[IM] Tjody en Satour zijn dood.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Tjody en Satour zijn dood.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:06

Dat is ook mijn vraag (of heb ik er overheen gelezen?)

Hoe hebben ze het binnengekregen, en dan nog wel allebei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:21

Het staat allemaal in t topic...kwestie van doorlezen. Knipoog

Moet nog heel vaak aan jullie denken...nogmaals heel veel sterkte...blijft onwerkelijk en vreselijk! Ach gut

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:30

Ja dat dacht ik al.. ik dacht misschien kan iemand het even nogmaals vertellen want om nou 41 pagina's door te gaan lezen...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 12:31

als je op de posts zoekt van mij of monique kun je het zo nalezen scheelt weer zoeken, even op profiel klikken en berichten gebruiker aanklikken. We hebben ff geen puf meer om het wéér te gaan herhalen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:32

Vippie schreef:
De technische recherche is vandaag geweest en die gaan toch uit van een taxus vergiftiging. Dat de besjes zo naar binnen zijn geslikt en pas door het avondvoer wat ze aten open zijn geknapt en dat de dood direct is ingetreden. Er zijn nog een paar takken naar het lab gestuurd en de Patoloog is verzocht om nogmaals goed naar taxus aanwijzingen te zoeken in de maaginhoud.
We hadden zelf ook al zo'n idee dus dit geeft veel rust. Hoe pijnlijk het verlies ook, die kliko's van ons had gewoon met hun giegel van die struik af moeten blijven (maar het kan ook zijn dat de ene door de besjes erin is gebleven en de ander door de stress van de doodsstrijd in de box ernaast erin is gebleven). Het ligt nu dus weer in de handen van de patoloog en zo blijven we heen en weer geslingerd worden.

De struik is iig vanmiddag al ritueel uitgespit en in mootjes gehakt en die gaan we komend weekend met zn allen ritueel verbranden.

Het sporenonderzoek van de politie gaat maanden duren dus de stal is nu weer vrijgegeven en kunnen we rustig aan gaan verwerken en beetje opruimen als we er aan toe zijn.

Kwade opzet is iig van de baan wat ons betreft.

PS: en dat de patoloog zo op het eerste oog niks heeft gevonden op dat ene naaldje na zou goed kunnen omdat de zaadjes van de besjes heel klein zijn en makkelijk in het voer verdwijnen. Maar ze gaan dat nu dus verder gerichter onderzoeken ook op gifstoffen. Hopelijk hebben we daar volgende week de uitslag van.

Knipoog

voor iedereen die geen zin heeft om terug te lezen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 12:33

Thanx El Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:34

alstu Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:36

fijn te lezen dat het geen opzet is meiden.. dat is toch wel beter..

heel veel sterkte nog verder met alles Ach gut

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:47

Ik had dat al gelezen.

Als ik het goed begrijp stond er dus een struik dusdanig dichtbij de wei dat de paardjes ervan konden eten.
Dat je daar toch op deze manier achter moet komen.... heel erg.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:49

De hoeveelheid info in dit topic is duizelingwekkend ... Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat die struik in iemands anders tuin en een stuk verderop stond... Bloos

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:51

Heb het allemaal gelezen wat verschrikkelijk voor jullie.
Ik wete het het zijn maar woorden, maar ik wens jullie
ontzettend veel sterkte toe! Vergeet jouw paardje nooit
Hij zal jou ook nooit meer vergeten...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:49

Citaat:
De technische recherche is vandaag geweest en die gaan toch uit van een taxus vergiftiging. Dat de besjes zo naar binnen zijn geslikt en pas door het avondvoer wat ze aten open zijn geknapt en dat de dood direct is ingetreden. Er zijn nog een paar takken naar het lab gestuurd en de Patoloog is verzocht om nogmaals goed naar taxus aanwijzingen te zoeken in de maaginhoud.

Ik vraag me af - als de besjes van taxus NIET giftig zijn (stond ergens in dit forum ) en de pitten wel giftig zijn NADAT ze gemalen zijn; en als de bessen geknapt zijn (lees hier boven in citaat) betekent niet dat paarden de pitten hebben doorgekauwd.
Pitten van taxus- zoals ergens in dit forum te lezen was - zijn niet giftig totdat ze gekauwd zijn (gemalen).
Heel raar, verwarde informatie..

Verder is mij van alle informatie hier niet duidelijk hoe ver stond het struik van de weide en dus - hoe is het mogelijk dat de paardjes zo makkelijk aan de takken van taxus konden komen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:51

Citaat:
Verder is mij van alle informatie hier niet duidelijk hoe ver stond het struik van de weide en dus - hoe is het mogelijk dat de paardjes zo makkelijk aan de takken van taxus konden komen.

Dat bedoelde ik in mijn post eigenlijk ook al te zeggen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:46

jirina schreef:
Citaat:

Ik vraag me af - als de besjes van taxus NIET giftig zijn (stond ergens in dit forum ) en de pitten wel giftig zijn NADAT ze gemalen zijn; en als de bessen geknapt zijn (lees hier boven in citaat) betekent niet dat paarden de pitten hebben doorgekauwd.
Pitten van taxus- zoals ergens in dit forum te lezen was - zijn niet giftig totdat ze gekauwd zijn (gemalen).
Heel raar, verwarde informatie..

diepe zucht.... nogmaals lees onze posten en alle info wordt duidelijk. De struik stond naast de bak en niet naast een wei ofzo, in de tuin van de bewoners die grenst aan de bak. Niemand heeft de plant als zodanig herkent anders had hij er niet gestaan.

De patholoog is nog steeds bezig met onderzoek dus vooralsnog zijn de vermoedens over de besjes en de zaden nog geen absolute waarheid. Overigens tast maagzuur ook de wand van het zaadje aan dus malen/kauwen is niet nodig.

laten we niet op de zaken vooruit gaan lopen en gewoon het verslag van de patholoog afwachten. Als er nieuws is melden we dat vanzelf wel weer. Dus stop tot die tijd met vermoedens, giswerk enz enz, hier schiet niemand iets mee op en wij al helemaal niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:52

Ik snap best dat dit allemaal vreselijk moeilijk is voor jullie. Ik zou zelf niet weten hoe hiermee om te gaan...

Maar om op iedere post die vanuit oprechte interesse wordt gepost zo'n beetje geirriteerd te reageren... we leven alleen maar met jullie mee.

Laten jullie de officiele doodsoorzaak ook via VN weten?

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:57

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat mensen niet goed lezen! Ik kan de reactie van Vippie dan ook goed begrijpen! Als iedereen zomaar iets gaat roepen zonder eerst even de feiten na te gaan wordt het een verwarrend verhaal!

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:06

ik ben er een beetje heel erg laat bij,
Maar wat erg zeg! verschrikkelijk!
Heel veel sterkte Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:16

Ik begrijp de reactie van de eigenaren ook heel goed !!!
Het is al moeilijk genoeg en als er dan mensen zijn die zomaar wat rond gaan roepen zonder zich in te lezen kan ik me de irritatie voorstellen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:22

Op verzoek van Vippie een slotje. Alles is onderhand wel gezegd wat er moest worden, er worden steeds dezelfde vragen gesteld die voortkomen uit onzorgvuldig lezen. Dit is erg moeilijk voor de betrokkenen.

Zodra Vippie of MoniqueBosch meer weten zullen ze zelf een update plaatsen Lachen