heel veel sterkte de komende tijd meid. Ik weet hoe je je voelt. Het heeft tijd nodig maar hij is nu goed daarboven bij de rest van de paardjes. onwijs veel sterkte toegewenst!
Heel veel sterkte de komende tijd. Wat voel je je dan machteloos als je zo'n beslissing nemen moet. Ik heb het in maart ook meegemaakt bij mijn merrie. Ze brak op het land ook een been na een gekke bokkensprong. Ik heb met tranen in mijn ogen naar je foto gekeken. Die is heel mooi, voor zover dat kan natuurlijk.
Wat is het leven soms toch oneerlijk. Ik vind je heel erg dapper meid en je hebt alles gedaan wat je kon doen voor Pietje. Ik weet zeker dat Pietje heel trots op jou is en jouw nooit zal vergeten. Je was zo goed voor hem.
Ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen! Je hebt er niks aan maar heel veel sterkte meis. Je hebt de goede beslissing genomen hoe moeilijk die ook was. En je bent super sterk geweest, dat je bij hem ben gebleven. Nogmaals heel veel sterkte.
Nogmaals sterkte...ik had ook op onze stalsite gereageerd..maar zag hier op bokt ook je bericht staan. Wat oneerlijk! en juist nu je wilde verhuizen omdat je zo bang was dat "dit" kon gebeuren..gebeurdt het! Ook jou piet is nu een engelenpaard en ik hoop dat hij van merrie's houd want daar boven wacht een prachtig merrietje op 'm. Sterkte meis X
Met tranen in mijn ogen las ik dit. Ik weet wat je meemaakt en ik wens je ontzettend veel sterkte. Hij heeft nu geen pijn meer en voelt zich nu nog stoerder daar helemaal boven.
Lieve Esther, Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je prachtige paard, ik herkende zo veel in jouw berichten van mijn eigen paard dat ik het gevoel had dat we elkaar een beetje kende. Toen je mij afgelopen week dat afschuwelijke bericht via de pb stuurde, liepen de tranen mij al over de wangen, maar nu ik die foto van jullie samen zie, hou ik het weer niet droog. Heel, heel veel sterkte en kracht om dit enorme verlies te kunnen verwerken!
Ik heb geprobeerd te reageren vanochtend, maar er ging iets mis.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steunbetuigingen en lieve berichtjes. Het doet me erg goed ze te lezen.
Ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee. Mijn lieve prachtige paard. Zomaar weg. Je bent er 7 dagen per week een paar uur per dag. Je bent er dag en nacht mee bezig in je hoofd. En nu je lieve paardje wegvalt, dan kom je in zo'n "gat" terecht. Geen appeltje of komkommertje meer mee als je in de supermarkt loopt. Ik mis mijn Pitout ontzettend maar ook alles eromheen. Het stront scheppen, het tuig poetsen, de teugels in je handen, je mooie paard waar je op zit, en je vrienden en de gezelligheid op stal. Nu valt dat ineens allemaal weg, en zit je thuis op de bank. Als mensen mij ook vragen: zou je weer een ander paard willen hebben? Dan zeg ik: ja!
Niet om Mon Pitout te vervangen. Dat kan geeneens. Geen enkel paard kan mijn Pietje vervangen. Maar gewoon om weer bezig te zijn met alles waar ik zo dol op ben, om weer van die levensstyle te kunnen genieten en om mijn liefde en aandacht weer te kunnen geven aan het dier waar ik zo dol op ben: Het edele paard. Ik kan gewoon niet zonder paarden om me heen.
Helaas overleven wij vaak onze geliefde dieren. En weten we dat er een dag komt dat we afscheid moeten nemen van ze. De dag waarop kunnen we niet altijd uitkiezen, en bijna altijd komt het afscheid te vroeg en valt het heel erg zwaar.
Een schrale troost is dat ik bijna zeker weet dat Pitout het leuk heeft gehad in de tijd dat hij bij mij mocht zijn. En lekker heb mogen genieten van het echte paard zijn.
Lieve ts; heel veel sterkte in deze moeilijke periode, je hebt je verhaal heel mooi geschreven. Moest natuurlijk weer even ene traantje weg pinken. Heel veel sterkte nog maals, als je maar weet dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Diep Respect dat je niet egoistisch bent geweest!
Ik hoop dat je het een beetje aan het verwerken bent maar zo aan je laatste berichtje te lezen heb ik het idee dat dat wel zo is, aangezien je iig wel aan een nieuw paard denkt. Dat is een mini stapje in de goede richting en er zullen er nog veel gaan volgen. Ik weet precies hoe je je voelt en hoe moeilijk het te verwerken is omdat ik mijn paard op dezelfde manier verloren ben.
Wel vind ik het super knap van je dat je aan een nieuw paard denkt. Natuurlijk kan dat je paardje niet vervangen maar het zal je zeker helpen je verdriet te verwerken. Ik had eigenlijk ook vrij snel na de dood van mijn paard dat ik wel een nieuwe wilde. Alleen toen ik daadwerkelijk andere paarden ging kijken kreeg ik een ontzettend schuldgevoel en heb het toen ook erg moeilijk gehad. Toen mijn huidige paard goedgekeurd werd had ik een heel dubbel gevoel. Ik was blij dat ik een nieuw paard had maar voelde mij tegelijkertijd ook heel schuldig tegenover mijn vorige paard. Net alsof het een fiets is en je zomaar weer een andere koopt. Uiteindelijk ben ik blij dat ik snel een nieuw paard gekocht hebt en merkte ik ook dat het juist makkelijker voor mij was om het verlies van mijn vorige paard te verwerken. Ik probeer hier niet mee te zeggen dat je zo snel mogelijk een nieuwe moet kopen, maar als je op zoek gaat naar een nieuw paard en je krijgt ook een schuldgevoel of iets, probeer je daar dan over heen te zetten, het zal je uiteindelijk goed doen!
inderdaad aukelizzy. Dat gevoel heb ik ook erg naar mijn paard toe. Dat schuldgevoel. Als ik op marktplaats kijk naar de paarden rubriek voel ik me erg schuldig tegen over mijn paardje
Toen ik mijn paardje moest in laten slapen kreeg ik dit gedicht van een bokker...misschien vind jij het ook mooi!
"Don't Cry for the Horses"
Don't cry for the horses That life has set free A million white horses Forever to be Don't cry for the horses Now in God's hands As they dance and they prance To a heavenly band They were ours as a gift But never to keep As they close their eyes Forever to sleep Their spirits unbound On silver wings they fly A million white horses Against the blue sky Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved Manes and tails flowing They Gallop through time They were never yours They were never mine Don't cry for the horses They will be back someday When our time has come They will show us the way On silver wings they will lift us To the warmth of the sun When our life is over And eternity has begun We will jump on the sun And dance over the moon A Ballet of horses and riders on the winds to a heavenly tune Do you hear that soft wisper Close to your ear? Don't cry for the horses Love the ones that are here Don't cry for the horses Lift up your sad eyes Can't you see them As they fly by? A million white horses Free from living in pain Their spirits set free Until we ride again