Qizz schreef:Gecondoleerd met je paard.... Wat naar...
Is het precies zo gegaan als hoe je gehoopt had? Heeft het je het gevoel gegeven dat het zo goed was? Ik vind het heel mooi als mensen dit voor hun paard over hebben. En het helpt je natuurlijk ook wel een stuk met je eigen verwerking.
Dank je wel. Het gemis is groot, ik jank niet meer iedere dag, maar denk wel meerdere malen per dag aan hem.
Ik ben heel tevreden met hoe het crematorium het heeft gedaan. Het enige is dat ik een soort van luxeprobleem heb. Ik heb zijn as opgehaald, een deel zit in een prachtige blauwe urn, een heel klein beetje is verwerkt in 2 handgemaakte glaskralen voor aan mijn Pandora armband, 3 kleine beetjes as in ashangertjes (1 voor mij, 1 voor zijn verzorgmeisje, en 1 voor een mede-verzorgmeisje). Probleem is nu dat ik nog zo'n 25 kilo as heb, zit in een curverbox, maar het is wel heel erg veel. Een deel ga ik uitstrooien op het landje van mijn andere paarden, een deel in Friesland waar hij 5 jaar heeft gewoon, en ik ben bang dat er dan nog steeds heel wat over is
Ik raak het wel kwijt hoor, want de boer waar mijn andere paarden staan heeft 73ha.
Zou er geld zijn voor nog een paardencrematie, mijn oudste is 21 jaar maar rent nog bokkend door het land, dan zou ik een deel van de as meenemen, niet meer alles. Ik moet er wel bij zeggen dat Drum een tinker was van het zwaarste type (Vanner, 1.59m en zo'n 800 kilo). http://boktimg.nl/upload/9687/grotefoto-gujbcizg-g.jpg