[IM] dag lieve willem, nooit word jij vergeten...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

dag lieve willem, nooit word jij vergeten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 10:09

vrijdagavond op 23 november 2007 heb ik mijn lieve grote reus in moeten laten slapen.
nadat hij met zijn vriendje bolletje in de buitenbak had staan spelen werd ik ineens geroepen naar de buitenbak.
willem zijn been hing er heel raar bij en ik wist dat het foute boel was.

dus ik ga de bak in en voel aan zijn been en voel een gat, bloed en bot.. ik begin te krijsen en te schreeuwen en roep dat zijn been gebroken is.
ik ren in paniek naar de binnenbak om leon te roepen en hij wist ook al foute boel.
hij heeft merel aan een ander gegeven en is snel mee gegaan.
ook hij wist het is foute boel.
gelijk de dierenarts gebeld en de staleigenaar kwam erbij.

ik was helemaal over de rooie en leon hield zich sterk. de staleigenaar zei nog komt wel goed,maar zijn been draaide als een pendel.. dat kan een been wat nog heel is niet.
we moesten wachten op de dierenarts en ik ben mee naar binnen genomen. willem werd heel onrustig van mij. nadat ik gekalmeerd was vroeg iedereen wat er aan de hand was... toen was de dierenarts er.
hij zei meteen dat de botbreuk gepreforeerd was, dat er niets meer aan te doen was.
ik heb nog nooit in mijn hele leven zohard geschreeuwd, gejankt en noem maar op. mijn hart werd verscheurd.
toen werd het tijd om afscheid te nemen.

ik heb hem in mijn armen gepakt, geaait, geknuffeld, gestreelt. ik heb gezegd dat het goed was, dat ik van hem hield en ik hem nooit zu vergeten. willem was heel rustig. hij had een blik in zijn ogen dat hij wist dat het goed was. ik had er direct vrede mee. dat gevoel gaf hij me. er werd een boer gebeld, omdat we niet wilden dat willem op de manege zou blijven liggen.

toen kwam het hoge woord, het was tijd. ik ben naar binnen gegaan en heb gewacht tot hij was ingeslapen. ik wilde het niet zien, ik was bang dat hij zou vechten of dat er wat anders zou gebeuren.
de dierenarts kwam naar me toe en vertelde me dat hijheel rustig is gaan liggen, alsof hij ging slapen en dat ze hem recht hebben gelegd en de oogjes hebben dicht gedaan. toen ben ik bij hem gaan liggen. ik heb gehuild, gepraat, noem alles maar op. totdat de trailer kwam om hem op te halen ben ik bij hem blijvenliggen.
we hebben zijn staart af geknipt en een ijzer bewaard. ook heb ik jacky2 om fotos gevraagd en die heeft fotos gemaakt. hij lag er zo mooi en zo vredig bij, dat wilde ik me blijven herinneren.

toen zijn we naar huis gegaan, ik wilde hem niet ingeladen zien worden. maar sharmila heeft me op de hoogte gehouden met smsjes en alles is netjes verlopen.

ik mis hem ontzettend, het doet zoveel pijn. maar ik weet dat het goed is. we hebben altijd gezegd, als willem gaat, dan gaat het snel. en ja.. willem is op zijn manier uit het leven gegaan. met een flinke klap. en heel erg snel.. het zat goed bijhem en ik gaf hem het gevoel dat het goed was... hij heeft nu rust, na zijn manegeverleden en zijn leven bij mij.
hij was ontzettend gelukkig en heeft tot op het laatste moment met zijn grootste vriend kunnen spelen. hij is zelfs nog gemasseerd die dag.

verwijten maken mag ik van mezelf niet.. hij had al problemen met rechtsachter.. hij was al keupel. af en toe zette hij zijn pas niet goed en knakte zijn voet dubbel.. dat zal nu ook gebeurd zijn in combinatie met een draai... gelukkig heeft hij die revalidatie periode niet door hoeven gaan..
rijden heb ik de laatste maanden erg weinig gedaan ivm zijn kreupelheid, maar alleen zijn aanwezigheid vond ik al voldoende.

willem heeft een veelbewogen topjaar gehad. super wedstrijden gelopen, een ereronde mogen rijden en daarvoor door het korenveld mogen galopperen omdat ik het nooit verwacht had Haha!
we hebben ons doel qua dressuur dik gehaald.

ik ben blij dat ik je heb mogen leren kennen lieve vent. je zal nooit vergeten worden, voor altijd in ons hart. rust zacht, lieve willie... we will see you in heaven, ik weet dat je daar op leon, merel en mij wacht...

Afbeelding

Afbeelding

http://img255.imageshack.us/img255/527/rianne008dz6.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/1222/foto018tj6.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-12-07 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

Nickytje

Re: dag lieve willem, nooit word jij vergeten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:14

Een prachtig paard was het... Veel sterkte ermee meid! Vriendjes zijn?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:58

Sterkte! Willem heeft een mooie dag gehad. Hij zal blijven voortleven in jullie gedachten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:03

ik volgde jullie altijd wel op bokt, omdat ik vond dat jij zo leuk en eerlijk met Willem bezig was enzo..
Om dit te lezen, ik schrok er gewoon van. Dat een ongeluk in zo'n klein hoekje kan zitten! Heeeel erg veel sterkte met dit verlies, hij heeft iig een hele mooie tijd bij jou gehad

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:07

Heel veel sterkte. Zo is het toch nog heel onverwachts en plotseling gekomen Ach gut.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:07

Kippenvel heb ik hier, en de tranen komen ook al naar beneden.

Heel veel sterkte, en ik weet zeker,
Willem houdt ook van jou!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:13

Vreselijk om "zomaar opeens" afscheid te moeten nemen.....

Beetje dollen en het gaat helemaal mis....

Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:14

Wat erg zeg...
Verschrikkelijk zo in 1 keer je maatje kwijt.

Heel veel sterkte toegewenst Ach gut

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:16

jeetje zeg, wat heftig en schrikken, Raar he dat je van te voren weet van een dier of het, als het zover is, snel of langzaam gaat, ik heb dit zelf niet bij mijn paarden maar diverse mensen hebben dat en vaak komt het ook uit.
weet je ook hoe het komt dat hij zijn been heeft gebroken?
niet dat het verder wat uitmaakt, fijn dat er op dat moment mensen waren om jullie te helpen en te ondersteunen maar afschuwelijk om dit mee te maken zeg.

heel veel sterkte
Joyce

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:19

Vreselijk.. ineens afscheid te moeten nemen,
Ik wens je heel erg veel sterkte Vriendjes zijn?

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:34

jeetje wat schrikken zeg !
echt heel erg !! Vriendjes zijn?
ik wens je heel en heel erg veen sterkte toe Ach gut

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:05

Veel sterkte met dit verlies. Vriendjes zijn?

Gelukkig was je in de buurt toen het gebeurde.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:53

heel veel sterkte!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:21

Wat een slecht nieuws, zeg!
Ik schrik me rot, wat erg voor jullie.
Verwijt je zelf niets, het is puur een stom ongeluk en je hebt afscheid kunnen nemen van je grootse lieve vent.
Jij zag meer in Willem dan enkel een manegepaard en hij zal je altijd dankbaar zijn daarvoor.
Een hele dikke knuf van ons voor jullie daar. Ach gut

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:26

Tsjeeee....wat erg voor je joh !
Ik wens je echt super veel sterkte en wees trots op jezelf dat je hem nog een prachtige tijd hebt kunnen bezorgen.
nogmaals sterkte meid !

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:01

Ik kreeg echt kippevel bij het lezen van je verhaal..

Ook ik ben mn kanjer verloren door een gebroken been, nu 16,5 week geleden.
Dus ik weet hoeveel pijn het doet, en hoe moelijk je het nog gaat krijgen
Een kleine troost is dat je nog afscheid van hem hebt kunnen nemen, ik kon dat niet en daar heb ik het heel moeilijk mee ( Bij mij is het tijdens een operatie gebeurt).

Heel veel sterkte Vriendjes zijn?

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:28

Echt heel veel sterkte !
Ik vind het echt erg voor je !

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:34

Ik had het al in een ander topic gemeld, maar ik wil je nog eens heel veel sterkte wensen. Ik zit echt de hele dag al af en toe te janken omdat het verhaal van jou en Willem zo veel lijkt op dat van mij en Jumper. Ook het janken en krijsen als je je paard daar zo ziet staan is zo herkenbaar. Het is bij mij nu 4 maanden geleden, maar in dromen (of eigenlijk nachtmerries) beleef ik dit moment nog heel vaak overnieuw.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:36

Wat een ontzettend naar bericht zeg...

Ik wens je heel veel sterkte toe...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:49

prachtig paardje echt waar..
je weet dat zulke dingen kunnen gebeuren door de kleinste dingen en toch heb je niet het besef:
morgen kan het bij mij zijn..
an zoiets wil je niet denken..
en toen gebeurt het Huilen ..
veel sterkte ermee en hopelijk hou je je rust en zodra het moment er is zie je paardje terug

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:56

Bah na het lezen van je stukje moet ik weer huilen.....ik mis Willem zo erg... Huilen

Lieve grote reus....

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:01

Sterkte Ach gut !!
Inderdaad vreselijk om hem zomaar te moeten missen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:04

heel erg bedankt voor alle lieve berichten. dat voelt goed.
ook ik heb met een brok in mijn keel gezeten toen ik het verhaal van jollyjumper en diddlemouse las nog niet zo heel lang geleden. ik kon me toen niet voorstellen hoe je je moest voelen na zoiets... zo in de bloei van het leven en pats... weg... maar nu....

ik probeer wel door te gaan.. ik hebgister zijn stal helemaal gemest en alles weggehaald... vandaag even staan huilen bij zijn box... onze merel staat er naast.. maar dan kijk ik weer naar zijn foto op mijn telefoon, of een filmpje en dan moet ik weer glimlachen... hij maakte mijn dag altijd goed.

vandaag was er weer knhs.. ik zou voorlezen.. ik struikelde over de deur en daar kwam de waterval weer.. huilen om het verlies... dat ik daar knhs had moeten rijden.. dat mijnventje niet meer schitterd in de ring...

maar krijg heel veel steun op stal, er waren veel stalgenoten bij op het moment dat het gebeurde. iedereen zag hun grootste nachtmerrie werkelijkheid worden...

een nieuw paard komt er voorlopig niet... willem wordt nooit vergeten en als ik toe ben aan een nieuw paard, wil ik dat ik begin met een schone lei en niet ga vergelijken met willem.. ook wil ik kosten nog moeite sparen... want ik herken mijn paard pas als ik hem zie... net als dat ik de 1e keer gelijk verliefd werd op willem, al had ik er nog geen pas op gereden.

lieve sharmil.. ik vind het echt super lief dat ik met sjimmie mag gaan starten in het nieuwe jaar.. ik ben helemaal gek op die tinker van je. ook ga ik merel uitbrengen in de springsport, voor zover dat gaat lukken. ik hoop dat ik nu de kans krijg net zo'n band op te bouwen met merel als ik met willem had.. het was toen toch echt het paard van leon.. nu mag ik zoveel rijden als ik wil van hem en dat vind ik ook zo ontzettend lief..

met het rijden komt het welgoed... en voel ik mij verdrietig?? dan denk ik aan het korenveld of dat meneer altijd van alles vast moest pakken.. datie met zijn hoofd helemaal in de prullenbak zat of dat hij weer eens zo hard aan de strobalen had staan trekken dat ze van de kar afvielen... zoveel mooie herinneringen.. het zijn de beste dagen van mijn leven geweest en dat blijft altijd bij me. ik heb veel steun aan mijn vriend, al verwerken wij het ieder op onze eigen manier.

bedankt iedereen... nogmaals.. kan niet in woorden uitbrengen wat jullie woorden voor mij betekenen op dit moment.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:26

Ik wens je echt alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Ik vind het verhaal heel gruwelijk en hoop dit zelf nooit op die manier mee te maken. Heb veel bewondering voor je sterkte op het moment om zo'n beslissing te nemen.

Uit ervaring weet ik dat je verdriet een plekje gaat geven maar het duurt zoooo ontzettend lang! Neem de tijd en huilen is het meest normale wat je kunt doen, dus vooral niet proberen tegen te houden.

Heel veel sterkte....

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:58

Ik werd er echt gek van hoevaak er wel niet gevraagd werd of ik nou een nieuw paard neem, daar was ikzelf echt absoluut niet mee bezig. En nu nog zou ik het echt niet kunnen...

Wel fijn dat je Merel nog hebt, maarja dat is geen Willem..
Maar idd, je hebt alle fijne herinneringen met hem Ach gut