[IM] Waaraan is jou paardje overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jupiter

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:07

koliek

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:45

Mijn lieve ranko heeft een klop gehad van een ander paard, been gebroken, en een spuitje gekregen...

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:50

We weten niet waaraan onze vlokkie dood is gegaan
de dierenarts wist het ook niet

en Siepel(bijnaam) is overleden omdat we hadden
hem bij een hengst iin een andere wei een halve kilometer
verderop staan en ging eerst goed werden we opgebeld dat ie werd getrapt we hebben hem drekt opgehaald had allemaal verwondingen
kon haast niet lopen leek heel zielig hij ging steeds liggen in de velle zon en zweete heel erg hebben we hem vast gezet in de schaduw aan longeerlijn en de volgende ochtend lach hij dood in de wei is vorige week gebeurd

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:29

Mijn verzorgpony is gisteren afgemaakt omdat ze hoefbevangen was, zo erg dat het hoefbeen al aan het kantelen was. Ze had heel veel pijn en daarom is ze weggebracht.

xxx Marleen

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:16

Mijn pony is vorig jaar ingeslapen, omdat net zoals het verhaal hier boven, veel pijn door de hoefbevangeheid had. *die zal al opgelopen had voordat ze bij mij kwam* Dus hebben we haar uit haar leiden verlost.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:00

mijn paard hebben w ein laten slapen op 8 mei an koliek en een slag in haar darm. er was niks meer aan te doen toen we in belgie bij de kliniek de bosdreef waren. Ze had een pols van 110 en was al best koud en nat! Verdrietig En operatie was 4% kans o p overleving! Verdrietig ik mis haar zo Verdrietig

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:04

Mijn pony is een paar jaar geleden overleden aan tetanus..Boos! op een ochtend ging mijn zus ze eten geven en toe stond hij daar helemaal vertijfd..:'( toen heeft ze gelijk der baas gebeld(DA) en die heeft em gelijk opgehaald.. en toen een paar dagen later kwam ik thuis bleek dat ie de avond ervoor dood is gegaan..

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:08

Mijn shetlander is overleden aan een longontsteking... Maar ze was ook al aardig oud.. hoe oud weten we niet precies maar minimaal 26 jaartjes... Dus die longontsteking kon ze op het laatste moment gewoon even niet hebben... Ze is wel zelf ingeslapen.. heeft geen spuitje gehad

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:43

een lievelingeetje van mij is gestorven aan een gebroken been Huilen

hij was eerst kreupel en toen hebben ze hem in de wei gezet met een ander paard erbij en toen heeft dat andere paard Farao tegen z'n been getrapt en was ie gebroken Boos! Huilen

kvind het egt verschrikkelijk erg en ik mis um ook wel.. Verdrietig

live farao: ik zal altijd van je houden en ik zal je nooit vergeten!!

en Werveldwind.. een ander paardje..

die hebben ze naar de slacht gebracht Boos!
omdat ze 'oud' was ofzo.. ze was 16 jaar ofzo.. kweet wel dat dat niet het jongste is maar dood? dat hoeft tog niet gelijk? had ur dan naar iemand verkogt die er nog plezier van kon hebben want ze was nog helemaal goed!! tis gewoon zo oneerlijk hoe sommige mensen zijn

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:17

Jay was direct na zijn geboorte al niet helemaal in orde, maar wij dachten dat het wel goed zou komen.
Een uur of 11 sochtends was ik er en sprong hij maar raar in de stal rond, ik dacht, dat is even onwennig en komt wel weer goed.
Niet waar dus, helaas, om 4 uur smiddags had meneer nog niet bij moeders gedronken, had hij zijn oogje opgezwollen en een plekje op zijn neus wat open was gegaan door al dat gestoot tegen de muren.
DA erbij, Linda gemelkt, veulen gevoerd en afgesproken dat we hem later op de avond naar de kliniek zouden brengen.

Die avond met moeite naar de kliniek gebracht, hij was nog half verdoofd en mocht maar zo min mogelijk prikkels van de buitenwereld krijgen.
In de kliniek in een klein stalletje in de grote stal gelegd, daar aan allerlei infuusen etc.
Het leek toen wat vooruit te gaan en paar dagen later stond hij weer los bij Linda in de stal.
Helaas was er na 4 dagen nog niet genoeg verbetering om te zeggen 'we kijken het nog zoveel dagen aan'.

Toen is besloten hem in te slapen. Linda is er nog een uur of 4 bij geweest toen hij lag te 'slapen' in de stal. Ze stond er als een trotse moeder over te waken.

Wat Jay mankeerde was waarsschijnlijk dat hij tijdens de bevalling zuurstoftekort heeft gehad en er dus te weinig zuurstof in zijn bloed en dus zijn hersens is gekomen. Hierdoor heeft hij hersenbeschadiging opgelopen en dit was niet meer te herstellen, helaas.
Hij was verder kerngezond, maar in zijn hoofdje was het dus niet goed.

Inslapen was de beste beslissing die we konden maken, we konden hem geen leven als gehandicapt paardje aandoen, gezien hij wss ook blind was.

Linda is er inmiddels overheen, tuurlijk denk ik dat ze er wel wat aan over heeft gehouden, het zal haar nooit ontgaan dat ze een veulen verloren heeft. Maar samen gaan we verder, dit hebben we gehad, verwerken het samen.
Het gaat goed met haar en als het goed is is ze weer drachtig. En ik weet dat ze dat graag wil, ze is zo jaloers op de andere merries met veulens, haha.

Dit was voor mij het 2e grote verlies van een pony, vooral als het een veulen is is het pijnlijk.
Ik heb Jay 4 dagen mogen meemaken, ook ALLE 4 dagen van zijn leven, ben dus zijn hele leven bij hem geweest en daar ben ik blij mee!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:02

Barones en Estelle zijn ingeslapen. Nessie omdat ze een doorgescheurde pees had en Estelle omdat ze botkanker in d'r kaak had.

Kathleen_vW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:08

Mijn Kendi heeft haar been heel banketstaaf gebroken in de wei. Tijdens t draven ( Verward ) maakte ze een schijnbeweging, kwam met haar achterhand onder het draad en ze wilde er onder vandaan. Ze probeerde zich met haar voorbenen van de grond op te drukken en overeind te krabbelen, toen brak t...

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:48

Mijn lieve Daisy had iets in haar knie Huilen , ze hebben haar toen naar een soort rusthuis gebracht (want ze kon op-een-gegeven moment echt niet meer lopen) die meneer wist nog niet wat hij er mee ging doen inslapen of nog even laten leven. Nog even laten genieten van die rust. Daisy denk nog iedere seconde aan je meid. Vriendjes zijn? Ach gut

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:25

Mijn paard is overleden aan koliek... Op de operatietafel... Hij was altijd gezond tot hij opeens last kreeg van kleine koliekaanvallen. Toen die grote en opeens was hij er niet meer... Huilen Huilen
dit is een foto van hem... hij heeft springen eigenlijk altijd ongeloofenlijk eng gevonden daarom was dit eigenlijk een mega-sprong voor hem.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 28-06-06 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:48

Je moet je foto eerst ergens op internet uploaden, bijvoorbeeld bij www.imageshack.us

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:00

joycie schreef:
Je moet je foto eerst ergens op internet uploaden, bijvoorbeeld bij www.imageshack.us

THX!! hij staat er nu op Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:52

Aan een hartaanval tijdens een buitenrit toen ik erop zat. Supermooi weer toen, ging al om 9 uur rijden zodat het niet te warm zou zijn voor der. Mis der nog steeds.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:25

haflinger hengst veulentje van 1 week oud.
overleden aan een fikse longontsteking+
te weinig melk binnen gehad de eerste paar uren

kmis hem nu nog steeds heel erg Huilen
was echt een mega lief en mooi beesie

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:19

Gebroken knieschijf en een open gewricht. Huilen

Fellow ik mis je zo!!!

Mijn lieve schat heeft maar 11 jaar mogen worden.
Afbeelding

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:20

éen van mijn paarden had hoefkotrol en mijn andere paard was helemaal versleten. Hij had een cyste in zijn knie achter, een botsplinter voor, artrose in zijn kogel achter en slijtage aan zijn straalbeentjes van zijn andere voorvoet en waarschijnlijk ook beginnende hoefkatrol hij is 13 jaar geworden.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:36

mijn paardje.. mockwai is overleden op 30-09-05 aan kanker
en hij had een stofwisseling ziekte:(:'(
kmis hem nog steeds

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:39

Mijn vorige paardje Tia, heb ik moeten laten inslapen door koliek op 19-01-2005
Ze is ongeveer 24 jaar mogen worden. Ik mis haar nog iedere dag!

promiss4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:33

wij hebben besloten om conzales in te laten slapen omdat hij niet meer kon eten.. Huilen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:22

Buikkanker,...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:15

ouderdom.. hartstilstand