[IM] Dierbare verloren, iets tastbaars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Dierbare verloren, iets tastbaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:33

Je hoort vaak dat mensen een kettinkje kopen en de naam van de dierbare laten ingraferen. Ik ben al dagen aan het verzinnen, ik wil iets anders, iets moois, iets van ons. Tot zover ben ik nog niet gekomen, maar ben benieuwt wat jullie hebben van een dierbaar persoon of dier dat jullie verlorgen hebben.

terorita

Re: Dierbare verloren, iets tastbaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:40

ik heb iets tastbaars gekregen van bijde oma's
tot voor kort had ik er nog 2...en daar was ik ruze trots op..
30 nov overleed toch wel onverwachts mijn eerste oma...
ik heb van haar een ring en een hangert gekregen...
de hanger heb ik aan een ketting gedaan die heb ik dus altijd om
deze oma was een echte paarden gek, en leefde altijd enorm met mij en de paarden mee.
ik heb van haar ook een gouden plastaron speld georven...

deze oma hebben we 5 dec begraven...
6 dec overleed mijn andere oma............
schrik van me leven...2 binnen een week.
van deze oma heb ik de trouwring gekregen....
ook deze draag ik altijd...zo heb ik mijn beide oma's toch altijd bij me...
in mijn leven heb ik ze helaas niet meer...
uit mijn hart gaan ze nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:50

Van mijn oud tante hebben wij de Urn in huis staan.

Van mijn overleden paard heb ik zelf een herdenkingskistje gemaakt met stukjes staart, manen en vacht. Ook heel mooi geworden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:53

ik heb van mijn oma haar trouwring om mijn nek hangen... Lachen En nog een zegelring die we in haar huis hebben gevonden toen we het (bijna 8 jaar geleden) leeg gingen ruimen. De ring is waarschijnlijk van mijn opa geweest. Ik heb er de voorletters van mijn oma in laten graveren.

Ik heb haar horloge ook nog een hele tijd gedragen, maar die is helaas kapot gegaan en niet meer te repareren... het horloge is dan ook al een jaar of 15 oud geloof ik...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:55

Toen mijn vader overleed hebben wij alledrie een hanger genomen met wat as er in. Zie je niks van aan de buitenkant, is gewoon een mooie zilveren vorm aan een lange ketting.
Verder heeft mijn moeder de trouwring laten vermaken tot een iets neutralere ring voor haarzelf.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:55

Ik heb een mooie ring gekocht van geld wat ik heb gekregen na het overlijden van mijn opa.
Ook heb ik het oude krukje waar ik vroeger als klein kind op zat tijdens visites bij opa en oma, gekregen en dat staat in mijn huiskamer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:57

Ik heb uit de erfenis van mijn oma een dekking voor Irish betaald, Rohan is dus eigenlijk een cadeautje van mijn overleden oma, en hij is idd alles waar ik op gehoopt had. Daar ben ik oma nog dagelijks dankbaar voor!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:59

ik heb het kadootje wat ik aan haar ziekte bed heb gegeven aan haar ( een glazen beeldje met de here jezus erin gegraveerd en god bless you) bij mij thuis staan met haar foto er naast en daar brand ik elke avond een kaarsje naast!! zodat ze toch een beetje in ons midden is.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:03

Van mijn schoonvader (vorige week zondag overleden) is een vingerafdruk gemaakt en deze wordt verwerkt in een kettingkje.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:05

Van mijn oma heb ik het laatste cadeau dat ik van haar gekregen heb nog steeds op mn kamer ( een knuffel, was nog jong toen ze overleed). Van haar erfenis heb ik mijn pony gekocht.. Dus die heb ik eigenlijk ook 'van haar' gekregen. Lachen Van mijn overleden opa heb ik niks.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:06

Heb je toevalling nog wat haar van d'r? Ik heb gelezen dat iemand haar-sieraden maakt. Misschien is dit wat??

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:31

ik heb een hartje met voorin mijn naam, en achterop staat Opa.

Mijn zusje heb hetzelfde alleen die heeft dus ook wat as van me opa in een klein 4kantje zitten en dat zit bij dat hartje ook erg mooi Ja

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:32

ik heb een ring van mij oma gekregen. En de liefde voor dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:32

Heb je niet iets wat ook echt van die persoon is?
Wat je dan evt om kunt laten smelten naar een kettinkje of zo?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:33

mijn moeder draagt van mn overleden vader een ketting met daaraan een hanger die is gemaakt van zijn trouwring.
ikzelf heb zn oude mondharmonica,en t kruisje dat je in de katholieke kerk krijgt,na "allerzielen"
heb zelf een mooi dagboekje gekocht,de dag na mn vaders dood,en heb daar elke gedachte en gebeurtenis in opgeschreven,tot c.a een maand na zn dood,en daarbij alle condoleance kaarten.
daar lees ik nog wel eens in terug.

toen de broer van mn man overleed,hebben mn man,en zn vader een kettingkje met een hanger met foto-opdruk van zn broer,gekregen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:37

Ik heb van mijn Oma haar schommelstoel gekregen vlak voordat ze stierf.
Ze las me daar altijd toen ik nog klein was in voor en schommelde me in slaap. Heb er echt een tastbare herringering aan.

Van mijn andere Oma heb ik een chineens porseleinen theeserviesje.. Daar speelde ik als kind altijd mee.
Gewoon kleine dingetjes, maar voor mij heel tastbaar.

Edit: Mijn broer heeft zijn trouwringen laten maken uit armbandjes van beide oma's en een ring van beide opa's.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:40

ik heb van mijn oma het spaarpotje die ik haar als klein kind had gegeven nog op mijn kamer staan.

Van mijn overleden hond heb ik een pootafdruk van gips.

en van mijn pas overleden opa heb ik nu de trouwring om, die eigenlijk bestemd was voor mijn moeder, maar zoiezo mijn erfenis is als mijn moeder zal sterven.
Deze ring heeft mijn moeder me met mijn verjaardag omgedaan, en nu heb ik hem altijd om, en met werken maak ik hem vast aan mijn ketting.
Van het geld dat ik van mijn opa krijg koop ik een mooie spiegelreflex camera Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:41

Van mijn paard heb ik overigens een armbandje laten maken met zijn haar er in verwerkt.
En ik heb een hoefijzertje laten verzilveren (shetje) en zijn naam er in gegraveerd.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:43

Van mijn overleden opa heb ik (nog) niks, daar krijg ik een schilderij van. Van de overleden oma van mijn vriend hebben we ook een aantal schilderijen en een broche.

Mijn oma heeft wel iets moois, we hebben van de trouwring van haar en mijn overleden opa 1 ring laten maken, zo draagt ze altijd zijn trouwring bij zich en het ziet er echt heel mooi uit.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:38

Als ik 18 ben krijg ik alle sieraden van mijn Indische oma, die heeft mijn vader nu maar wilde er mee wachten totdat ik 18 was.
Van mijn andere oma heb ik een servies gekregen, ze wilde graag dat ik die kreeg. En voor de rest mochten alle kleinkinderen iets uitzoeken na haar overlijden. Zo heb ik ook een bed en een foto met mijn oma en opa erop. ik hecht aan zulke dingen veel waarden, al helemaal omdat ik 17 ben en helemaal geen opa's en oma's meer heb

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:32

ChristaMoor schreef:
Heb je toevalling nog wat haar van d'r? Ik heb gelezen dat iemand haar-sieraden maakt. Misschien is dit wat??

Nee, heb laatst alles weg gegooid, omdat het zo'n zooi werd. En toen ze daar lag... nou ja toen heb ik er niet aan gedacht. Bedacht ook dat ik graag der laatste ijzertjes had gehad, maar ja dat kan nu niet meer.
runningkawa schreef:
Heb je niet iets wat ook echt van die persoon is?
Wat je dan evt om kunt laten smelten naar een kettinkje of zo?

Het gaat om mijn pony Lachen
Ik heb nog heel veel spullen, maar niet iets dat je kan laten smelten

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:40

Ik heb van mijn moeder die is overleden wat as in een hanger om mijn nek. www.gedenksieraden.nl

*edit* zie dat het om een pony gaat...dan gaat dit niet op...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:50

Van mijn overgroot bepe heb ik een vaasje gekregen, een soort kannetje. En een muntje die ik ooit van haar gekregen heb, die zit in mijn portomonee zodat ik hem altijd bij me heb.

Mijn hondje is nog niet dood, gelukkig. Maar ik wil haar laten cremeren en haar as in een soort kokertje laten doen, aan een ketting.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:52

Ik heb van mijn opa mijn auto geerft.
Van mijn 2 vlak na elkaar overleden paarden heb ik 2 fotootjes in een medaillion. Van mijn ouders gekregen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:53

Een van mijn beste kennissen is overleden aan kanker. Mijn moeder en ik hebben altijd leren bandjes omgehad, zeg maar om bij mekaar te zijn zonder dat we bij mekaar zijn. Toen Annet wist dat ze kanker had, hebben we haar ook zo'n bandje gegeven. Niemand anders heeft het, behalve wij drieen. Annet is nu al bijna een half jaar geleden overleden, maar we hebben nog steeds de bandjes om. Ze is er als het goed is ook mee begraven, en heeft het dus nooit meer afgedaan. Zo ben ik ook bij haar, en zij bij mij. Dat is het enigste wat ik heb, verder heb ik nog iedereen om me heen Lachen