[IM] Essie nu waren de wonderen helaas op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: Essie nu waren de wonderen helaas op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 01:36

Ilsiie schreef:
Frances, wat heb je het mooi kunnen verwoorden.. Ik zit hier met tranen in mijn ogen.. Je bent een krachtig persoon en ondanks het verdriet ben je zo liefdevol, zo dankbaar en zo positief nog..

Ik kan niet anders zijn dan dankbaar....alleen al als ik het zwarte monster elke dag zie ben ik Es dankbaar want zij heeft dat monster leven geschonken! en iedereen zou zo'n gouden paard als Es op zijn of haar pad moeten krijgen, ze heeft me zoveel gebracht en geleerd!

Mijn eerste tuigloze galopje tijdens een freestyle weekeind, dat gevoel dat ze me toen gaf. Mán al had de wereld vergaan had ik het niet gemerkt en dát gevoel kon juist Es als geen ander aan je geven.

Tuurlijk mis ik haar fysiek om me heen en was die lege stal de eerste dagen niet fijn om naar te kijken, maar Timber en ik redden het samen wel. Timber was na een paar dagen al weer de clown aan het uithangen en toen moest ik zooooooooo lachen Clown en ook herken ik toch veel Essie trekjes in mijn apekop (en hoe kan dat ook anders ze IS voor 50% haar moeder Knipoog )

Geloof ook niet dat Es het zou willen dat ik heel lang om haar zou treuren. Es was een paard van het no-nonsence type, getut liet ze toe maar die kop sprak dan boekdelen Clown .

Maar het is wel heel raar dat je ineens een kracht in jezelf kan vinden waarvan je niet eens wist dat je die had Bloos Ik zeg ook maar elke keer dat Essie een stukje van haar krachtige persoonlijkheid bij me heeft achtergelaten.....en naast mijn bed hangt een grote foto van haar samen met haar eerste veulie Bo. Samen kijken ze me elke dag aan als ik wakker wordt en voordat ik ga slapen.

En het scheelt gewoon ook dat mijn apekoppie voor veel afleiding zorgt! Die houdt me wel bezig Clown en tegenover haar is het ook niet eerlijk als ik maar blijf treuren om wat is geweest en niet kijk naar wat ik nog heb en wat komen gaat!

2008 was voor mij een jaar om snel te vergeten, maar 2009 zie ik vol vertrouwen tegemoed! Timber en ik gaan knallen dit jaar in alles wat we doen, al was het alleen maar om Essie trots op ons te laten zijn!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 06:49

wat een ontzettend rakend verhaal dit. Ik herken dit wel, ook mijn merrie is enkele weken geleden ingeslapen en waar ik dacht compleet in zak en as te zitten, kan ik op een of ander manier toch doorgaan. Wat een mooi dier is je paardje geweest, ik wens je ontzettend veel kracht en sterkte toe! Koester je herinneringen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:33

En er zijn ook van die dagen dat je de leegte ineens voelt.....ineens dat besef dat ze echt nooit meer terugkomt en dat voelt leeg.
Gelukkig houdt mijn apekoppie me aardig bezig dus dat geeft een hoop afleiding!

Ik heb nog steeds vrede met mijn besluit, en ben nog steeds dankbaar dat ik haar zo lang bij me heb mogen hebben. Ik kan haar loslaten, maar dat neemt niet weg dat ik haar op sommige dagen enorm mis.

Luv you Es Lovers

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:01

hey Frances, heel veel sterkte.
Weet precies wat je doormaakt nu heb hetzelfde afgelopen kerst gehad. Mijn merrie was net 23 jaar oud geworden.
Vind het heel mooi dat je zo mooie worden kan vinden.
Jullie gaan er een top jaar van maken.
Heel veel liefs en knuffels xxx KC

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:04

Wat een bijzonder verhaal. Nou meis..sterkte met dit verlies Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 23:09

En het grootste deel kan ik ook die kracht vinden, maar ineens breek je dan Verdrietig
Maar goed ik laat de tranen maar komen, ik mis haar gewoon verschrikkelijk alleen neem niet altijd de tijd om daar over na te denken. Dus nu zit ik weer even te janken.

Eigenlijk voor het eerst sinds het inslapen kan ik het even niet meer handelen en wil ik schreeuwen en gillen dat ik haar terug wil ondanks dat ik er vrede mee heb. Nog een keer haar even voelen, ruiken en aanraken......

Ergens mag ik van mezelf niet zo denken want ik heb haar losgelaten, het is niet eerlijk om aan haar te blijven hangen. Denken mag, maar niet aan haar blijven hangen. Ze is vrij van alle pijn en beperkingen van haar lijf en vrij om te gaan en staan waar ze wil. Ze hoeft niet bij ons te blijven, Timber en ik kunnen het samen (als ik tenminste in mijn kracht kan blijven staan).

Komend jaar moet gewoon een mooi jaar worden voor mij en Timber, dat moet gewoon!

Hoop dat ik morgen mijn kracht weer wat teruggevonden heb, maar nu laat ik de tranen maar gewoon komen. Dat lucht ook op.....

Pfff jij ook al KC, sterkte jij ook!

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:18

wat een bijzonder verhaal!
heel veel sterkte!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:06

I'm making flowers out of paper,
while darkness takes the afternoon.
I know that they won't last forever,
but real ones fade away too soon.

I still cry, sometimes when I remember you.
I still cry, sometimes when I hear your name.
I said goodbye and I know you're allright now,
but when the leaves start falling down, I still cry..

It's just that I recall september.
It's just that I still hear your song.
It's just I can't seem to remember,
forever more those days are gone.

But when the leaves start falling down, I still cry.....

Ilse de Lange, I still cry

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:13

och...essie....dank zij es hebben we kennis gemaakt met Timbers op het hoefbevangenheid topic....
wat was het een mooi paard!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:26

wat een mooi verhaal maar ook een erg verlies.
heel veel sterkte ermee

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:45

wat vreselijk om je paard na zoveel geprobeert te hebben toch nog in te moeten laten slapen, heb het zelf ook mee gemaakt een maand terug met ons veulen van 1, 5. slokdarm verstopping. kon het hart niet aan.
heel veel sterkte met het verlies

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:33

Nogmaals Frances, ik heb echt een diep respect voor je Lachen

3,5 jaar terug heb ik mijn eerste verzorgpony verloren en dat gevoel idd.. Ik had er vrede mee, maar nog één keer voelen, horen, zien, ruiken.. Dat gevoel, ik weet precies hoe het voelt..

Ik vind het mooi dat je zegt dat je niet aan haar mag blijven hangen.. En Essie is nu vrij, maar Ester zal het ook niet erg vinden nog bij jou en Timber te zijn tot de ergste randjes eraf zijn en jou kracht te geven het te verwerken en door te gaan..

Jij en Timber kunnen het samen, jullie hebben allebei de kracht en ik hoop dat jij weer snel die kracht vindt Lachen Maar ook de tranen horen bij die kracht; de kracht van de liefde en de kracht van het loslaten, want liefde is loslaten, en dat is wat jij voor je lieve Ester gedaan hebt!! Lachen

Ik wens je alle sterkte van de wereld en veel goeds voor dit nieuwe jaar.. Een nieuw jaar met nog zoveel nieuwe dagen, zoveel nieuwe kansen, zoveel dagen om met een glimlach of een traan (of allebei) aan Ester terug te denken, zoveel dagen om te genieten van je apekoppie en haar streken... En zoveel dagen om dat liefdevolle, krachtige en prachtige mens te blijven die je bent!!
Liefs

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:37

Jeetje wat een verhaal zeg...
Heel veel sterkte met het verlies van je mooie merrie. Ach gut

arlette5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:12

Kreeg er kippenvel van.
Wat mooi beschreven en wat kijk je er sterk tegenaan!
Ik hoop dat je het nog heel erg goed gaat krijgen met Timber, Es blijft in je hoofd en hart altijd bij je!:)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:54

Dank allemaal voor de lieve woorden.
Ik geniet met volle teugen van dat mooie cadeau wat Es hier bij me heeft achtergelaten. Ik herken veel van Es in Timber en sommige dingen vallen nu pas op of gaat ze nu pas doen.

Als ik Es stond te borstelen ging Es altijd mijn rug terugkrabben....Timber deed dat nooit en nu ineens wel. Zo zijn er nog meer dingetjes waardoor de herinnering aan Essie altijd levend zal blijven! Timber was alleen nog wel wat van slag want die was een paar dagen ernstig lastig en heeft een stalgenootje gebeten :oo. Maar met wat extra aandacht gaat dat ook allemaal wel over. Ze mist gewoon haar maatje om mee te klungelen als ze overdag buiten staan. Ze heeft nog geen speciaal maatje gevonden verder, de rest zijn gewoon haar kuddegenoten, maar dat speciale maatje is er niet meer.

Es is en was een wonderpaard en nu heb ik haar wonderschone dochter om mee verder te gaan, die mooie dochter die we samen ter wereld hebben zien komen.....hoe dankbaar en rijk kan een mens zich voelen.

Gisteren haar manen en staart gewassen zodat het schoon is om een ring te laten maken, dat is wel weer even raar en haar manen en staart roken nog gewoon naar Ester. Ik heb die geur even goed in me opgenomen...wat kan een mens genieten van paardenlucht ;).

Ze is er niet meer, maar zal altijd in mijn hart zitten!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:10

Wat een prachtig paard moet dit geweest zijn :(:)
En wat prachtig, hoe je het hebt verwoord,
ik zit hier echt met tranen in mijn ogen.
Heel veel sterkte bij het verlies van je paardje,
en mag je maar lang genieten van De dochter van je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:18

...sprakeloos...wauw...wat een verhaal! Prachtig...echt! Wat was Es een schitterend paard, de kracht, het verstand en de no-nonsense, t straalt van haar af! En met haar kids op de foto een écht mamapaard! Wauw! Ik herken veel in haar, zowel van de foto's als uit je verhaal!

Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriendin...fysiek. ;) Uit je verhaal blijkt wel dat ze áltijd bij je zal zijn. Geweldig. Zij bij haar ene kind, jij bij haar andere...en toch ook een beetje bij elkaar... Sterkte en héél veel geluk en succes met haar kind!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:25

wake_up schreef:
Wat een prachtig paard moet dit geweest zijn :(:)

Dat was het zeker! Een die voor mij een weg heeft vrijgemaakt, mij dingen heeft geleerd en gewoon een mooi wezen door te zijn wie ze was. Dat was ook haar "taak" de laatste jaren. Ze hoefde niks meer, alleen maar zijn en genieten van het leven, van wandelingetjes samen met mij en van haar mooie dochter.

@skippy1 een mama was ze ook, bij Bo haar eerste kind nog wat onhandig maar later altijd zorgen voor en niet alleen voor haar kids, ook voor mij. Tot op de laatste dag heeft ze nog dingen laten zien en mij dingen geleerd.....een belangrijke les die ze me nog heeft meegegeven is dat ik mezelf niet altijd moet wegcijferen.

De kracht die ze uitstraalde toen het moment daar was, die kracht die ze heeft achtergelaten in mijn hart. Tja een bijzonder once in a lifetime paard! Timber is ook geweldig maar op een hele andere manier en een heel ander niveau.

Je verwoord het trouwens mooi zij is nu bij Bo, ik bij Timber en toch zijn we allemaal nog samen, daar heb je gelijk in!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:16

Lieve Timbers,
Es was inderdaad een prachtig en sterk paard zeg. Wat hebben jullie veel meegemaakt! Het is voor mij toch speciaal om dit terug te lezen omdat ik "digitaal" toch mee heb geleefd met jullie perikelen. Ik denk dat je heel goed bezig bent :(:) . Toen mijn paard plotseling overleed huilde ik eigenlijk te weinig, wat overheerste was dankbaarheid voor alles wat hij mij gegeven heeft en gelukkig kon ik dat goed vasthouden. Maar soms dan was daar ineens een liedje dat over hem ging of herinneringen naar boven bracht en dan zat ik ineens in tranen achter het stuur van mijn auto. Maar ook dat voelt goed om gewoon te laten komen. Gelukkig had ook ik al een extra vriendje Whizard dat ook nog een paar weken bij mijn oude paard in de wei heeft mogen staan en die hem ook miste. Heel veel sterkte, jij komt er wel samen met je apekoppie en je weet het: ze zijn altijd bij jou in je hart, dat raak je nooit meer kwijt.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:28

wat heb je dat mooi geschreven valt niet mee om een paard te verliezen wat je zolang bij je hebt gehad!
sterkte ermee en je hebt haar dochter nog wat je aan ester zal herrinneren

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:37

Timbers, veel mooie woorden voor een bijzonder paard. Met tranen in m'n ogen lees ik je verhaal en ik wens je veel sterkte met dit verlies :(:)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:17

Heel veel sterkte. :(:)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:32

Wat een verhaal zeg...
En wat een wonderen, dat ze er steeds weer bovenop kwam.
Sterkte met het verlies van Esther.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:57

Frances ik zie nu je topic pas, heel veel sterkte. Essie was een superpaard en zo bestaat er maar een, hoewel Timbers volgens mij net zo'n bijzonder paardje is, maar wel op haar eigen manier.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:12

Frances, ik zie ook nu je topic pas. Ondanks dat ik het vast al vaak genoeg gezegd heb: heel veel sterkte. Wat een mooi verhaal, wat een bijzonder paard. Ik vind het zo dapper dat je haar uit liefde hebt laten gaan. Geniet van de mooie tijd die komen gaat met haar prachtige, lieve dochter!