[IM] Breezer rip ( mijn maatje voor altijd )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Breezer rip ( mijn maatje voor altijd )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:07

Hoi ,

Zoals sommige van jullie wisten dat breezer al 4 weken ziek is , is hij gisteren om half 3 ( 16-10-2006 ) overleden ... Verdrietig het was ook beter ook .. ik zal jullie het verhaal van breezer vertellen Lachen

14-04-2005 :

Safari stond op knappen , haar uiers waren helemaal vol en er kwam melk uit , het zou niet lang meer duren voordat breezer geboren zou worden Haha! wat was ik blij , mijn kleine veulen waar ik 11 maanden op heb gewacht kwam binnen 24 uur Haha!

15-04-2005 :

Rond kwart voor 5 in de ochtend is onze kleine tinkerhengst geboren , ze hadden me gesmst .. maar mijn telefoon was gepikt dus ik wist nergens iets van .. Clown nou ik na school langs de paarden gereden .. zag safari niet in de wei , maar ik ging s,avonds al met een vriendin dus ik zou dan wel kijken .. en ja hoor Haha! eindelijk was hij er dan .. een mooi klein zwart-bont tinkerveulen stond in de stal Haha! ik helemaal blij natuurlijk .. heel de avond er mee geknuffelt en gedaan .. wat was ik trots zeg op mijn kleine tink Haha!

Afbeelding

Na een paar dagen mocht onze kleine en de grote weer lekker op wei , natuurlijk niet heel de dag maar wel een paar uurtjes Haha! , en rennen dat hij deed .. echt een shower was hij .. en ik stond met een glimlach van oor tot oor Haha! ... de volgende weken heb ik met hem heel veel geknuffelt en gedaan ,

Afbeelding

Winter van breezer ,

De winter heeft breezer niet zo goed doorstaan , hij was niet echt stevig , en erg zwakjes ..
samen met zijn beste vriendje pirke stonden ze op stal , en konden niet goed opstaan Verdrietig we hadden het weer bijna opgegeven , totdat ik en hilde ( carlolover ) ons eigen voer gingen kopen ( ze kregen wel genoeg te eten , maar wij haalden net het extra,s in huis ) daar knapten ze erg goed van op! , in april werd breezer 1 jaar ( uitbundig geviert Haha! ) breezer is nu grijs-bont en wordt steeds ligter ..
Hij is nog steeds een enorme knuffelbeer Haha! en houdt van poetsen en veel aandacht! en natuurlijk lekker eten !
In mei zijn breezer en pirke naar een wei gegaan , om lekker dik te worden en een mooie jaarling te zijn Haha! , ze gingen als lelijke eendjes en kwamen super mooi terug Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QAVIBSNR

Al een stuk dikker Haha! niet echt groot maar dat is niet echt erg ,

Na een paar weken was pirke erg aan de diaree en was erg verzwakt .. zo erg dat hij uiteindelijk niet meer te redden viel , pirke is overleden op :: 19-09-2006
Breezer was ook een beetje aan de diaree , maar hij was nog erg actief .. totdat zijn beste vriendje dood is gegaan , hij wilde niks meer .. binnen notime is breezer superveel afgevallen , wat je ook deed , hij wilde niet eten Verdrietig allerlei soorten voer geprobeert , gepoetst, gewandeld , heel veel geknuffeld , en gezegd dat hij moest vechten .
Het hielp niet .. afgelopen zondag waren zijn ogen ernstig onstoken en hij zag er uit als een wandelend lijk Verdrietig Toen was mijn moed op , ik ben bij hem in de stal gaan zitten met tranen in mijn ogen , om tegen hem te zeggen dat hij moest stoppen met vechten .. hij was zo uitgehongerd ... en het was verschrikkelijk om te zien .. Huilen mijn kleine maatje .. zo zielig .. nee dan hoeft het voor mij niet , ik heb thuis keihard moeten janken Huilen ik vond het zo poedersuiker dat ik niks voor hem kon betekenen en hij er zo rampzalig uitzag Verdrietig

16-10-2006 ::

Ik had heel de nacht niet geslapen .. hilde belde mij rond half 1 op dat breezer het einde van de dag niet zo redden .. omdat hij alleen maar lag en soms op stemmen reargeerde verder niet ..
Ik moest om kwart over 1 beginnen met werken en was om half 4 klaar .. ik zou gelijk naar stal gaan om afscheid te nemen van mijn kleine Verdrietig Helaas was ik te laat.. breezer is rond half 3 naar de grote weide vertrokken .. gelukkig maar .. het klinkt heel hard,maar breezer had veelste veel geleden Verdrietig

de dierenarts wist niet wat breezer had/heeft .. het kon alles zijn geweest ..
Ik vindt het fijn dat breezer naar de grote weide is gegaan .. maar ik mis mijn kleine man wel erg .. 1 jaar en 6 maanden is hij bij me geweest .. ik heb hem "opgevoed" Verdrietig van halster tot wassen ..
van wandelen tot aan de hand meespringen

Ik kan mijn verdriet nooit goed uiten , dus ik doe het maar op papier ..
Breezer betekende heel veel voor me .. hij is de zoon van safari , safari ken ik al 4 jaar .. en ze had nog nooit een hengstenveulen gehad. ik was al verhalen aan het verzinnen dat ik breezer zou kopen als ik groter was .. het is er echter nooit van gekomen Verdrietig Huilen Verdrietig

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BRK3OPWN

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6U48QCC4

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z4KVO7NX
* hier was hij al ziek * een week voor overlijden gemaakt

http://www.mijnalbum.nl/Foto=OHDJVWXN
* kus voor breezer *

@ breezer ::

Jongen het gaat je goed daarboven ,
Ik zal je nooit vergeten , jij hebt mijn hart verovert
ik hou van je , en dat blijf ik altijd doen!

Vriendjes zijn?

Breezer hou super veel van je ,
Tot ooit Verdrietig

XX iris
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 18-10-06 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's!

magic12

Re: Breezer rip ( mijn maatje voor altijd )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:09

wat erg!! hee vee sterkte ermee het is heel erg om iemand te veriezen..Boos!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:12

Wat erg voor je, kan me voorstellen dat je er goed stuk van bent, zo jong en dan al zo ziek! Maar heb je er niet meteen een dierenarts bijgehaald toen hij zo aan de diaree was en niet meer at? (niet banketstaaf bedoeld maar dat lees ik niet af in je verhaal zeg maar!)

Sterkte met dit verlies! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:16

Bah wat naar zeg..
Heel veel sterkte! Ach gut

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:20

Hee meis. .Lachen Ik heb nu weer tranen in men ogen, wat mis ik onze maatjes Lachen We hadden zoveel gefantaseerd, ze hadden dezelfde vader Boos! Maar het mocht niet baten..
Ik vole me eigen weer zwaar klote nu..Boos! Ik mis Pirke nog elke dag en nu breezer, hij vrolijkte ons altijd op maar nu zijn ze allebei weg:(

Het is het beste..

@ Pirke en Breezer: Allerliefste jongens, huilen dat ik heb gedaan om julie 2 , allebei 1.5 jaar oud..Wat waren we toch trots en nu, nu zijn jullie weer bij elkaar het is het beste..

Ik hou van jullie voor altijd\!!

xx Hilde

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:21

@japp , breezer is niet van mij , een verzorgpony , de dierenarts is geweest hoor.. maar heeft niks kunnen vinden .. de diaree is een week geweest , toen is het gestopt .. zondag was het weer begonnen en maandag was hij dood .. Verdrietig

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:28

Nogmaals sterkte Vriendjes zijn?
Zulke jonge diertjes al zo vroeg heen. Huilen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:29

hey meiden, ook hilde dus
Voor jullie allebei heel veel sterkte, het is nooit leuk een maatje te verliezen. Kijk amar naar mij en Natal Ik ben in de tijd dat hij is ingeslapen en 7dagen erna 10kg afgevallen van ellende..
Ooit kom je ze weer tegen en onthoud dat ze veel vriendjes daarbovenhebben Lachen
sterkte

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:32

ja nogmaals sterkte.
Ach gut.
't blijft sneu ..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:38

@ Pinto Natal.. Ja RACHEL (:P) je hebt gelijk, eerste paar dagen na pirke heb ik niet geslapen en niet gegeten ,, School ging niet. Boos! Echt zwaar stink modder
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 17-10-06 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:39

Hey Iris, k had het al van je gehoord vind het écht vreselijk, je gaf veel om breezer dat merkte k als je over hem vertelde. Hij zag er inderdaad vreselijk uit ook op die foto die je me stuurde Ach gut
Meid heel veel sterkte en kom maar snel een keertje langs Lachen

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:40

Zielig Verdrietig !
veel sterkte!!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:43

@ iedereen

bedankt voor jullie reacties Lachen en micha ik kom snel een keertje bij je nieuwe aanwinst kijken hoor Haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:44

Ja moet je doen en ook naar Lucca he die mogen we niet vergeten Tong uitsteken
En dan kom ik naar saf kijken Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:47

Ahh, wat sneu Boos! Veel sterkte ermee...

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:48

Hahah , lucca is er ook nog Haha! , safari herken je niet meer terug Lachen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:55

Carlolover schreef:
@ Pinto Natal.. Ja renate je hebt gelijk, eerste paar dagen na pirke heb ik niet geslapen en niet gegeten ,, School ging niet. Boos! Echt zwaar stink modder

Tong uitsteken schat tis [ ] Tong uitsteken
maar maakt niet uit Knipoog
Ja ik heb uuh minstens 4weken niet normaal geslapen, dus echt letterlijk de hele nacht gehuild en nog eens uuh 3mnd mezelf inslaap moeten huilen Verdrietig

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:01

sorry, ik zat even met dat andere meisje in men hoofd Bloos Wat stom..Bloos **nou weet ik waarom ik blond ben

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:09

Hahah , doos je weet toch wel wie rachele is xD die met die mooie pinto Haha! hahah daar keek ik nog zo tegen op vroeger Lachen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:10

Offtopic: Nieuwe paardje is om te kwijlen Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:12

ney toch???
heeft die eigenaar het echt zover laten komen???

vind het echt heel sneu voor je... je had ons nog om tips gevraagd..
RIP Breezertje Ach gut

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:06

Iris_safarii schreef:
Hahah , doos je weet toch wel wie [ ] is xD die met die mooie pinto Haha! hahah daar keek ik nog zo tegen op vroeger Lachen

Hahahaha, mijn lieve Pinnie Lachen
Carlolover schreef:
Offtopic: Nieuwe paardje is om te kwijlen Haha!

thnx
en nu ga ik weer ontopic

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:58

Echt zo zielig.Heb echt tranen in mn ogen staan.Wist niet dat jaarlingen grijs konden worden (tinkerjaarlingen) Wel leuk ding was het hoor.Erg veel sterkte

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:21

Echt erg, : (
Veel sterkte....

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:51

@ naugthytjhu

Breezer had grijze randjes om zijn oog , moeder was zwart/bont vader was een witte tinker Lachen
bedankt verder iedereen Lachen