[IM] mijn maatje is niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 21:32

Ruim een jaar geleden is het nu.
Het ene moment voelt het als de dag van gister en andere momenten op lang geleden.

Een raar jaar.
Ik schreef hier boven dat alle paarden het al snel verwerkt hadden.
Helaas bleek dit absoluut niet zo te zijn.
Tot op de dag van vandaag is er geen rangorde en is er nog steeds onrust in onze kudde.
Ons oude opaatje Justin hebben wij in maart weg gedaan, hij leek wel niet meer bij ons te passen, at niet meer goed, wilde alleen maar de kudde lijden en was dus erg afgevallen. Hij is nu bij een ander paardje, als maatje en als recreatie pony, het gaat super met hem en dat was wat hij nodig had, weg uit onze chaos...

Naiade haar beste vriendin Nifty waarmeer zij al 11 jaar samen was kan het leiderschap niet aan en begint sinds een maand of 2 wat meer rust te krijgen, ze had af en toe gekke uitspattingen, vloog een paard aan maar liet zich daarna weer net zo hard afpoeieren, dat waren we niet van haar gewend.

Nevada, Nifty haar dochter en Naiade haar volgeling (Nevada was gek op Naiade, andersom wat minder) was ook maanden van slag en probeert nu het leiderschap wat over te nemen, bij de een lukt het, bij de ander niet...

Daardoor blijft het onrust en ik denk dat onze jonge newforest nog wel eens de nieuwe leider kan gaan worden.
Haar kocht ik in maart als nieuw maatje, ze lijkt wel wat op Naiade (vosje haha maar ook karakter eigenschappen) helaas bleek zij niet goed en zal een toekomst in de endurance er niet in zitten en word ze nu verzorgt door de dochter van mijn vriendin.

En dan mijn nieuwe vriendin... nooit verwacht, Nifty haar 4 jarige dochter Miami, ze lijkt veel op Nifty en daarom trok ze mij nooit, bij ons geboren, een lieverd, mensen paard en altijd in voor aandacht... maar ze kon ook zo bokken als haar moeder, het iet wat lompe van haar moeder en dus had ik haar uitgesloten mijn maatje te worden.

Maar gek genoeg, zij kwam in april terug van 2 maanden africhting, is toen een maand door een vriendin gereden maar ik wilde ook wel eens proberen... en we hadden een match, we genieten van elkaar en ik word jaloers als andere met haar tutten, dus een heel goed teken :D
Ze lijkt in niets op Naiade, een doerak maar met een top karakter, eerder wat lui dan heet en een echte puppy die een leider nodig had (Naiade wilde niet een leider en daarom sloten we een compromis).

Zo zie je, een jaar later, het komt wel goed (schatje) maar nee er kan nooit een paard zijn die zo speciaal is als mijn jeugdliefde Naiade, van mijn 15e tot vorig jaar bij me, die jaren waren voor mij speciaal en zij was er voor mij.

kylah

Re: mijn maatje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:22

Jeetje... Alweer een jaar terug...
Super dat het zo goed gaat met miami.
Nu is het tijd voor de nieuwe generatie!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:24

Wel mooi dat je toch weer een paard hebt waar je "meer" bij voelt, echt weer een maatje voor je :+:
En met Justin gaat het ook goed ? Je hoort nog weleens van hem ? Weet je nu waar hij staat ? :) ben zo benieuwd ! :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:56

Wat een naschok zo'n verlies kan hebben he Af... Ik wil je nogmaals heel veel sterke wensen en ik wil je ook even laten weteb dat ik het heel fijn vind dat je Miami zo hebt gevonden, jullie zijn een leuk stel samen :j

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:47

Ik vind het verlies heel erg voor je maar mijn paarden kunnen hun deken niet af krijgen dus dat snap ik even niet hoe dat mogelijk was

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:49

Wat verschikkelijk.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 22:07

marijeD schreef:
Ik vind het verlies heel erg voor je maar mijn paarden kunnen hun deken niet af krijgen dus dat snap ik even niet hoe dat mogelijk was

Bokken en dan zonder bilkoorden vliegen ze over hun hoofd. Een touwtje alleen houd t niet.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:37

kevje06 schreef:
marijeD schreef:

Bokken en dan zonder bilkoorden vliegen ze over hun hoofd. Een touwtje alleen houd t niet.

En helaas kunnen sommige Houdini's hun deken met bilkoorden afkrijgen. Daarom heb ik nu zelfs de bilkoorden gekruisd.

Wat een enorm verdriet...en wat gaat een jaar snel, maar vergeten doe je t waarschijnlijk nooit.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:01

Buitendekens heb ik altijd met bilkoorden en die doe ik door elkaar heen en dan is er geen paard die dat uit krijgt

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 01:19

Aan de rhino dekens zitten helaas geen ogen hiervoor ben ik achter gekomen.
Natuurlijk komen ze hier nu ook niet meer zonder bilkoorden op de wei.
Heb er heel veel van geleerd...

mar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:50

sterkte ermee!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:54

sterkte

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:12

nogmaals heel veel sterkte, dat het alweer zo lang geleden is! ongelooflijk...

superfijn dat je een nieuwe maatje hebt gevonden in Miami! heel veel geluk met je dierenspul ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:39

Toch nog even in Naiade haar topic een berichtje.

Ruim 1,5 jaar geleden alweer dat mijn beste vriendje ons plots verliet.

Gister mijn 1e endurance wedstrijd, dit keer met een ander paard, een heel andere...
Naiade en Miami lijken in de verste verte niet op elkaar, vond het gister dan ook erg moeilijk want dan is het gemis enorm.
Ben wel super trots op Miami die zo braaf alles door staat, helaas mist ze (nog) de vechtlust maar we zullen rustig aan verder trainen.

Ik heb gister wel tig keer Naadje tegen Miami gezegd en als ik over Miami praten zei ik per ongeluk Naiade, gek hoe dat er nog in zit, de endurance waren Naiade en ik.

Ze liep vast een stapje voor ons uit, om Miami te leiden, want die liep zo braaf voorop, dat had ik niet durven dromen want ze was nog nooit eerder voorop geweest.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:36

Heel veel sterkte met deze nare ongeluk:-(

Je moet niet denken had ik maar dit en dat gedaan. Zo dacht ik ook toen me liefste paardje dood neervalde toen dacht ik van alles. Maar we zeggen het is gebreurd en we kunnen er niks aan doen. Maar wat ik zei niet dat denken.

Heel veel sterkte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:18

Citaat:
Ik heb gister wel tig keer Naadje tegen Miami gezegd en als ik over Miami praten zei ik per ongeluk Naiade

Hoe herkenbaar.
Mijn grote liefde met mijn paarden is heel lang mijn merrie Nebraska 'Bras' geweest..... dat besefte ik pas achteraf, nadat ik haar verkocht had. Ze bleef altijd in mijn hoofd. Zodra ik op een paard zat dat lekker reed en met van die bruine oortjes met zwarte tipjes vergiste ik me in de naam van het paard. Zo reed ik Zara op de stalhouderij... drama was dat, want ze deed me zo denken aan Bras. En natuurlijk mijn merrie Rizanta.... ook haar noemde ik zomaar Bras als we aan het rijden waren of met poetsen ....

Rizanta leek de opvolgster van Bras, maar helaas na maar een half jaar overleed ze, wat ben ik daar kapot van geweest.

Ik wilde geen bruin paard meer met zwarte tipjes op haar oren. Ik wilde gewoon iets heel anders. Dus werd het Bente, een zwart-sabino'tje met zwarte lange oren. Ik heb mij niet meer vergist. Maar ik denk nog steeds met ontzettend veel liefde aan zowel Nebraska, Bras, als Rizanta.

Sterkte met het verwerken van het verlies van Naiade... het valt allemaal niet mee :(:)

Annie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:14

jeetje al is het dan al bijna 2 jaar geleden wat onwijs heftig.. alsnog veel sterkte. zoiets vergeet je nooit..