Dit gedicht heb ik ooit van iemand gehad Toen ik mijn pony verloor.. Een prachtig gedicht die erg belangrijk is voor mij.
Afscheid. Het moment van afscheid nemen is daar En van binnen voelt het raar Je kwam en won mijn hart Ook al hadden we een moeilijke start Veel lief en leed hebben wij gedeeld Zelf heel veel van jouw geleerd Hoe je het karakter van een paard waardeert Groot was je geduld voor mij Al maakt dat jouw niet altijd blij Toch heb je mij dat vertrouwen gegeven Daarom wil ik het goed doen met jouw leven Ook al weet ik dat ik je nu al mIs Geen ritter meer op jouw rug Ooh wat wil ik jouw graag terug Wat heb ik veel van jouw geleerd trouw beest En het is altijd mooi geweest Jij was het die me leerde hoe te rijden En om ongemakken te vermijden Nooit zal ik je vergeten met je grote trouw Je bent en blijft het eerst paard waar ik van hou Je mogen ogen en je zwart haren Zal ik altijd in me hart bewaren Slaap maar zacht mijn grote vriend Je hebt de rust met waarde verdiend!!
StippTwingo
Geplaatst: 13-12-11 22:38
Mijn paardje Babba is al iets meer als 2 jaar geleden overleden, maar ik plaats nu toch de 2 filmpjes die ik de afgelopen 2 jaar op de dag dat hij ons verlaten heeft gemaakt heb.
jUst_eVa
Geplaatst: 20-12-11 00:28
Deze is voor een vriendin van me van 2 jaar geleden. Ze is afgelopen vrijdag samen met een vriendin van dr omgekomen in een vreselijk ongeluk..
Manon
Een eeuwige leegte ontstond Toen jij je laatste adem uit blies..
Wat hield iedereen van jou Zo ineens, zo'n groot verlies..
Hoe kon dit nou gebeuren Zo ongelovelijk, en zo onterecht..
De hemel is een ster rijker Want je verloor dit oneerlijke gevecht..
en deze
De wind blijft harder waaien De klok tikt doelloos door..
De hemel huilt steeds regen Sinds ze haar gevecht verloor..
Niemand kan het beseffen En begrijpen evenmin..
Een groot oneerlijk gevecht Voor haar en voor dr vriendin..
Kaarsen zullen nu branden Voor Manouk en voor Manon..
Ze zijn een mooie herinnering Die helaas veel te vroeg begon..
wauw! allebei heel mooi, de 2e vind ik persoonlijk iets meer hebben! ondanks dat ze allebei veel gevoel hebben!
sterkte!!
antoinetje
Geplaatst: 25-03-12 16:58
Mijn mooie Major is bijna 2 weken geleden overleden. Ik heb een gedicht voor hem geschreven , ik hoop dat jullie het mooi vinden:
Major's poem'
It seems just like yesterday Since we first met It was a moment I never will forget
Bright eyes looked at me Pretty brown and cheecky blue It was for sure I wanted to spent this life with you
Beautiful years came and pasted by You growed ons us Time just seemed to fly
We hacked out and we had fun Enjoyed beach rides in the sun Giving me love and lot's of trust Spending time with you Was more that just a must
Now, again, it seems just yesterday That the angels came and took you away You looked at us and you were right It was time for you to go to the light
Losing you was always a fear Losing someone, that very dear We shared many tears, and there is no blame But life without you won't ever be the same
Now the happy memories stay They will be cherished every single day You gained a special place in our hearts And because of special love We'll never be apart
Dankje, gedicht kwam ook echt uit mijn tenen.. Het is over 1 uur en 3 kwartier 3 weken geleden dat hij is ingeslapen en ik hoop nog steeds dat ik wakker wordt uit een boze droom..
staan echt mooie gedichten tussen ik ga vanavond ook weer schrijven en zal morgen wat plaatsen.
nadimo1
Geplaatst: 27-04-12 10:46
Ik probeer wat troost te vinden bij alle mooie gedichten. Ik heb gisteren mijn bijna 34 jarige pony die altijd bij ons is gebleven moeten laten inslapen. (ben zelf 35 dus ben er mee opgegroeid) Ben kapot van verdriet maar het ging niet meer! En haar welzijn staat voorop! Ze is om ca. 16.45 uur ingeslapen en om 18.15 uur opgehaald door een medewerker van SHCN te Roermond. Op dit moment wordt ze gecremeerd. IK vind het vreselijk haar te moeten missen maar ik ben achteraf wel blij dat ik het op deze manier heb gedaan. Ze had het verdiend!! Heb haar een roos meegegeven met daaraan een foto van ons tijdens een wedstrijd (20 jaar geleden of zo) met de tekst: Lieve Tamara, mijn lieve voor jou is voor eeuwig! Ik hou van jou! Een hele dikke knuffel van mij.
Dat is zoo mooi liedje!! dat nummer hebben wij ook laten draaien op de crematie van m'n opa..
Sindy_osiora
Geplaatst: 04-05-12 19:40
Those we love, don't go away, they walk beside us every day. Unseen, unheard but always near, still missed, still loved and very dear.
Gwahir
Geplaatst: 05-05-12 11:34
antoinetje schreef:
Gwahir, heeeel mooi!
Thnx Vriendinnetje van mij schreef dat een keer op een kaartje voor mij toen ik in een dip zat, het herinnert me er aan dat het verdriet uiteindelijk weer minder zal worden
vevina
Geplaatst: 06-06-12 21:00
Elke keer weer zit ik de gedichten met tranen in mijn ogen te lezen Ik zou graag een mooi zinnetje willen voor mijn overleden paardje maar ik weet niet of ik het goed vertaal, kan iemand mij helpen hierbij?
Ik vergeet de tijden van ons samen nooit meer! I never remember the times of us together!