Het ene moment voelt het als de dag van gister en andere momenten op lang geleden.
Een raar jaar.
Ik schreef hier boven dat alle paarden het al snel verwerkt hadden.
Helaas bleek dit absoluut niet zo te zijn.
Tot op de dag van vandaag is er geen rangorde en is er nog steeds onrust in onze kudde.
Ons oude opaatje Justin hebben wij in maart weg gedaan, hij leek wel niet meer bij ons te passen, at niet meer goed, wilde alleen maar de kudde lijden en was dus erg afgevallen. Hij is nu bij een ander paardje, als maatje en als recreatie pony, het gaat super met hem en dat was wat hij nodig had, weg uit onze chaos...
Naiade haar beste vriendin Nifty waarmeer zij al 11 jaar samen was kan het leiderschap niet aan en begint sinds een maand of 2 wat meer rust te krijgen, ze had af en toe gekke uitspattingen, vloog een paard aan maar liet zich daarna weer net zo hard afpoeieren, dat waren we niet van haar gewend.
Nevada, Nifty haar dochter en Naiade haar volgeling (Nevada was gek op Naiade, andersom wat minder) was ook maanden van slag en probeert nu het leiderschap wat over te nemen, bij de een lukt het, bij de ander niet...
Daardoor blijft het onrust en ik denk dat onze jonge newforest nog wel eens de nieuwe leider kan gaan worden.
Haar kocht ik in maart als nieuw maatje, ze lijkt wel wat op Naiade (vosje haha maar ook karakter eigenschappen) helaas bleek zij niet goed en zal een toekomst in de endurance er niet in zitten en word ze nu verzorgt door de dochter van mijn vriendin.
En dan mijn nieuwe vriendin... nooit verwacht, Nifty haar 4 jarige dochter Miami, ze lijkt veel op Nifty en daarom trok ze mij nooit, bij ons geboren, een lieverd, mensen paard en altijd in voor aandacht... maar ze kon ook zo bokken als haar moeder, het iet wat lompe van haar moeder en dus had ik haar uitgesloten mijn maatje te worden.
Maar gek genoeg, zij kwam in april terug van 2 maanden africhting, is toen een maand door een vriendin gereden maar ik wilde ook wel eens proberen... en we hadden een match, we genieten van elkaar en ik word jaloers als andere met haar tutten, dus een heel goed teken

Ze lijkt in niets op Naiade, een doerak maar met een top karakter, eerder wat lui dan heet en een echte puppy die een leider nodig had (Naiade wilde niet een leider en daarom sloten we een compromis).
Zo zie je, een jaar later, het komt wel goed (schatje) maar nee er kan nooit een paard zijn die zo speciaal is als mijn jeugdliefde Naiade, van mijn 15e tot vorig jaar bij me, die jaren waren voor mij speciaal en zij was er voor mij.