[IM] Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelon31

Re: Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:32

probeer het nog eens volgens mij heb ik het openbaar gemaakt. (duurt nog 3 min zie ik net)maar niet alles staat erin hoor kan je evt nog wel wat pben mocht je ze willen zien.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:42

Nou, jeetje...het is dus gebeurt vandaag.
Wat zal het zwaar zijn geweest voor jullie.
Maar ik kan net als alle andere mensen hier enkel en alleen maar zeggen, knap, dapper en moedig!!
Zo hoort de liefde voor een dier te zijn....niet onnodig laten lijden.
Jullie hebben jullie dierenhart op de juiste plaats hoor, daar bestaat geen twijfel over.
Ik hoop dat als het moment er voor mij ooit ook gaat komen dat ik hier een voorbeeld aan kan nemen, want ohhhhhh,het lijkt me zo onnoemelijk moeilijk.
Helion heeft het verdient om zulke goede baasje te hebben, hij zal jullie vanuit de eeuwigheid dankbaar zijn.
rest me jullie nog heel, heel veel sterkte toe te wensen met dit enorme verlies.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:50

ik wens jullie alsnog heel veel sterkte met verwerken van dit verdriet . ik denk nog steeds elke dag aan mijn lieve mystic en moet nog steeds huilen . ik heb heel veel baat bij dit nummer van marco borsato gehad . Het heet afscheid nemen bestaat niet . Dit draaide op de radio van de da zijn auto toen hij werd ingeslapen .

Afscheid nemen bestaat niet,
ik ga wel weg maar verlaat je niet .
Maar liefje moet geloven al doet het pijn.
Ik wil dat je me loslaat,
En dat je morgen weer verder gaat .
Maar als je eenzaam of bang bent, zal ik er zijn .
Kom als de wind die je voelt en de regen ,
Volg wat je doet als het licht van de maan .
Zoek me in alles dan kom je me tegen ,
Fluister mijn naam en ik kom er aan .
Zie wat onzichtbaar is ,
Wat je gelooft is waar.
Open je ogen maar.
En dan zal ik bij je zijn .
Alles wat jij moet doen is mij op mijn
woord geloven .
Afscheid nemen bestaat niet .
Kom als de wind die je voelt en de regen ,
volg wat je doet als het licht van de maan
zoek me in alles dan kom je me tegen
fluister mijn naam en ik kom eraan .
Kijk in de lucht.
Kijk naar de zee.
Waar je ook zult lopen ,
Ja, ik loop met je mee
Iedere stap en ieder moment,
waar je dan ook bent,
wat je ook doet,
waar je ook gaat,
Wanneer je me nodig hebt,
Fluister gewoon mijn naam
En ik kom eraan .
Afscheid nemen bestaat niet .

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:02

Bloos hallo Madelon

Ik lees dat alles nu achter de rug is , het is ook goed gegaan met Donna met het afscheid nemen
begrijp ik?

Je hebt een zware dag achter de rug , maar ik vind het ook heel byzonder wat je hebt gedaan Bloos

Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte ook morgen nog als jou Helion opgehaald wordt want pas dan is het definitief Huilen
Zo ervaarde ik het wel in ieder geval. Verdrietig

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 00:11

Ja het is zo raar dat hij nu daar nog ligt buiten onder zijn dekens. Stom he heb zijn waterdichte genomen voor het geval dat als het zou gaan regenen. Bloos Bloos

Ik moet alleen er niet te veel bij stil staan hoe het eruit zou zien als hij opgehaald word. zooo oneerbiedig vind ik het maar zoals ik al schreef en kon niet anders.
Vanavond had ik wel het idee dat er alleen nog een lichaam lag hoor. Hij was natuurlijk helemaal stijf geworden. Zo niet helion want die heb ik in al die jaren misschien 3x zien liggen en dat was eigenlijk een aantal maanden geleden toen hij zo slecht was. Bloos

Donna wilde vanavond geen afscheid meer nemen ze liep zijn kant op maar draaide uiteindelijk weer om. Het is wel goed denk ik voor haar. Ze is wel onrustig vond ik ze zal toch wel iets door hebben. Daar ga ik van uit..

Zo moeten we allemaal met ons verdriet leren omgaan. Huilen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:21

Dit is een einde, waar paarden alleen maar van kunnen dromen. Tussen degenen die zo ontzettend veel van hen houden, hen het aller aller aller beste van de wereld wensen , vredig en met respect. Tranen rollen over mijn wangen en ik hoop dat als ik ooit voor die keuze sta, ik net zo sterk kan zijn als jij en mijn paard dit einde kan en mag geven.

Chapeau Madelon, Chapeau... Ach gut

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:00

Die verhipte tranen, had me voor genomen voor het lezen ze niet te voelen. Maar kan niet anders als meeleven... Sterkte allemaal en super knap dat je het
zo hebt kunne aflsluiten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:17

Huilen het is iets waar we allemaal een keer voor komen te staan,en het is zoo moeilijk he...

het is zo zwaar die beslissing te nemen,maar aan de andere kant ook weer zo mooi,omdat je een dier van pijn kan verlossen.

het is allemaal zo liefdevol en rustig gegaan (helaas zijn de andere foto's niet te zien,mss even mijnalbum en dan die link die bovenaan in de adresbalk staat kopieren? ),helion heeft gewoon geweldige baasjes gehad.

en dat van die deken snap ik wel,toen mijn hond overleden was,hebben we haar mee naar huis genomen,en heb ik haar op de bak gelegd,ipv in de schuur... Bloos

heel veel sterkte met dit grote verlies Ach gut

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:29

Heel veel sterkte met dit verlies! Je hebt het juiste gedaan, en dat is je hart gevolgt!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:19

Nogmaals sterkte gewenst, heel mooi geschreven met alle gevolgen voor de lezer die nu een zakdoekje
nodig heeft......
Heliion heeft het denk ik zo fantastich gehad bij jouw en zijn verzorgster en heeft het getroffen met zo'n baas
die hem eerbiedig heeft laten gaan.........
Bij dieren kun je nog een beslissing nemen die verder lijden bespaard en het was goed zo.......

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:11

http://www.mijnalbum.nl/Album=LJNICB84

En nu is nu wel te zien?? De foto's van gister staan onderaan.

Heb een telefoontje gehad. Hij is nu echt weg Huilen Huilen
Het heeft me de hele nacht bezig gehouden. Heb slecht geslapen en het regende hier heel hard.
Arme Helion in de regen. Wel met regendeken maar toch bah Verdrietig

Ik moet over de verdere verwerking niet na denken maar eigenlijk vind het zo erg nu het achter de rug is. Zoiets verdiend je paard toch niet?? Ik ben daarom ook sterk aan het overwegen om voor Donna een soort spaarregeling af te sluiten bij een crematorium. Dan kan je elke maand wat sparen en als het zover is heb je het bedrag al bij elkaar gespaard. (moet het nog wel even jaren duren voor dat ze gaat Knipoog )
Ik geloof toch dat ik dat eigenlijk spijt heb van de Rendac maar er was echt geen andere oplossing. Financieel lukte het echt niet. Moet mij erbij neer leggen want het is niet anders.
Hoop dat hij het mij vergeeft dat hij zo weg gehaald is. bah

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:16

Probeer jezelf nu niet nog verder in de put te denken, door deze laatste gang naar de .....
Je hebt je paard genoeg bespaard en zie het als een omhulsel en niet meer je paard.
De ziel vertrekt snel is mij eens door iemand uitgelegt en daar hou ik me maar aan vast, anders
wordt je helemaal gek van jezelf en dat is niet de bedoeling. Ben niet gelovig, maar vindt dit een mooie gedachte..........

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:19

Hoi Madelon,

Ik geloof echt niet dat Heli je dat kwalijk zal nemen. Het is zn lichaam, het omhulsel, wat zo is meegenomen Ach gut
Hij is in je hart en dat is veel belangrijker.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:33

Madelon, meid maak je alsjeblieft niet druk over de afhandeling verder, je hebt een zware dag achter de rug en alles moet nog een plaats krijgen. Je hebt het echt heel goed geregeld allemaal, geen spijt krijgen hiervan. Hoe hij is ingeslapen is belangrijker voor Helion geweest dan wat er met zijn lichaam gebeurt als hij al dood is... voor jou is het wellicht een vervelende gedachte. Ik denk ook niet dat het voor de verwerking beter zal zijn als je je paard kan laten cremeren of begraven....

adelon, ik heb de foto's bekeken en jij kan trots terug kijken zeg! Wat een paard.. die foto's als sinterklaaspaard, fantastisch! en trouwpaard! Helion was van alle markten thuis Lachen die gaat een warm plekje in je hart bezet houden (en die van je dochter natuurlijk).. ik kan niet anders zeggen dat ik alle paarden een net zo waardig afscheid zou toewensen zoals jullie dat hebben gedaan voor Helion......

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

Madelon, hetgeen is weggehaald is het omhulsel van een energie, die energie verlaat het lichaam zodra het overlijd. Dat lichaam voelt niets meer. En Helion zal jou, na dit zeer respectvolle overlijden tussen alle mensen waar ie van hield, absoluut niks kwalijk nemen!

Kan het me ergens wel voorstellen hoor dat je het zo voelt omdat je nu geen keuze kon maken. Maar voor het lichaam maakt het niets uit, ik vind zelf de manier van overlijden veel belangrijker om afscheid te nemen. Misschien heb je hier wat houvast aan?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:57

Jeeee ... vind het zo erg voor jullie ....en leef erg mee!
Maar zoals jij het hebt gedaan, dat is echt van je paard houden. Durven te kiezen voor wat goed is voor hem. Maar wat zal je hem missen ... Ach gut

Zelf heb ik zowel een heel oud paard en eentje ook met hko 3/4, dus ook voor mij zal die keuze ooit komen (voor de oudste heb ik al een paar keer op het punt gestaan, zelfs een paar maanden geleden nog toen ze ineens erg ziek was). Houd me net als jij voor dat je paard een fijn leven moet hebben en moet kunnen bewegen, dat is je enige houvast bij zo'n keuze, want als je op je gevoel en je liefde voor je paard moet afgaan, kun je hem nooit laten gaan ....

Ik wens jullie erg veel sterkte en vind het moedig dat je beschreven hebt hoe jullie laatste dagen waren. Met belangstelling ook gelezen omdat me dat enig houvast geeft voor wat er ooit komen gaat. Mooi ook dat je je andere paard afscheid hebt laten nemen, dat is blijkbaar erg belangrijk.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

Huilen Hoi

Heb ook even je foto's bekeken , wat leuk dat helion sinterklaas paard is geweest ,hij was echt een kanjer van een Americo zo te zien.

Bloos En die strand foto's prachtig , wat een mooie herinneringen.
Huilen Huilen Alleen ja die laatste foto's wel mooi dat je ze hebt gemaakt , maar ik krijg er een brok van in mijn keel , doet me zo denken aan vorig jaar 27 augustus is het voor mij een jaar geleden Huilen , maar is nog steeds vers .

Ik ben het met de rest eens je moet je niet gek maken met wat er met het lichaam gebeurt hoor.
Je hebt hem toch inderdaad een waardig afscheid gegeven Bloos Is moeilijk weet er alles van, maar zet dat van je af senk aan AL de goede dingen die voor hem hebt gedaan Bloos

Is jou veearts Gerard de S. Hij is nl ook bij mij geweest fijne man Bloos

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:35

Mooie foto's en van de laatste foto's schiet ik ook vol.

En zoals iedereen al zegt, stoppen met nadenken over "had ik niet beter..".
Toen ik van Bert afscheid heb genomen heb ik dit van zijn hele lichaam gedaan, alles nog even aangeraakt, lang bij zijn hoofd gezeten. Maar ik kon in zijn oog zien dat Bert zelf weg was, het is echt alleen het lichaam.

Mijn afscheidsplek was verre van ideaal, hem achter moeten laten in een koelcel op de Uithof was vreselijk, maar in het groene gras zou het net zo moeilijk zijn geweest. Het is gewoon moeilijk, hoe en waar dan ook. Ik heb daar van mezelf gewoon niet over na mogen denken. Het was alleen zijn lichaam nog.
Bij de Uithof zullen ook vast mooiere mogelijkheden van ophalen zijn geweest, maar na zijn ziekte en de operatie had ik ook het extra geld niet meer. Ik heb er ook niet naar geinformeerd en mijn hersenspinsels heel gauw afgekapt.

Het is goed zo, je hebt altijd het beste met hem voor gehad en dat weet Helion echt wel!!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:46

pff ben ook zo,n zemelaar hoor zou ook denken nu ligt ie daar nat te worden Bloos . maar het is idd beter om er niet te ver over na te denken Huilen .(makkelijker gezegd dan gedaan) Ach gut

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:27

*edit: aan de foto's te zien.. heb ik verkeerd advies gegeven wat betreft het laten kijken van je andere paard..

Heel veel sterkte met dit verlies.. het is vreselijk.. En wat betreft Rendac.. soms kan je niet anders.. Hetgene wat je paard zich als laatste kan herinneren zijn die lekkere speculaas koekjes...

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:21

Hoe bedoel je dat Geeske? Ik heb het ook op film staan en als je ziet hoe de aanloop ernaar toe is is toch heel bijzonder. Wel er naar toe....toch maar niet ...wat doet hij daar. Zal hem uploaden dan kan je zien (als je dat wilt hoe ze reageerde).
Ik ben blij dat ze afscheid heeft kunnen nemen. Gisteravond had ze die behoeft niet meer en wilde niet meer naar hem toe. Ach gut

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:16

Madelon, ik kom hier gauw even langs om je ontzettend veel sterkte te wensen voor de komende tijd Ach gut
Je hebt een moedige beslissing genomen en alles gedaan wat je kon doen voor Helion. Dankzij jou heeft hij nog een mooie oude dag gehad en ik weet zeker dat hij (in elk geval tot hij pijn kreeg) heel erg gelukkig is geweest bij je.

Helaas kan ik het nog niet opbrengen om er heel uitvoering over te praten en ik heb dit topic ook niet helemaal doorgelezen, dat komt later nog wel. Op dit moment doe ik eigenlijk weinig anders dan stom voor me uit kijken, da's blijkbaar mijn aparte manier om met het verlies om te gaan.

Ik heb hier nog een aantal mooie foto's van Helion, waarvan deze wel het meest typerend is voor zijn jongere jaren. Deze is voor jou Madelon.....

Afbeelding

Nogmaals heel veel sterkte, en we spreken elkaar snel Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:48

Ik heb je foto's bekeken, zn lieve koppie, wat ligt hij er vredig bij. Ook bij mij schieten tranen in mn ogen, mijn maatje lag er 3 maanden geleden ook zo bij... ik weet hoe je verdriet voelt, maar je hebt een eerlijk besluit gemaakt tegenover hem, vergeet dat nooit!

Sterkte met dit verlies, neem de tijd om het te verwerken en praat veel, huil wanneer je wilt en krop niets op.

Sterkte!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:54

wat een prachtpaard zeg je hebt gedaan wat je kon heel veel sterkte met het verlies

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:56

Dank je mo...,had de foto's al een keer van je gehad. Echt sportpaard he!!! Knipoog