Ik ging naar de wei, om Casa op te halen om te gaan rijden.
In het weiland zag ik maar 3 paarden staan. Aquarina zag ik nergens.
Ik verder het weiland in gelopen, toen zag ik Aqaurina aan de andere kant staan, achter een boom, helemaal alleen.
Dus ik ben er heen gelopen. Ze zag er helemaal niet goed uit, ik dacht volgens mij heeft ze koliek.
Heb gelijk de DA gebeld, en wel gezegd dat het ongeveer 5 min zou duren voor ik bij stal was. (DA woon aan de overkant van de weg)
Het duurde 8 min. voor ik bij de stallen was, Aqua wou niet lopen.
Al die tijd heb ik dr trouwens geen een keer naar dr buik zien trappen of bijten.
Toen de DA er was hebben we dr in de opvoelbox gezet.
Daar voelde de DA dat er een slag in dr darmen zat.
Hij heeft nog dr maag leeg "gepompt" en de kliniek in Le Mans (ongeveer 80km verderop) gebeld. En daar zijn we gelijk heen gegaan.
Normaal gesproken kan je dr buik (en verder naar achteren) niet aanraken. Dan wordt ze levensgevaarlijk. Dan gaat ze echt heel gericht naar je trappen. En echt gevaarlijk.
Toen we dr in de trailer gingen zetten heeft mn vriend haar er echt in de duwd. (met zn schouders tegen dr kont) Normaal gesproken zou dat echt niet kunnen. Dat arme beestje moet zo veel pijn hebben gehad.
Ook in de kliniek hebben ze dr maag leeg gepompt. Er kwam nog behoorlijk veel uit.
Toen wij weg gingen waren ze nog bezig om dr maag te legen.
We zaten een half uur in de auto toen we telefoon krgen van de kliniek.
Ze waren net begonnen met de operatie toen dr hart er mee stopte. Ze hebben dr nog zuurstof etc. gegeven maar dat heeft niet meer geholpen.
Aquarina zou dit jaar pas 3 jaar worden.
De DA denkt dat het komt door het jonge gras. Iets anders kunnen we niet bedenken. Toch is het best raar, aangezien ze dr hele leven al buiten liep. Ze heeft maar een paar keer op stal gestaan.
In de kliniek stonden nog 3 paarden die vanaf vrijdag avond geopereerd waren, en toen wij er net waren werden ze weer gebeld. Er kwam nog iemand aan met een koliek paard.

Aquqrina
* 29 / 05 / 2005
† 02 / 03 / 2008
Lieve Aquarina ik zal je nooit vergeten.....