Delilah is vandaag rond twaalf uur gestorven.
Ze was twee maanden oud.
Ze is gestorven door een ongeluk in de stal.
Ik wou gaan rijden en toen had ik haar op stal gezet, want dat had ze al een keer eerder gedaan en dat ging allemaal goed. Maar ik hoorde allemaal ongewoon lawaai en toen ik ging kijken lag ze op haar rug op de grond en haar been stak omhoog met haar hoef door een gat waar ze niet meer uit kwam. Ik heb geprobeerd haar eruit te krijgen maar het wou niet. totdat ze zelf loskwam en haar pees/bot eruit kwam steken en haar hoefje er bij bungelde. De dierenarts was al gebeld maar ze konden niks meer voor haar doen. Direct heeft ze een spuitje gehad.
Ze ligt nou nog in de stal en larony (haar moeder) staat nog bij haar. Ik heb ze maar even alleen gelaten. Veulencentrale is gebeld en Delilah is al afgemeld bij het kwpn.
Ik heb zo'n spijt! Was ik maar niet gaan rijden of had ik haar maar meegenomen naar de bak zoals ik wel vaker deed. Waarom moest ik dit nou doen terwijl ik helemaal niet zoveel zin had? Ik dacht voordat ik ging rijden nog: het zou makkelijker zijn voor het rijden als het veulen al van larony af was.
Had ik dit maar nooit gedacht. want nou is ze er niet meer.
Ik moest dit met iemand delen, want mijn ouders zijn niet thuis en ben dus alleen. Mijn vader is net gauw naar huis gekomen maar moest direct weer weg. Ik mocht wel mee maar ik kan nou niet vrolijk doen dus ben thuis gebleven. Ik hoop dat ze nou rust heeft.
Dit was ze ongeveer een maand geleden:

Helaas heb ik geen foto's van deze tijd. Ze was al helemaal verkleurd en ontzettend gegroeid.
Het spijt me Delilah rust zacht!