het eruit ziet!
Ik heb die mevrouw ook gevraagd of dat ze de overgebleven haren mee terug wilt sturen. :o Ieder haartje is me dierbaar nu...Vind het zo lekker om er zo nu en dan aan te snuffelen (heb een pluk manen nog hier liggen), het ruikt echt nog naar [**]. :)

Ik zal binnenkort toch wel een belletje van Larissa krijgen als de dekens van Bruun schoon zijn (stonden op de lijst voor te wassen) en dan moet ik toch nog een keertje naar stal. :)

Bruuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:56

heel veel sterkte met dit grote verlies.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:44

Sterkte met je verlies, maar even een vraagje:
Wat weet je over het verleden van Bruno? Ik heb namelijk vroeger, zeker zo'n jaar of 18 geleden, een manegepony gekend op Manege Brakkestein in Nijmegen die dezelfde naam én aftekeningen op het hoofd had. Is na het stoppen van de manege-activiteiten (werd sjieke dressuurstal) verkocht aan Manege de Horst in Groesbeek maar van daaruit al na zo'n jaartje of wat de handel in verdwenen omdat Bruno wel eens geneigd was te 'proeven' aan te dicht voorbij lopende kinderen.
Zou toch frappant zijn als het diezelfde is. Ik hoop het, want vond het een toffe pony destijds, en dan weet ik dat ie het veel beter nog heeft gekregen bij jou.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:12

Jeej, wat een bijzondere pony. Veel sterkte!

Wij hebben onze hond toen ook laten cremeren en hebben het in een hele mooie urn laten doen. Echt super mooi en het geeft je echt nog het gevoel dat ze nog bij je is. Gaf echt een fijn gevoel.

Nogmaals veel sterkte allemaal!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 12:07

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. :+:

Knavia, ik weet zeker dat dit niet dezelfde [**] is. Zijn hele verleden is namelijk bekend. :)
[**] is uit een haflinger merrie geboren bij een handelaar hier in het dorp. Ik wandel nu nog regelmatig langs dit weiland en ''ken'' de handelaar ook. De veulens die hij vroeger niet verkocht kreeg gingen naar de slager.

Maar [**] had geluk en werd gekocht door onze buurman. Daar kwam hij in een weiland achter het huis te staan, samen met een andere pony. Mijn buurmeisjes (een jaar of 10 ouder dan ik) hebben er een aantal jaar op gereden en daarna toen ik groter werd ikzelf.

Ik was meer paardengek dan de buurmeiden want die hielden het na een tijdje voor gezien, de jongens waren blijkbaar leuker. ;)
Uiteindelijk verzorgde ik [**] helemaal alleen en heb ik hem ook gekregen. Hij is in zijn hele leven maar 3x verhuisd.
Mijn oma woont trouwens in groesbeek en manege de Horst heb ik ook lessen gereden. Wel toevallig hihi. :)

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:28

@Iessie: wat een mooie foto van Bruno!
Hoe gaat het nu met je?

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:09

Wat een pracht-leeftijd heeft je maatje bereikt! Maar dat neemt niet weg dat het afscheid nemen moeilijk is...
Mooi foto nog!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:50

Wat een mooi afscheid, daar zullen we velen van dromen! Sterkte met het verlies...

jetmexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:49

Heel veel sterkte!
Die band tussen jullie moet wel heel sterk zijn geweest!