Gelijk erheen gereden en haar gekocht, het enige wat ze mij konden vertellen was dat ze nog groen was en niet beleerd vondt ik geen probleem komt wel goed en had er zin in.
Ze zag er slecht uit was eigenlijk lichelijk verwaarloosd maar keek daar door heen en had zoiets van dit wordt een mooie merrie met een goed karakter.
Met beleren was ze zeer braaf en liet merken graag voor je te werken het was een verademing na zes jaar een moeilijk paard te hebben gehad.
Heb haar daarna twee maanden rust gegeven om het te laten bezinken voor haar en toen kreeg ze twee grote wonden aan haar binnenbenen (achter) vreemde plekken maar goed dit is goed gekomen naar haar twee maanden weer alleen rus te geven en de juiste medicatie.
Het laatste half jaar ging het weer beter en had me eigen voor afgelopen zaterdag ingeschreven voor een onderlinge wedstrijdje om te kijken hoe dit zal gaan, helemaal met goede moed Zub liep de sterren van de hemel!!

Met mijn verjaardag weer de hele gaderobe aangeschaft voor ONZE eerste wedstrijdje!!
En het noodlot sloeg toe eerst het weekend ervoor liep ze niet zuiver en na laten kijken en bleek een hoefzweer te hebben kan gebeuren goede verzorging en dan is dit geen probleem.
Maandag kom ik tegen de avond op stal schrik me dood haar achterbeen onder het bloed!
En een wond maar niet zo groot zo een 3cm, veearts gebelt gelijk gekomen antibiotica en quadrisol voor de aankomende week gegeven en drie keer per dag er heen afspuiten stappen maar dat werpte zijn vruchten af vrijdagochtend en middag liep ze goed en haar been werd dunner en het wondje zag er goed uit.
Tot vrijdagavond was het weer hopeloos ze stond weer op drie benen en verzette geen stap

Het hele weekend als ik eerlijk ben nu achteraf was het niet goed met haar en had zelf dan ook het gevoel er is meer aan de hand ze was zeer down en legde haar hoofd op mijn schouder zo van help me want ik heb verschrikkelijke PIJN!!
Gisteren 09-06-08 tegen 9.00u in de ochtend weer naar stal en daar stond ze weer op drie benen kon nu echt geen stap meer verzetten helemaal over mijn toeren de veearts gebelt die was er binnen tien minuten, gelijk heeft hij een afspraak gemaakt om naar de Lingehoeve te gaan we werden daar gelijk geholpen en dit was al vreemd het was dus echt een SPOEDGEVAL.
Foto's gemaakt daarna een echo en kon al zien aan de reactie van de veearts dat er meer aan de hand was dan maar een wondje.
We kregen te horen dat we Zub op stal moesten zetten en daarna zou hij ons vertellen wat te doen en wat er aan de hand is.
Ik was zo blij dat de pensionhoudster is mee geweest en mij steunde kon geen woord meer uitbrengen was helemaal gebroken

Het bleek een zeer gecompliceerde breuk te net onder haar hak de wond was eigenlijk gezichtsbedrog want binnenin was het zo verbrijzeld dat er weinig aan gedaan kon worden en dat de operatie niet zonder risico zou zijn en dat het goed zo komen zeer nihil zou zijn.....(meer kan ik er nu niet over kwijt)
KAPOT helemaal op krijg je dan te horen dat je z.s.m. een beslissing zal moeten nemen om je paard van de pijn af te helpen..
Gisteren veel gesprekken gehad met mijn eigen veearts en de lingehoeve maar ze kwamen allemaal op de zelfde conclusie dat het beter voor haar zou zijn om haar te laten inslapen

Ik heb om 18.30u de knoop door gehakt de lingehoeve belde mij nog en te vragen wat te doen en gaven direct eigenlijk aan dat ze nu weer met veel pijn in haar stal stond en dat het eigenlijk niet eerlijk was tegenover het dier...
Dus een heel verhaal maar zo kan ik het even van mij afschrijven weet even niet goed meer wat ik voel en denk ben er kapot van ze was net drie weken vier jaar jong!!!!!!!!!!!!

Meisje je hebt nu je rust geen pijn meer NOOIT meer!!!!!!