Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Na al die jaren waren we een ijzersterk team, zo mooi op elkaar ingespeeld.. Zo veel wederzijds vertrouwen en respect.. Mijn hoofd weet wel dat ik het juiste gedaan heb, op het juiste moment - maar mijn hart is er nog steeds helemaal ondersteboven van.
Melzazu schreef:Het is inderdaad een mooi maar ook duidelijk en helder artikel.
Ook fijn om te lezen dat het je wat gerust stelde. Dat kun je nu toch goed gebruiken om alles te verwerken.
Citaat:Pien_2010 ze was voor mij echt een open boek Na al die jaren waren we een ijzersterk team, zo mooi op elkaar ingespeeld.. Zo veel wederzijds vertrouwen en respect.. Mijn hoofd weet wel dat ik het juiste gedaan heb, op het juiste moment - maar mijn hart is er nog steeds helemaal ondersteboven van.
3timesmom schreef:Dat vreet net een beetje aan mij, ondanks dat ik weet dat het de juiste beslissing was om haar te laten gaan.
Ik moest een soort afscheid van haar nemen voor ze onder narcose ging voor de operatie. Ik was er niet bij op het moment dat ze is gegaan, dat kon niet, omdat ze onder narcose op de operatietafgel lag.
En dan neem je achteraf afscheid van het dode dier.
Ik ben bij al mijn andere paarden bij geweest tot de laatste adem, en dat hielp mij wel. Ik was er voor hen tot op het laatste. En dat voelt een beetje vreemd , dat ik niet bij haar was tot haar laatste adem, alsof ik ze een beetje in de steek heb gelaten. Ook al weet je donders goed dat je die beslissing maakt voor haar, om ze meer pijn te besparen.
Het zal allemaal bij het rouwproces horen denk ik, ieder op zijn of haar manier. Maar 1 ding hebben we allemaal gemeen, dat we ze nooit zullen vergeten en voor altijd van ze blijven houden.
3timesmom schreef:Met tranen lees ik deze berichten. Echt dank je wel.
Fijn om te kunnen delen met mensen die begrijpen wat er in je om gaat.
Lw Daisy, ik wil hiermee niet jou topic overnemen want dit gaat over jullie verdriet, en jou mooie dinnetje.
Maar het helpt echt wel om het verdriet een plaats te geven.
Ik ervaar hetzelfde - het helpt om met mensen te praten die hetzelfde verdriet kennen. Ik heb echt ontzettend veel steun aan mijn naasten - maar ik voel het verschil tussen zij die mij heel lief willen steunen, en degenen die ervaring hebben met dit verdriet.. Bij die laatste groep heb je minder woorden nodig - ze begrijpen het, ze hebben hetzelfde meegemaakt. 3timesmom schreef:Dank je wel![]()
Het is echt zo, soms moet je dingen zelf hebben ervaren voor je het kan begrijpen.
flavlip schreef:Awh, snap 't helemaal. Ik heb dan nog wel een paard, maar toch...
Er komen bij ons nieuwe stalgenoten, gingen kennis maken met z'n allen en ik moest ervoor al huilen, want ik ben niet meer "naam" van Flavio... Dat soort dingen komen echt binnen dan.
flavlip schreef:Ja... Al vind ik 't super fijn om 't over Flavio te hebben, maar blijft dubbel, om precies wat jij zegt, alles is in de verleden tijd.
3timesmom schreef:mooi hoor, je ring, nu is ze voor altijd een beetje bij je
Dandelion07 schreef:Ik denk dat het je goed gaat doen! Ik vind een heel dapper besluit van je![]()
Nu mis je niet alleen Daisy maar ook alles met paarden, kan ik me zo indenken. Ik heb nadat mijn pony dood was gegaan ook heel veel steun aan al het andere rondom paarden gehad.
Ik heb nog heel veel verdriet, huilbuien, en ik denk dat de omgang met paarden het verdriet en gemis hopelijk een beetje zal verzachten

De les was leuk, maar ik denk dat het maar goed is dat ik geen ambities heb qua "serieus rijden", want echt waar, ik heb nog nooit zoveel been moeten geven als gisteren tijdens dat half uur. Zo'n luie pony..
Ze leek me wel 100% betrouwbaar, en dat vind ik heel fijn, maar ze leek ook wel volledig afgestompt op de hulpen.. Het was een hele strijd om haar vooruit te krijgen, en dat was best vermoeiend haha. Ik vrees een beetje dat het "typisch een manegepony" is, de lesgeefster heeft er letterlijk met een longeerzweep achteraan moeten zitten, maar langs de andere kant voelde ik me wel heel veilig op zo'n goedzak.