[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:11

In laten slapen!
Heb de moeder van mijn ruin in moeten laten slapen, ze had hele erge koliek en in de kliniek hebben we besloten haar in te laten slapen.
Maar ook als we om een andere reden afscheidt hadden moeten nemen had ik haar in laten slapen, een paard wat je al jaren hebt en waar je zoveel mee hebt gedeeld, breng je toch niet naar de slager?
Je wilt toch niet dat het laatste wat ze ruikt het bloed en de dood van andere dieren is?
Stel je de paniek eens voor als je paard uit de vrachtwagen of de trailer komt en ze ruikt het bloed en de dood!

Nee dat wil ik een dier waar ik van heb gehouden niet aandoen, die mag van mij rustig inslapen, en dat prijskaartje wat er aan hangt heb ik er graag voor over.

Ben er destijds zowel bij mijn kat als bij mijn paard bijgebleven, en hoe erg het ook was en hoeveel pijn het me ook deed, ik wilde ook dat laatste afscheidt met ze delen, dat was ik aan ze verplicht vond ik.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:24

Mijn merrie heb ik laten inslapen in de kliniek in Emmeloord.
Heb haar in een speciale box gezet, waar ze gelijk ging liggen.
Kon alleen en zolang ik wilde afscheid van haar nemen, toen de veearts kwam ging ze jammer genoeg weer staan.
Ze kreeg een narcose injectie (zware) ze begon te wankelen en viel om, dat was een naar gezicht maar volgens mij was ze op het moment van omvallen al in slaap.
Heb toen nog een tijdje bij haar gezeten en toen kreeg ze de definitieve injectie en was het over en uit
Heb nog even bij haar gezeten en een pluk uit haar staart geknipt als aandenken.
Daarna zijn we weggegaan, zij zorgen daar er verder voor dat ze wordt afgevoerd.
Vond het voor mijn gevoel wel naar dat ik haar daar achter liet, maar aan de andere kant ze was dood het enige wat er lag was nog haar lichaam, en ik was eigenlijk ook wel blij dat ik niet hoefde te zien dat ze zou worden opgehaald.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:25

T is natuurlijk allebei moord zowel inslapen als naar de slachtbrengen maar inlaten slapen is in mijn ogen een vriendelijkere manier voor jezelf en je paard Knipoog

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:10

Ik denk dat we hem laten inslapen, mocht het zover komen. Ik heb het er al met de dierenarts over gahad of het nog mogelijk was om mem eventueel nog even op het land te zetten met pijnstillers. Toen kon hij dat wel begrijpen maar hij zei we moeten nu niet te ver op de zaken vooruit lopen. Heb het vandaag aan de andere verzorgster uit moeten leggen. Ik wacht dinsdag af, en misschien dat daar ook weer niets uitkomt en dan gaan ze met gewrichtsvloeistof beginnen en dan zijn we weer 2 maanden boxrust zoet en als dat niet werkt dan gaan ze weer iets anders proberen. Aan de ene kant hoop ik dat er dinsdag iets uitkomt, het maakt mij op het moment niet uit wat. Dan weten we in ieder gaval wat het is. Dat paard heeft op het moment zoveel pijn. Hij loopt in stap al stokkreupel. Ik maak de beslissingen niet, dat doet de eigenaar maar hij houdt wel heel veel rekening met ons en onze wensen. Ik heb liever dat hij ingeslapen wordt. Dat gezeul naar de dierenarts ( is maar iets van 7 minuten met de trailer) vind ik al verschikkelijk met een paard met zoveel pijn. Laat staan dan nog naar het slachthuis Waarvan de dichtsbijzijnde minimaal 45 minuten van ons vandaan is+ dat hij dan niet verdoofd mag worden. Hij wil ook niet graag met andere mensen meelopen.
Gisteren bij de dierenarts moest er iemand met hem voordraven, toen wou hij niet met hem mee van mijn weglopen. Met veel tegenstribbelen liep hij toen wel mee, hij wou niet draven. Toen hij terug moest lopen ging hij met bokkesprongen en al met een rotgang op ons af. Hij is zo lief vooral voor een hengst van 5. Ik ben nu al zenuwachtig voor dinsdag. Nooitgedacht dat ik zo gek zou zijn op een ander paard dan Devil. Ik heb in December een ongeluk gehad met een anderpaard, ook een hengst van 5 en die werd aangereden en brak zijn been. Hij is na 3 uur met een gebroken been te hebben gestaan pas ingeslapen. Toen durfde ik niet meer op een ander paard te rijden. Totdat ik in februari/ maart op buck stapte. Ben zelfs weer op hem naar buiten gegaan. dat durfde ik toen alleen nog op Devil.
Zelfs de eigenaar zei gisteren dat, dat paard zo gek is op mij. Als ik afstap, dan draait hij zijn hoofd naar me toe en begint hij zachtjes te hinniken. Ik ben de enige waar hij zo naar toe trekt. Zelfs met zijn eigenaar heeft hij niet zo'n band. Heerlijk paard.
Nou ja sorry voor mijn lange persoonlijke verhalen maar ik moet het even ergens kwijt. Ik zit nu weer te huilen voor mijn pc. Het idee al dat hij er binnenkort niet meer is Verdrietig . Huilen . Ik kan op het moment ookgeen opdrachten voor school maken. daar staat mijn hoofd niet naar.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:11

Jeetje Ilse Ach gut

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:31

ik zou hem nooit naar de slager brengen, het schijnt dat het paard voelt hoe de pin door zijn hoofd gaat, Knipoog En ik vind het een leguber idee.. Dat je mischien zelf 1 paar weken later een frikandel van je eigen paard bent aan het eten,, Nee sorry, nooit zou ik dat over mijn hart krijge

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:34

ik zou mn pony liever in laten slapen dan naar de slager. Ik vind het voor mezelf fijner als hij niet naar de slager gaat.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:46

jillxnena schreef:
ik zou hem nooit naar de slager brengen, het schijnt dat het paard voelt hoe de pin door zijn hoofd gaat, Knipoog En ik vind het een leguber idee.. Dat je mischien zelf 1 paar weken later een frikandel van je eigen paard bent aan het eten,, Nee sorry, nooit zou ik dat over mijn hart krijge

het paard voelt ook hoe de vloeistof het lichaam in gaat en de spieren verslappen.
dus bij deide manieren voelt het paard het .

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:47

inlatenslapen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:48

Gatver! Het idee dat misschien je eigen paard op je bord ligt in een frikandel.. ik zou mijn paard gewoon in laten slapen hoor.. Echt zielig.. de slacht Boos!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:15

Oud topic en de laatste reacties voegen niet veel meer toe. Daarom een slotje.