[IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:14

Naam: Vinga
Geboortedatum: 24-05-2000
Overleden op: 13-05-2008
Oorzaak: aggressieve vorm van overhoef (artrose) in beide voorhoeven, ze had te veel pijn en kon niet meer staan
we hebben haar daarom in laten slapen Verdrietig

Afbeelding

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:17

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:41

Naam: Sayesinde's Tamarinde
Ras: Draver x Ned. Appaloosa
Geboorte datum: 06-05-96
Sterfte datum: 01-02-07
Reden overlijden: Zeer ernstige arthrose in voorknie als gevolg van OCD op 1 jarige leeftijd. Heb een paar maanden voor haar overlijden het hele verhaal van Tamarinde te horen gekregen van de vorige eigenaar (daar was ik erg blij mee, heb haar gekocht van een handelaar).

Tamarinde was mijn eerste eigen paard (E-pony). Ik heb met haar diverse takken van paardesport beoefend: western, endurance en dressuur. We konden overal leuk mee rijden. Het was een ontzettend eerlijke merrie, die gauw beledigd, maar ook erg lief was. Ik heb haar bijna 5 jaar gehad.

Dit is een foto van onze laatste westernwedstrijd die we in 2006 hebben gereden.
Afbeelding

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:45

Naam:Kashmir

Ras: KWPN edisonxpretendent

Geboortedatum:18-03-1992

Sterfdatum:28-08-2008

Karakter:Hij was 1.80m hoog en niet fijntjes gebouwd, maar wat een superkarakter!!
Je kon er onderdoor lopen, met em spelen, met em knuffelen, dressuur, springen, buitenrijden... erg veelzijdig paard met een enorme wilskracht en doorzettingsvermogen.
Hij is in de 10 jaar dat ik em heb nooit een volledig jaar gezond geweest, maar niks was em teveel, hij kwam overal bovenop.
We gingen voor elkaar door het vuur, vochten samen voor zijn leven.. hij en ik waren samen 1!!

Reden van overlijden:Hij had al leverbeschadiging, cornage, zware peesblessure, hartfalen en als laatste kreeg hij een naar binnen geslagen hoefzweer die naar boven trok en door een scheur van 5 cm eruit knapte.
Ik wilde hem leed en ellende in klinieken en in zijn stal besparen, zijn lever zou de medicatie waarschijnlijk niet aankunnen en Kas is een buitenpaard en de winter komt er weer aan.
Risico erbij was nog eens dat doordat in 2 dagen de ontsteking al naar buiten knapte bij de kroonrand zijn hoef zo zwak was dat de hele hoefwand los zou laten.
Vandaar de zeer moeilijke beslissing om hem te laten gaan.. mijn maatje voor het leven.

"giving up doesn't always mean you're weak, sometimes it means your strong enough to let it go"

Ik wilde niet egoïstisch zijn door hem te houden en op blijven lappen omdat ìk dat graag zou willen, maar koos ervoor hem voor altijd van zijn pijn te verlossen...

R.I.P. maatje van me! Ik mis je Vriendjes zijn?

Afbeelding

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:55

Ans schreef:

ik snap wat je voelt is ook erg om een paard te laten gaan waar je veel van houd
heb het zelf ook mee gemaakt heel veel sterkte veder

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 00:05

NaamChess
Ras KWPN (Gribaldi x Garanco)
Geboortedatum 17-04-2007
Sterfdatum† 29-08-08
Karakter
Chess was een ontzettend lieve jaarling, af en toe ontzettend dwars, maar daar was jong voor.
Heel lang heb ik haar niet mogen kennen, ze is maar 1 jaar en 4 maanden geworden.
Waarvan ze de afgelopen maanden in de opfok heeft gestaan.
Reden van overlijden
Chess is met haar rechter achterbeen in het lint blijven hangen, wat zeer waarschijlijk een strop om haar been heeft gemaakt.
We zijn er nog mee naar de kliniek gegaan, maar daar zagen ze het niet hoopvol in.
Er was ontzettend veel beschadigd, pezen waren door, zenuwen waren door.
Zouden we haar in leven laten zou ze tal van operaties moeten doorstaan waaronder ook huidtransplantaties. Ze zou dan zoveel pijn hebben, en dan nog met de vraag of het goed zou komen.
Dus is er besloten om haar in te laten slapen.

Het spijt me verschrikkelijk meisje, dat je niet ouder mocht worden, dat je niet meer van de wereld hebt mogen zien, dat we niet samen lekker mochten gaan werken over 2 jaar.
Maar nu heb je rust en nog belangrijker geen pijn meer, hoe moeilijk het ook is, het is goed zo.

Afbeelding

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:08

Naam van je paard; Heavy Metal
Geboortedatum 19/06/'07 en datum van overlijden; rond de 15/08/08

Heavy Metal was een BWP Hengstje die +- 8 maanden oud is geworden. Het was een knapperd, een lieverd maar een moeilijk ding soms die veel steigerde, te veel...

En zo gingen we hem eens vastzetten aan de muur naast zijn moeder. Nu dat was iet wat moeilijk dus heeft mijn peter hem mee op het gras genomen. En daar steigerde hij, maar niet zoals alle andere keren. Domweg valt hij achterover en er kwam een luide knap. Het geluid was echt KNAP en toen was het gebeurd. Hij is zelf nog recht geraakt maar het resultaat was afschuwelijk. Heel zijn linkerachterbeen sleepte hij over de grond, alsow het hewoon niet aan de rest van het lichaam hing. Er is iemand gekomen om te kijken of er iets gebroken was maar er was niets te zijn dus consulteerde hij een afgeknapte spier in het dijbeen. Weken gingen voorbij en daar lag Heavy op de grond. Heel de dag lag hij neer en neer en neer. En door zo lang neer te liggen kreeg Heavy een peesontsteking hij moest ergens op een roestige schroef ofzo gelegen hebben., of iets anders dat wisten we niet. Daardoor zag je een arme , zielig veulentje dat op amper 3 benen, half kon lopen. Een veulentje dat eens een prachtige sterke hengst was. De herinneringen dat ik naast hem lag te slapen in het groene gras doen me nog pijn, zeker als hij daar zo hulpeloos lag.
http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=P1010232.jpg Door altijd neer te liggen at hij ook minder, daardoor werd hij snel magerder.

http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=P1010223.jpg
Hier zie je het verschil
Maar er was hoop, de peesontsteking duurde lang maar het genas! Wij waren euforisch, omdat we meer hoop hadden. Maar snel ontwikkelde zich een ander probleem. Dus door deze val en het feit dat de spier was geknapt ging in zijn bil een hoop vocht verzamelen. De bil werd echter zo zwaar en vol dat het ergens openspatte waardoor het vocht eruit kwam.

http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=P1010020.jpg Gevoelige kijkers, misschien niet voor jullie ..
Hij moest bijgevoerd worden.
http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=P1010265.jpg

Maar er was hoop! Na de peesontsteking genas deze wonde in zijn bil plots heel snel. Zijn bil was erna ook veel dunner. Maar ik denk door dat hij vroeger zoveel neerlag, en dan dat, en dat hij een raar gevormde bouw kreeg.

Maar, wanneer het gras groen en fris werd, begon Heavy ook te herleven!
http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=BILD0283.jpg

En toen gebeurde er iets super, hij gallopeerde! Hij gebruikte zijn been als super lichte steun, alleen maar een tik maar hij gallopeerde!
http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=BILD0293.jpg
http://s132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/Veulen/?action=view&current=BILD0295.jpg

Heavy werd ouder en werd afgespeend. In de stal was hij rustig want hij wist dat hij niet veel kon doen. Wanneer hij terug buiten mocht kwam hij met zijn veulenvriendje Black op de wei te staan en ze beleefde veel avontuur.
http://i132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/_MG_5607.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q26/Paardj_Loesj/Beestjes/_MG_5707.jpg

Maar het mocht niet zijn. Na zo lang wachten, weken en weken en toen verbeterde echt niets meer. Wat kon je toch doen met een kreupel paard vanaf jongs af aan. M'n moeder heeft alles zelf nog eens gecheckt maar uiteindelijk hebben we hem laten inslapen. Ik was er niet bij, ik was toen bij mijn vader en ZONDER DAT IK HET WIST hebben ze hem dan in laten slapen. Ik heb nooit een echt vaarwel kunnen geven, ik heb alleen nog de plaats gezien waar het gras plat lag, waar hij heeft gelegen..

Afbeelding

Ik mis je knapperd x

SpecialG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:10

Jerry,
15-05-1991 tot 24-08-08

Ik sprong met hem en reed gewoon recreatief,
we hadden hem verkocht naar mensen in ons dorp.
Het meisje vond het rijden niet zo leuk en deed het weinig meer..
Hij kreeg nog wel steeds veel eten en werd dikker en dikker,
toen was die hoefbevangen en dat werd steeds erger,
dus hebben ze besloten om hem in te laten slapen..

zo jammer, vol energie en nog lang niet versleten.. ;(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:33

Naam: Lianne
Ras: KWPN ( Goodwill x Farn x Uppercut x Amor)
Geboortedatum: 28-02-1993
Sterfdatum:04-03-2008
Karakter:
Lianne was een ontzettend lief en mooi paard, maar ook ongelofelijk moeilijk en héél sensibel. Ik heb haar twee jaar gehad en in die twee jaar hebben we heel veel dieptepunten gehad wat betreft haar gezondheid. We bleven maar kwakkelen en nadat ik na anderhalf jaar dokteren haar eindelijk op kon gaan bouwen ging alles super en zag het er erg rooskleurig uit. Eind februari reed ik onze eerste wedstrijd en kwam terug met twee eerste plaatsen en twee winstpunten. Wat was ik trots op mijn knappe merrie, niet wetend dat dit een van mijn laatste dagen met haar samen waren. Ik mis haar nog steeds heel erg ondanks dat ik een nieuwe topper heb die erg veel aandacht vraagt. Deze merrie werd door iedereen als gek beschouwd maar ik kon lezen en schrijven met haar en was dan ook de enigste. Het was en is een heel speciaal paard voor mij en ik zal haar nooit vergeten!
Reden van overlijden: Ze is ingeslapen nadat ze haar been brak door een ongeluk op het land...

Afbeelding

[IM] Mijn mooie merrie, verloren door een beenbreuk.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:14

naam: malaura
sterfdatum: 23-09-08
ras: kwpn
karakter:
heel lief en betrouwbaar paard!
hier kun je meer over haar lezen:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1001417&p=40840814&hilit=malaura#p40840814
en een filmpje:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:08

Femke
06-07-07 - 14-07-07

Femke was het tweede veulentje van mijn verzorgpaard.
Aan het begin was ze nogal zwak en kon ze niet zelfstandig drinken.
Omdat ik dat weekend weg moest zou iemand mij op de hoogte houden.
Ik kreeg de dag erna een smsje dat het goed met haar ging en dat ze zelfstandig dronk.

De rest van de week ben ik elke dag gegaan, toen ze een paar dagen oud was ging ze zelfs met mama naar buiten toe.
Er leek niks ernstigs aan de hand totdat ik op een dag niet overdag ging maar s'avonds.
Het veulen was niet in de stal alleen mama stond er in.
De eigenaar vertelde mij dat ze overdag heel flauw was geworden en dat hij de dierenarts erbij had geroepen.
Het ging zo slecht dat Femke naar de kliniek moest.
Onderweg naar de kliniek is Femke gestorven.

Femke is acht dagen oud geworden, ze is gestorven aan een longontsteking en aan uitdroging.
Ook al kende ik haar nog maar kort in die paar dagen tijd heb ik haar leren kennen als een lief en betrouwbaar veulentje.

Paar uur oud
Afbeelding

Voor het eerst naar buiten met mama
Afbeelding

Sabiientjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:10

Naam: Nadja
Datum: Ze was 15 dat weet ik wel en is op 28-08-08 overleden
karakter: Nadja was een lief en betrouwbaar paard. Ik heb veel van haar geleerd en ze was echt mijn maatje. Ze vertrouwde niet iedereen en was best moeilijk. Het duurde een tijdje voor de klik er was. Maar toen die er was, waren we niet meer te schijden. Ze steunde me in de moeilijke tijden en heeft nog nooit iets fouts gedaan.
Reden van overlijden:
Een keer onder het rijden stapte mijn vriendin af en ik wou opstappen. Ze viel in een keer uit het niets aan en had me flink gegrepen. Dierenarts erbij etc. We kregen medicijnen omdat ze een ciste op dr eierstok had. Het werd erger en erger. Er was niks meer mee te beginnen en ze werd levensgevaarlijk. Na een paar weken hebben we besloten er een eind aan te laten maken. Het was moeilijk maar beter voor ons allemaal. Vooral voor haar. Ik weet dat ze ons niks aan wou doen maar niet anders kon door de pijn. Ze was mijn maatje en leerde me de dingen die ik nooit zal vergeten. Ze heeft nu dr rust gevonden zonder pijn.
Lieve kanjer, ik zal je nooit vergeten! iloveyou!(L)

Afbeelding
Meisje, ik zal je noooit vergeten. ikhouvanjevooraltijd! :*

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:18

Naam: Getway
Ras: KWPN
Geboortedatum: 10 april 1988
Sterfdatum: 18 januari 2008

Super paard eerste klas!
Kon lezen en schrijven met hem, en hebben zoveel van elkaar geleerd.
Was gek op springen, die dressuurpasjes vond hij maar niks en sprong nog wel eens uit de bak als ik hem losgooide, dan kwam hij helemaal vrolijk achter me aan gelopen :D
Mijn paard geweest voor 10 jaar lang.
Zoon van Adios, zijn opa was Legaat.

Uit handen gered van de vreselijke boer waar ik hem 10 jaar geleased heb.
Die wou hem naar de handel doen om er nog wat poen voor te vangen, maar hij was ziek, heel erg ziek.
Verkankerde maagwand en gaatjes in zijn spijsverteringskanaal... Hij kon niet meer, hij was op...
Heb hem 17 januari gekocht om hem te redden, en zo was hij toch 1 dag op papier van mij.
Maar voor mijn gevoel is hij dat 10 jaar geweest.
Op 18 januari hebben we hem naar de eeuwige weide laten gaan...
En mis hem nog elke dag.....!! |(

(het lukt me helaas met geen mogelijkheid een foto erbij te plaatsen via Img knop)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:20

- malle pino
- merrie
- welsh
- 25 jaar geworden
- snel - werklustig - lief

malle pino, ook wel pino genoemt, was de pony van mn zus
waar ik ook wel op reed, maar is helaas 6 december 2005
overleden. eerst stond ze ongeveer 20 jaar op de manege
van mn tante, en was ze van mijn twee nichten. mn zus wou
graag een pony, en toen hadden we pino van onze tante
gekocht, pino was een vlotte, werklustige pony, die ook heel
eigenwijs was! ik heb er ook wel op gereden, maar meestal
viel ik er af want ik had niet zoveel lef. 5 december kwam ik
thuis uit school en wou mijn surprise laten zien en mn cadeautjes,
want we hadden op school sinterklaas geviert. mn moeder keek al
niet zo blij en toen zei ze dat pino ziek was, ik begon te huilen en
rende naar buiten, naar haar stal! ze was helemaal vies en lag rustig
in het stro. het was een soort van koliek, maar lopen hielp niet, dus
wisten ook niet wat het was. toen is er wel iets van 4 keer een
dierenarts bij gekomen, en wou pino een prik geven, maar dat liet
pino niet toe, en begon te steigeren, dat kon ze nog net wel.
die avond van 5 december kwam onze buurman ineens met pino
aanlopen, en vroeg of dat onze pony was. pino was dus ontsnapt.
toen hebben we haar weer op stal gezet en een balk voor de staldeur
getimmert. die nacht van 5 op 6 december is pino overleden ;(
ze lag er heel mooi bij. helaas hebben we niet veel foto's van pino .

Afbeelding
zal je never nooit vergeten lieve pino !

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:26

Naam : Nunique wedstrijdnaam : Now or never
Datum : 2-2-95 - 9-8-08
Ras : Kwpn (ulft x joost)
Karakter : Nunique was een super lieve merrie van 13 jaar oud.
Je kon alles met haar doen, ze deed geen vlieg kwaad.
Vanbinnen zat alles niet meer goed bij haar, ze had veel koliekaanvallen gehad (2x zwaar geopereerd) en had een heftige peesblessure achter de rug.
Toch wilde ik haar graag hebben en helemaal opnieuw beginnen.
Alles verliep super, we pasten super bij elkaar.
Tot haar koliekaanval een einde aan haar leven maakte.
Nunique heeft na 5 uur lang vechten haar laatste spuit gehad en ik vredig ingeslapen.
Ze heeft ons aangekeken en met haar ogen verteld dat dit het beste was en dat ze ons bedankte voor alle mooie momenten samen.
We denken elke dag aan haar en hebben mooie herinneringen.
Zij was ons eerste paard en wij zullen haar nooit vergeten!

http://xxjoyceeeee.hyves.nl/album/33995 ... 16/0/Rk9P/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:44

Hoi,
Ik wil mijn paardje hier ook een plaats geven. :)

Naam: [naam]
Wedstrijdnaam: Golden Touch
Overleden: 20 december 2004, ze is twaalf geworden.

Een paard als mijn [naam] vind ik nooit weer!
Zij was mijn droompaard en we reden zonder zadel en een enkel halstertouwtje buiten, zelfs in rengalop.
[naam] was een heel gevoelig paard dat bij me kwam staan als ik verdriet had en we voelden elkaar precies aan.
[naam] heeft (onbewust?) haar leven voor mij gegeven.
Het was óf haar leven óf die van mij.
Ik heb een tijd geleden een filmpje voor haar gemaakt.

Lieve Gouden Merrie,
Jij zit voor altijd in mijn hart en ik hoop dat je aan de andere kant van dit leven op me wacht.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:29

naam: Chanel
geboorte datum: 27-06-2004
overlijd datum: 27-05-2009
karakter: Chanel was een super lief knuffel paard! het was een prachtig paardje waar ik uren naar kon kijken. Het was een vrolijk paard maar met dressuur niet het makkelijkste paard. springen en buiten rijden vond zij geweldig!

ze is overleden aan een gebroken hoefbeen. en daarbij heeft zij atrose gekregen helaas werd ze niet meer beter. en na een jaar dokteren en alles geprobeerd te hebben hebben we op 27 mei 2009 een beslissing genomen die de rest van mijn leven bij zal blijven we hebben haar in laten slapen het ging allemaal zo snel en het was zo mooi! het gebeurde op een weilandje en de zon scheen..

r.i.p mijn allerliefste meisje
slaap zacht moppie!

Jesketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:53

Ik ben van sommige verhalen
Sprakeloos.
Ik wens alle mensen die een paard of pony kwijtraken heel veel sterkte!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:59

15-06-2000 CHEYENNE 08-05-2009

appaloosa merrie met een super karakter
western recreatief gereden, deed alles,kon er alleen mee op stap zowel onder de man als met de trailer
heeft heel veel ongemakken gehad maar ze allemaal overleefd totdat..........

na een korte maar hevige ziekte periode is mijn allerliefste pony ingeslapen vanwege acute zeer hevige EMS
Insuline Resistentie
haar waardes waren 111,als je nagaat dat 10 gezond is en 20 al Resistend

haar hoefbeen was al aan het kantelen en ze heeft helaas 11 dagen in de kliniek met erge pijnen gestaan in een modderbad en met de hoogste dosis pijnstilling.
toen uiteindelijk de uitslag binnen was hebben we nog een half uurtje afscheid kunnen nemen en haar een appel en 2 scheppen meusli gegeven [ die ze al die dagen niet mocht ]en toen is ze ingeslapen
ik ben er de hele tijd bij geweest en heb haar zelf vast gehouden

CHEYENNE [ DUSTY ]

Afbeelding

ikaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:32

Lieve lieve Mirjam,

Las net vol ontzetting je berichtje dat je Cheyenne hebt moeten laten inslapen.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor je en ik hoop dat je je er een beetje doorheen kan slaan.

Ik wil je even zeggen dat wij erg met je meeleven en wens je heel veel sterkte!

Groetjes, Nathalie

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:54

ik wil hier ook graag mn kleine meisje een plaatsje geven.

het hele verhaal staat in mijn profiel.

Chuckie's Stable Inooka

Geboren 29/04/09
Overleden 15/05/09

Prachtig tinkermerrietje, mn droompje

Pap Chakotay en mam Qannick zijn beide mn bezit.

ik mis haar nog iedere dag ;(

Afbeelding

Tranen van verdriet vullen onze ogen
We kunnen het nog steeds niet geloven ...
Lief klein meisje , zo teer ,
Wat doet dit afscheid nemen zeer.
Wat blijft is de herrinering ,
Maar zeker weten we 1 ding.
Jij zal voortleven in ons hart ,
op een plekje voor jou apart.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:33

Ook ik wil nog een plaatsje geven voor lieve Odet.

Ik heb je lief

Odet is geboren op 9-7-1999

Ik heb haar gekregen toen ze een tijd van haar moeder af was en ben als 4 jarig meisje met haar opgegroeid. Alles wat Odet uiteindelijk kon en deed heb ik haar geleerd. Ik kon lezen en schrijven met haar en heb daardoor een van de mooiste tijden van mijn leven gehad. Ik reed met haar dressuur, buitenritten en een sprongetje op zijn tijd, daar waren we beiden voor in! Een kind van 3 zou je zonder zorgen op haar kunnen laten rijden, de goedzak! Op 1-3-2007, een regenachtige dag, vond ik haar in de wei toen ik terug kwam uit school... Onder de modder, geen enkele beweging.... ;(
Ze is gestorven aan een hevige koliekaanval die zij niet heeft kunnen overwinnen.

Afbeelding

Het gaat je goed meisje.
Je zit voor altijd in het
diepst van mijn hart achter
een deurtje met een heel
dik slot, waarvan ik de sleutel
heel goed heb verstopt
zodat jij er nooit meer weg
kan..... Ik mis je

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:02

Naam van je paard; Valentyn
Stalnaam: Jack (Captain Jack)
Geboortedatum: 25.03.2002
Overleden op : 02.04.2008
Iets over jack: Jack was een super vriendelijk en lief dier, zo eentje die in het boekje beschreven staat. Altijd even vrolijk en speels. Helaas was zijn leven niet altijd zo leuk! Hij heeft namelijk toen hij bij mij kwam zijn eerste breuk opgelopen in zijn kootbeen. deze kon herstelt worden en het zo helemaal goed komen! en dat lukte ook :D

Hij was super braaf ook met het reavalideren, ookal ging dit niet altijd even makkelijk! maar we waren er door heen en konden naar veel up's en down's weer gaan rijden.
Een fantastisch paard, maar vooral mijn beste vriend Y;(

Hoe is je paard overleden: Ergens eind maart kwam ik naar stal en haalde hem eruit. ik was hem aan het poetsen en zag dat zijn andere achterbeen wat dik was en vertrouwde het niet zo. Ik vertelde het aan mijn moeder en hebben gelijk de vee arts laten komen.

Hij was niet echt kreupel kreupel, hij liep namelijk gewoon zijn buigproefen weg. Niet helemaal zuiver maar niets ''ergs''. Omdat we het met zijn alle niet vertrouwde hebben we foto's laten maken in utrecht om eigenlijk te bevestigen dat er NIETS was.

Toen we de foto's zagen storten een wereld voor ons in. hij had artrose, weer een botbreuk (ongelovelijk dat hij dus nog kon draven en dergelijke) en onverklaar bare zwarte plekjes op zijn botten.

Het was over! Hij mocht nooit meer op de wei, nooit meer lekker zich zelf zijn en nooit meer zonder pijn staan. Dat was geen leven voor hem, voor geen enkel dier. ik heb hem daar nog lekker gepoets en zijn eten gegeven en heerlijk vertroeteld. Daarna in alle rust laten inslapen! |(
Het was beter zo! heb er nu nog steeds heel veel verdriet van!

In loveing memory, my dear jack
Afbeelding

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:22

jeetje tamara hier krijg ik echt kippevel van,wat vreselijk dat je hem moest laten gaan.ik wens hje erg veel sterkte groetjes heidi

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:14

Naam van je paard: Darling Boy
Stalnaam: Alladin, Adin, Boyke.
Geboortedatum: 28/03/1969
Overleden op : 19/07/2009

Iets over Alladin: Alladin is geboren op een stoeterij in limburg, onder de naam:"Darling-Boy". Hij heeft in zijn lange leven vele adressen gekend en heeft jaren dienst gedaan op manege Vermunt in Oudenbosch. Daarnaast was hij op 5 jarige leeftijd kampioen in de klasse D-Z springen. Meerder malen is hij dit geweest en ook Z-dressuur.

Op 19 januari 1989 kwam hij in mijn bezit, omdat ik mijn c-pony was ontgroeid... Van hem heb ik alles geleerd wat ik nu ken. Hij was geduldig(behalve met springen :D ) en dressuur had hij een broertje dood aan , maar wat was hij een geweldige leerpony. 20 jaar lang heb ik van hem mogen genieten, we zijn nog M geklasseerd geraakt, ondanks toen al zijn hoge leeftijd! Dat was alles, behalve aan hem te merken.......Mijn nichtjes hebben later op hem leren rijden en hij liep af en toe een mangelesje mee bij de gevorderden, de beginners durfde ik niet aan.Hoewel hij superlief was voor kleine kindjes en geen stap verkeerd zette. Maar je moest niet teveel je benen eraan leggen, want dan was hij weg ;)

Op 35 jarige leeftijd besloten mijn broer en ik dat het genoeg was voor hem en mocht hij lekker gaan genieten van zijn rust. Sharona deed af en toe nog met hem stappen en verder nam Marielle hem vaak mee het bos in om lekker te genieten aan de hand. En zo kabbelde en knabbelde Alladin verder, op zijn Seniores Priores(want kiezen
had hij niet meer :) )

Totdat:

Hoe is je paard overleden: Wij op zondagochtend een telefoontje van de staleigenaar kregen ;(
Alladin was vredig heengegaan in de wei, hij lag er rustig bij en heeft zijn oogjes gesloten om wakker te worden op de eeuwige groene weide. Waar hij nu weer naar hartelust rond gallopeerd en sprongetjes neem, die niet hoog genoeg voor hem zijn en waar hij heerlijk naar hartelust kan genieten, tot ons weerzien aan de andere kant......... Y;(

Alladin is 40 jaar geworden

Afbeelding

Heel veel dank aan mijn broer, waar ik destijds Alladin van heb gekregen