Gimme_Spurs schreef:Is het gek dat ik een beetje het gevoel krijg dat ik een slecht mens ben omdat ik mijn paard een zware operatie heb laten ondergaan?
We zijn 4160,- verder, waarvan 3500,- wordt vergoedt. En ter vergelijking:
Dag na de operatie:
[ [url=m/YXFnf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
6 dagen na operatie:
[ [url=m/u9FIcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 weken na operatie:
[ [url=m/vWA8j4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Joy heeft een paardwaarsig bestaan en verdiende het zeker om deze operatie te ondergaan.
Ik begrijp jou gevoel heel goed, ik kreeg namelijk precies hetzelfde gevoel na het lezen van dit topic. Toch zou ik nooit een andere keuze maken dan degene die ik eergisteren maakte. Hoewel het allemaal nog heel 'vers' is en we staan nog lang niet zo ver als jullie nu, ik heb wel het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt!
Ter info: mijn maatje kreeg eergisteren koliek, in overleg met 2 dierenartsen toch besloten door te rijden naar de kliniek, daar verslechterde zijn waarden na een nacht in observatie, en hebben we besloten om hem te laten opereren. Hij had 8/10 om er goed door te komen, zonder complicaties achteraf, dus we zijn ervoor gegaan. Achteraf was duidelijk dat hij het zonder operatie nooit gehaald zou hebben...
Voorlopig stelt hij het goed, operatie was zwaar, maar is zonder complicaties verlopen. Ze hebben de dikke darm open moeten maken om de verstopping te verwijderen.
Gisteren trof ik mijn maatje zo aan in de recovery ruimte:

En toen zeiden mijn zus en ik tegen elkaar 'dit was de goede keuze'. Wat er nu ook gebeurt, hij heeft een kans gekregen.
Vandaag stond hij er al zo bij:

De weg is nog lang, maar we gaan er samen voor! De operatie zal tussen de 3000 en 4000 euro kosten + verblijf daar, maar ik heb hem deze kans kunnen geven en dat is mij veel meer waard dan al die centen!