[IM] slachten ,gaat dat er altijd zo aan toe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: slachten ,gaat dat er altijd zo aan toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:17

Wat een reacties nog zeg steeds op het topic,bedankt.Inmiddels gaat hetw el weer goed met me hoor,ik denk er niet meer in.Mijn vriendin had de verzekering bericht over hoe het ging,en de slachter heeft contact met me opgenomen gister,om het te bespreken. Hij bood paar maar zijn excuses aan,voor het feit dat ik het zo naar vond.Hem gezegt dat ik ook wel begrijp dat het zijn werk is,maar voor mensen rot is te zien hoe die paarden daar hangen.Daar was ik gewoon van geschrokken.Maar nogmaals bedankt allemaal

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:26

en dat vind ik dan een keurige reactie van die man OK dan!

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:36

Ik zou mijn pony noooit naar de slacht doen! ik zou er niet tegen kunnen om al die vellen er te zien hangen en bij welk paard het nog moet gebeuren het liefst zou ik de (levende) paarden mee terug nemen maarja dat gaat niet Boos!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:54

ik weet een ding zeker: Mijn paardje zal ik nooit naar de slager doen. hij heeft zijn hele leven hard voor jou zijn best gedaan en wanneer hij niet meer kan, dan zomaar andere mensen er laten van genieten??? Absoluut niet!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 04:11

*even lezen voor je wat roept*

je kunt aangeven of je paard voor consumptie bedoeld is.

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:21

heel veel sterkte met dit verlies.

ik ben wel is in een slagterij geweest met school maar was er ook binen 3 sec weer uit dus heb nie veel gezien maar het is wel smeerig om te zien.

je moet het zelf weten wat je doet. bij de slacher is je paard er wel sneller van de pijn af dan als je hem laat inslapen want bij inslapen kan hij tegen de spuit inkomen.
nogmaals je moet het zelf weten.

ThessaKeizer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:21

sannaa schreef:
paarden krijgen een pin door het hoofd, van vallen ze op de grond, het hart klopt door. Dan gaan ze aan de benen omhoog aan een rek, daarna wordt de hals doorgesneden, dan zijn ze pas echt dood. Dit is geen fabeltje, dat heeft deze slager mij dus ook verteld. Dit is omdat het bloed dan goed naar beneden stroomt, het moet het lichaam uit, vraag me niet waarom, zal het vlees ten goede komen. Je moet er niet teveel bij nadenken.... ik zou niet gauw meer voor de slacht kiezen. Verschillende hadden het mij aangeraden, doordat ik zo'n pittig (en nog jong) paardje had en het met de inslaapmethode misschien ook een drama kon worden maar als het zo op alle slachthuizen gaat dan hoeft het van mij niet. Maar goed, ik heb ook andere verhalen gehoord.

Ik vind het gewoon te walgelijk voor woorden, het spijt me, zit hier gewoon half misselijk te zijn!

Groetjes Thessa en Aike Doei!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:31

als ik dit zo lees ben ik blij dat die van mij gewoon word ingeslapen (over minstens 40 jaar).
maar het lijkt me ook geen pretje dat het zo allemaal is gegaan die man zou het wel zat zijn steeds weer te moetten wachten op dat ge jank en ge piep van eigenaren.
lekker snel hoeft hij er ook niet bij te staan, en tijd is geld.

om eerlijk te zijn vind ik het totaal gevoelloos van zo'n man om je die tijd niet te gunnen

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:34

het lijkt me vreselijk om erbij te zijn..

sterkte

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:01

[quote="esther_sonja"]
ik zou zelf als een paardje van mij dood moest gaan , zou ik hem laten inslapen.. er tegen vechten is niet zo erg... dan ligt ie op een gras veldje met jou erbij, kan je hem gerust stellen neem je haar hoofd nog op je schoot kan je nog knuffellen enz. ik zou mn paard noooooit laten slachten... ik vind dat andere nog een fijner gezicht dat je er bij zit enzovoort .. dat ze hem nog even kan knuffelen..quote]

Je zegt dat er tegen vechten niet zo erg is, weet niet of je dat nog zegt als je het ooit mee hebt gemaakt. Waar ik eerst stond met mijn paard was een oude pony die door zijn benen zakten en niet meer omhoog kom komen, hij was al 32 jaar ongeveer dus hij was gewoon op. De dierenarts is gelijk gekomen om hem een spuitje te geven, helaas hoe zwak hij ook was heeft ie tegen 2 spuiten gevochten en duurde het ongeveer 15 tot 20 minuten voordat ie weg was. Dus of dat nou zo leuk is om even rustig bij hem te gaan zitten om hem gerust te stellen, lukt je dan niet.
Nou zal het vast ook wel bij andere wel goed gaan en denk dat de keuze voor paardeneigenaren altijd moeilijk zal blijven.

Denk toch dat ik zelf wel voor de slacht zal kiezen want ze zijn dan toch binnen een seconde weg.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:39

het had niet zo mogen zoals het bij jou is gegaan TS dat vind ik erg jammer.
ik heb het ook meegemaakt ik wwet hoe het voelt om je paardje weg te moeten brengen tegen mijn wil heb ik teveel gezien de deuren stonden open dit was in nijkerk verders is wel alles netjes verlopen voor ons allenwas het het beste maar die beelden vergeet je nooit, helaas.
wat er met mijn paard gebeurt is nadat ze geslacht is kan mij eigenlijk niet veel schelen op dat moment was het mijn paard niet meer.
tis was een lichaam waar zij in huisde en door de mens zijn toedoen was dateen slecht lichaam en dat is iets wat ik de mensen die dat veroorzaakt hebben nooit zal kunnen vergeven.
toch ondanks dat het zo gelopen is moet je terug denken aan een vrolijk paard dat op je stond te wachten.

gr gemma

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:42

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ik mijn paard naar de slager breng. Ik heb van hem gehouden en dan laat ik hem dus echt niet zo aan zijn einde komen. Moet er bijna van Misselijk

De boer bij ons mest ook varkens vet en gaan dan na een jaar naar de slager. Ja dit is misschien ook wel zielig maar ze worden met dat doel gehouden. Je kijkt er dan ook anders tegen aan.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:21

Ik zal mijn paard niet naar de slacht brengen, misschien dat er wel goede kanten aan zitten, maar ik zou het niet kunnen om hem in de trailer te laden en weg te brengen. En voor het geld zal ik het ook zeker niet doen, ik zou het dan niet eens uit willen geven.
Het liefst zou ik mijn paard in de wei begraven maar aangezien dat niet mag wordt dat hem niet.
Cremeren lijkt me ook mooi, en dan iets moois met het as doen, alleen voor cremeren betaal je €3,50 per kilo, dus voor een paard van 600 kilo betaal je 2100 eurie dus dat is ook niet te doen.
Ik hoop dat ik in ieder geval nog genoeg tijd heb om erover na te denken...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:35

@ Anita1987: Zie topic 'In laten slapen of naar de slager' blz.37, het bericht van NinaWodina en op www.dierencrematie.nl

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:40

pff.. lijkt me echt K*T om dat te zien. Daarom zou ik never mn paarden na de slacht brengen..

saniejj15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:32

k bne nog nooit in een slachterij geweest en zou het ok nooit doen zou me paard daar nije eens na toe brengen liever een spuitje dan dat

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:44

sunshine schreef:
sannaa schreef:
paarden krijgen een pin door het hoofd, van vallen ze op de grond, het hart klopt door. Dan gaan ze aan de benen omhoog aan een rek, daarna wordt de hals doorgesneden, dan zijn ze pas echt dood. Dit is geen fabeltje, dat heeft deze slager mij dus ook verteld. Dit is omdat het bloed dan goed naar beneden stroomt, het moet het lichaam uit, vraag me niet waarom, zal het vlees ten goede komen. Je moet er niet teveel bij nadenken.... ik zou niet gauw meer voor de slacht kiezen. Verschillende hadden het mij aangeraden, doordat ik zo'n pittig (en nog jong) paardje had en het met de inslaapmethode misschien ook een drama kon worden maar als het zo op alle slachthuizen gaat dan hoeft het van mij niet. Maar goed, ik heb ook andere verhalen gehoord.

Dit meen je toch niet he?
Walgelijk, echt waar! Hier krijg ik kippenvel van.

Dat mensen zo met beesten om kunnen gaan
Ze hebben echt geen respect!

Sterkte!

hoe denk je dat het gaat als een mens een pin door zn kop krijgt?

Juist, precie shet zelfde.
Het hart klopt nog heel even (als ik het goed heb onthouden) en stopt vanzelf, maar wel wat later dan de hersenen. Een paard is ook zo weg. Als het bloed te lang in het lichaam blijft is niet meer geschikt voor consumptie, het moet dus idd snel opgehangen worden, en gebruik gemaakt worden van het hart om het bloed er uit te krijgen.

Door dat ht hart het nog even doet (ook niet lang trouwens als je em zou laten liggen, omdat er geen ademhaling meer is, dus hij/zij ziou vanzelf doodgaan binnen iet al te lange tijd) is het bloed sneller het lichaam uit.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:51

TS: vervelende ervaring zeg.
Mijn ervaring met een paard wegbrengen, is gelukkig goed. We waren de eerste, geen hangende paarden of ander vee. Keurig heel schoon. Het afscheid nemen had ik natuurlijk daarvoor al gedaan, als ik toen 's ochtends nog afscheid had moeten nemen, nee dat had ik toen niet aangekund. Het is snel en kundig gebeurd, zoals ik het wilde en zoals voor mijn paard het beste was.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:53

saniejj15 schreef:
k bne nog nooit in een slachterij geweest en zou het ok nooit doen zou me paard daar nije eens na toe brengen liever een spuitje dan dat

Nee, hier kunnen we wat mee? Verward