We waren nog in de revalidatie periode na een koliekoperatie van 10 juli jl. viewtopic.php?f=1&t=801983&hilit=
Het leek allemaal zo goed te gaan. Ondanks dat ik argwanend bleef. Vandaag nog lekker laten grazen, gestapt en slobbertje gegeven. Hij stond even in de paddock, ineens zie ik zijn blik veranderen. Kijken naar zijn buik. willen liggen en dus niet willen opstaan. Ik gil naar Chris. We moeten lopen!
Ik bel direct de veearts. Die was er binnen 20 minuten zo snel. Het opvoelen voelde al niet gunstig. waarschijnlijk weer de dunne darm. Weer een knik. Op stal werd er al gelijk weer een chauffeur en trailer geregeld. Weer naar de kliniek!
De veearts gaf hem al geen goede prognose meer. Hij ging goed de trailer in. Hij had een pijnstiller gekregen.
Onderweg was hij zo aan het stampen. Ik had het niet meer.
Aangekomen op de kliniek was hij wederom drijfnat van het zweet. Hij hing met 1 been over de stang.
De artsen kregen hem niet gesedeerd, later wel. Opties besproken dat hij wel weer open gemaakt kon worden maar dat ze nu al zeker konden zeggen dat hij een verkleving had en dat er waarschijnlijk nu wel al sprake zou zijn van afsterving.
Chris en ik hadden dit scenario al wel thuis besproken maar als je er eenmaal voorstaat is het zo v.e.r.d.o.m.d. moeilijk! Hij had een kans van 10 % of zelfs minder.
We hebben besloten hem verder geen pijn meer te laten lijden en hebben hem in laten slapen. We zijn erbij geweest. Het moeilijkste moment voor mij was te zien hoe mijn man chris in 1 klap gewoon brak van verdriet met mij samen.
Ik heb aleen maar Amando vastgehouden en gestreeld en kusjes gegeven. Totdat ik het leven uit zijn grote lijf zag wegvloeien. Ik vind het vreselijk maar ik weet dat we er alles aan gedaan hebben. Maar toch is daar nu al het gemis. Het gemis van zijn grote oren zijn gehinnik maar vooral zijn mooie bruine ogen die je zo doordringend en aandachtig konden aankijken.
Amando, lieve grote Amando je was een geweldig lief maar vooral intelligent paard.
We gaan je zo missen! nu heb je geen pijn meer. twee jaar mocht je worden!